Gå til innhold

Isotretinoin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på Isotretinoin og er ferdig med kuren min tidlig i oktober. 

I dag var jeg på 6 ukers kontroll, og jeg får tatt ut resten av pillene bare jeg ringer inn til hudlegen først, og fått skjema for en blodprøvesjekk til.

Trenger jeg i teorien å dra inn til hudlegen min for sjekk i august, slik han ville? Eller kan jeg klare meg uten. 
Er veldig dyrt å dra dit, derfor jeg helst vil slippe hehe.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anonym11111 skrev:

Jeg går på Isotretinoin og er ferdig med kuren min tidlig i oktober. 

I dag var jeg på 6 ukers kontroll, og jeg får tatt ut resten av pillene bare jeg ringer inn til hudlegen først, og fått skjema for en blodprøvesjekk til.

Trenger jeg i teorien å dra inn til hudlegen min for sjekk i august, slik han ville? Eller kan jeg klare meg uten. 
Er veldig dyrt å dra dit, derfor jeg helst vil slippe hehe.

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/isotretinoin-orifarm-orifarm-generics-560319

Les alt som står i linken om medikamentet du bruker. Det er ikke akkurat sukkerpiller og legen er ansvarlig for at du følger opp, ellers har han ikke lov til å gi deg mer piller/rp.

Anonymkode: 1f638...5c7

Skrevet

Du bør ringe og snakke med hudlegen. Under min første kur dro jeg til hudlegen hver måned samtidig som jeg tok blodprøver, fordi jeg hadde frikort og blodprøvetakingen gjorde jeg på sykehuset uansett så det var enkelt. Under denne kuren har jeg bare hatt en kontroll eller to (bortsett fra oppstart), og fått beskjed om at jeg kan ringe og be om time dersom det oppstår noe. Det varierer nok litt fra lege til lege - det viktigste er at de følger opp blodprøvene, så noen kan variere litt på om du må inn til time eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...