Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderer Kroatia til neste sommer. To voksne og en 13-åring. 

Vi har vært sikkert 20 ganger på ulike greske øyer samt i Thailand. Hellas er suksess nesten uansett, og feriene er såpass dyrebare og etterlengtet at vi ønsker oss fine ferier... 

Dere som har vært i Kroatia: hvor bør man dra? Vi ønsker strand og god mat, gjerne leiebil, men heller sjarmerende steder enn hektisk storby. Kan oppsøke det med bil, men ikke bo der. 

Lurer på hotell eller å leie bolig også, men jeg som mor ønsker meg nok hotell for 100% ferie.... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dubrovnik

Anonymkode: 325de...6f2

AnonymBruker
Skrevet

Pula!

Anonymkode: 7ab00...8c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si unngå Dubrovnik! Der er det så turistifisert og lokalbefolkningen avskyr tusister og yter derfor dårlig service. Pula er forsåvidt greit, men personlig ville jeg flydd til Split og kanskje vært der en dag eller to. Så ville jeg reist ut til en øyene. Min favorittøy er Hvar. Der er det vakkert og det er lett å komme seg til badesteder. Jeg foretrekker å bo i byen Hvar, men kjenner også de som foretrekker Stari Grad på den andre siden av øya. Hvis man først er på Hvar, kan man også ta dagsturer til andre øyer i nærheten, feks Braç og Korçula. Vi har pleid å leie hus eller leilighet privat når vi har vært der. Det er mye billigere enn å kjøpe en pakketur.  Unngå Hvar i august,  da det da er svært populært for italenske turister. 

En annen koselig by på fastlandet noen kilometer unna Split, er Trogir. Liten middelalderby med god mat og fine badesteder. 

Jeg har aldri vært på Makarskakysten, men mange skryter av det også. Les litt om de forskjellige stedene, så finner du kanskje det som passer for din familie.  

• Liker 1
Skrevet

Hei. Rett utenfor Dubrovnik finner du en øy som heter Sipan (45 min med båt fra Dubrovnok). Dette er en rolig øy uten de store turisthotellene, men idylliske spisesteder og masse muligheter i form av strand/vann aktiviteter. Jeg var med på en tur hvor du får bra innkvartering på øya og tilgang til aktiviteter hver dag som padling, SUP, snorkling, seiling med katamaran etc. Disse turene er også lagt opp slik at dersom man reiser med barn så er både aktivitetene og hvem du utfører de sammen med tilpasset barnefamilier.  Går an å lese mer om og bestille disse turene her: https://enil.no/kroatia

Lykke til uansett hvor ferden går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...