AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Del Skrevet 7. juni 2018 Hvis bilen min går heeelt tom for strøm, hva slags lader/booster trenger jeg for å starte den? Vurderer å kjøpe en så jeg slipper de tilfellene med at et lys har stått på i kupeen og jeg må ha hjelp fordi det er under null strøm på batteriet. Anonymkode: defca...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Del Skrevet 7. juni 2018 En lader som levere ca.10% av amperstyrken til batteriet. 90A batteri= 9A lader. Mere Amp betyr at batteriet varmes opp og kan "koke". Koking betyr at det ødelegges. Ville absolutt anbefale en smartlader med hurtigkoblig inkludert i pakka eks: CTEK. Den lader batteriet og slutter ved topplading. Har du en gressklipper/traktor/MC med batteri kan den monteres i oktober og glemmes. Laderen skrur seg på ved behov. https://uk.rs-online.com/web/p/battery-chargers-lead-acid-automotive/7934092/ Er batteriet helt nede er det startbooster som er tingen. De koster endel og hadde ikke handlet hvis det ikke skjedde hele tiden. bedre med lader som brukes 2-3 helger pr.mnd. Da har du i praksis batteriet til evig tid. En kollega solgte sin BMW fra 2001 med 275.000km. originalbatteiet fremdeles i. Anonymkode: aa9e7...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Del Skrevet 7. juni 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis bilen min går heeelt tom for strøm, hva slags lader/booster trenger jeg for å starte den? Vurderer å kjøpe en så jeg slipper de tilfellene med at et lys har stått på i kupeen og jeg må ha hjelp fordi det er under null strøm på batteriet. Anonymkode: defca...9fb Nyere biler skal det ikke brukes startkabler eller annen starthjelp på, da skader du mer enn du fikser. Anonymkode: e6896...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Del Skrevet 7. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nyere biler skal det ikke brukes startkabler eller annen starthjelp på, da skader du mer enn du fikser. Anonymkode: e6896...f12 Den er eldgammel. TS Anonymkode: defca...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. juni 2018 #5 Del Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nyere biler skal det ikke brukes startkabler eller annen starthjelp på, da skader du mer enn du fikser. Anonymkode: e6896...f12 Tull! I brukerhåndboka på bilen min, er det greit vist hvordan det skal kobles, ikke en døyt om skader som kan oppstå, ei heller at det skal være noen spesielle kabler. Og de skal kobles som de har blitt gjort i flere tiår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. juni 2018 #6 Del Skrevet 7. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis bilen min går heeelt tom for strøm, hva slags lader/booster trenger jeg for å starte den? Vurderer å kjøpe en så jeg slipper de tilfellene med at et lys har stått på i kupeen og jeg må ha hjelp fordi det er under null strøm på batteriet. Anonymkode: defca...9fb Kan ikke naboen hjelpe er en starbooster grei å ha. Men, du må kjøre en litt lengre tur om batteriet har vært utlada. Men vær obs på at det også kan være gåent, men da lader det seg ut over natta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Del Skrevet 8. juni 2018 On 6/7/2018 at 5:25 PM, AnonymBruker said: En lader som levere ca.10% av amperstyrken til batteriet. 90A batteri= 9A lader. Mere Amp betyr at batteriet varmes opp og kan "koke". Koking betyr at det ødelegges. Ville absolutt anbefale en smartlader med hurtigkoblig inkludert i pakka eks: CTEK. Den lader batteriet og slutter ved topplading. Har du en gressklipper/traktor/MC med batteri kan den monteres i oktober og glemmes. Laderen skrur seg på ved behov. https://uk.rs-online.com/web/p/battery-chargers-lead-acid-automotive/7934092/ Er batteriet helt nede er det startbooster som er tingen. De koster endel og hadde ikke handlet hvis det ikke skjedde hele tiden. bedre med lader som brukes 2-3 helger pr.mnd. Da har du i praksis batteriet til evig tid. En kollega solgte sin BMW fra 2001 med 275.000km. originalbatteiet fremdeles i. Anonymkode: aa9e7...c18 Takk for info. Skjønner at det er lurere å kjøpe en lader siden det da blir mye mindre sjanse for at batteriet skal bli helt utladet, om jeg lader regelmessig. Anonymkode: defca...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå