Gå til innhold

Kosttilskudd. Noen med innsikt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt om meg jeg er en mann 45 og jobber relativt hardt for en finere kropp helt oppriktig.

Jeg har trent kondisjon og drevet med styrketrening siste 24 mnd. Rolig i starten men ganske intensivt siste 6mnd.

Resultatet er ned fra 102kg til dagens 91.  Jeg er 177 cm og "grovt" bygd.

Klarte 0 hangups tidligere men idag klarer jeg 7.  Betydelig mer definer men har litt fett igjen rundt midjen.

MEN. Vil gjerne ned i rundt 87 kg men de siste kg sitter limt. Jeg har fremdeles nok fett selv om jeg er ned fra str 54 til 52 og magen er nesten borte.

Fikk tips et stoff som heter "Hydroxycut hardcore Elite" tar 4 kapsler om dagen slik det er beskrevet.

resulatet etter 2 uker.

Sover mindre, svetter mye mer (spesielt hender), antydning til periodiske skjelvinger, ingen matlyst. Tvangspiser proteiner for at jeg skal spise nok proteiner og ha i meg nok vitaminer/mineraler.

Noen som veit noe om dette tilskuddet.

Anonymkode: cfbc6...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er dette produktet, https://www.muscleandstrength.com/store/hydroxycut-hardcore-elite.html, så inneholder dette koffein og andre stoffer som skal øke forbrenningen din. Det er nok dette kroppen din reagerer på. Det kan f.eks.være at du er sensitiv for koffein og dosen du nå får i deg blir for høy. Symptomene sammenfaller godt med typiske tegn på for mye koffein.

Anonymkode: cbcdb...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

 

Fikk tips et stoff som heter "Hydroxycut hardcore Elite" tar 4 kapsler om dagen slik det er beskrevet.

 

Anonymkode: cfbc6...6e5

Wtf? Nei. Dess mindre fettprosent du vil ha, dess mer striks må du være på kosthold. Du kan ikke drikke 12 øl hver helg med påfølgende grandiosa og potetgull. Du må spise mye protein og mye grønt. Mye råvarer, lag mat fra bunnen

Kanskje du gjør mye av dette allerede, men om du merker at fremgangen stopper opp, så er det mulig at du må kutte ned på den sjokoladen, den isen eller den kebaben som samlet sett gir deg mer fett enn du klarer kvitte deg med

At du får den type reaksjoner du beskriver burde være et varseltegn om at det ikke er bra for kroppen din. Spesielt ikke når du kan tilføre kroppen det den trenger og "vil ha" i form av god og næringsrik mat

Anbefaler at du sjekker ut for eks fitnessbloggen sitt forum og får et innblikk i hva de med lavest fettprosent spiser. Skal man har en veldig fit kropp med lav fettprosent er det gjerne en livsstil som krever mer enn folk som spiser mer drittmat. Men det er veldig belønnende å føle på hvor sterk og frisk kroppen føles, og det er mulig å lage masse god mat av sunne matvarer. 

Anonymkode: e33ed...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å ta tilskudd i den tro at det finnes noen quickfix, som i tillegg gjør deg dårlig. Ta tiden til hjelp og se om det endrer seg om du trener bare kondisjon noen uker f.eks. (Hvis du bygger mye ny muskulatur har den volum og vekt, )

Anonymkode: 7ff54...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt om meg jeg er en mann 45 og jobber relativt hardt for en finere kropp helt oppriktig.

Jeg har trent kondisjon og drevet med styrketrening siste 24 mnd. Rolig i starten men ganske intensivt siste 6mnd.

Resultatet er ned fra 102kg til dagens 91.  Jeg er 177 cm og "grovt" bygd.

Klarte 0 hangups tidligere men idag klarer jeg 7.  Betydelig mer definer men har litt fett igjen rundt midjen.

MEN. Vil gjerne ned i rundt 87 kg men de siste kg sitter limt. Jeg har fremdeles nok fett selv om jeg er ned fra str 54 til 52 og magen er nesten borte.

Fikk tips et stoff som heter "Hydroxycut hardcore Elite" tar 4 kapsler om dagen slik det er beskrevet.

resulatet etter 2 uker.

Sover mindre, svetter mye mer (spesielt hender), antydning til periodiske skjelvinger, ingen matlyst. Tvangspiser proteiner for at jeg skal spise nok proteiner og ha i meg nok vitaminer/mineraler.

Noen som veit noe om dette tilskuddet.

Anonymkode: cfbc6...6e5

Hvorfor fortsetter du på noe som gjør dette med deg? 

De siste kiloene er alltid verre. Bli striktere på kosten og ta tiden til hjelp. Jeg har gått ned 60 kg og har nå brukt 2 år på de siste 10, er snart i mål nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf? Nei. Dess mindre fettprosent du vil ha, dess mer striks må du være på kosthold. Du kan ikke drikke 12 øl hver helg med påfølgende grandiosa og potetgull. Du må spise mye protein og mye grønt. Mye rhttps://www.muscleandstrength.com/store/hydroxycut-hardcore-elite.htmlvarer, lag mat fra bunnen

Kanskje du gjør mye av dette allerede, men om du merker at fremgangen stopper opp, så er det mulig at du må kutte ned på den sjokoladen, den isen eller den kebaben som samlet sett gir deg mer fett enn du klarer kvitte deg med

At du får den type reaksjoner du beskriver burde være et varseltegn om at det ikke er bra for kroppen din. Spesielt ikke når du kan tilføre kroppen det den trenger og "vil ha" i form av god og næringsrik mat

Anbefaler at du sjekker ut for eks fitnessbloggen sitt forum og får et innblikk i hva de med lavest fettprosent spiser. Skal man har en veldig fit kropp med lav fettprosent er det gjerne en livsstil som krever mer enn folk som spiser mer drittmat. Men det er veldig belønnende å føle på hvor sterk og frisk kroppen føles, og det er mulig å lage masse god mat av sunne matvarer. 

Anonymkode: e33ed...9df

Jeg er fullstendig klar over at kosthold er Kg og trening er Gram.

1. Jeg har ikke drukket alkohol siden jul i fjor. Tidligere sjelden mer enn 2-3 glass vin fredager.

2.Spiser aldri hamburger, pølser eller kebab. Helst reine fileter og ost, salat og litt frukt 

3. Siste sjokoladen ble spist 6 mai, kanskje 6-7 stk siden januar. Spiser is en gang pr.uke, aldri kake.

4. Har byttet ut middag med proteinshake+kreatin 3x pr.uke en god stund.

5. Jogger 25 minutter hver dag (kjedeligste jeg vei men tvinger meg selv). Trenger vekter i gymmen 5 dager pr.uke

Jeg kan velge hva slags mat jeg vil spise fra spisemesse hvor det er 4-5 retter. 3x pr.dag. Lager aldri mat selv. Velger alltid reine produkter og beskjedne posjoner. En og annen proteinbar.

Har en tidsfrist i dette "prosjektet". Er i USA og skal hjem i September i en bedre utgave, det er målet.

Det var en kollega som anbefalte https://www.muscleandstrength.com/store/hydroxycut-hardcore-elite.html. Kunne ikke finne noe negative om det. Det er derfor jeg kontakter "ekspertisen" her. Begynte forsiktig slik det er beskrevet og maks 2 til frokost og 2 til lunsj. Om det har noen hensikt er det vanskelig for meg å vite. Derfor denne tråden.

BTW: Jeg merker enorm forskjell fra jul til idag, bare sluttspurten igjen..... har bare ikke lyst til å bli tatt i doping eller ha et infarkt:)

 

 

 

Anonymkode: cfbc6...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ueghhh. Du har samme fremgang som du ville hatt uten pillene.  

270mg Caffeine per serving. Om du får i deg x4 så er det 1000 mg koffein. 

Ved høye inntak av koffein (fra 250 til 750 mg) kan hodepine, svimmelhet, rastløshet og kvalme opptre. I tillegg kan andre ingredienser i kaffen forårsake løs mage og diaré. Om svært store doser koffein inntas, kan angstlignende tilstander opptre.[1] En dødelig dose koffein er rundt 3 til 20 g, avhengig av toleranse. Angstlignende symptomer kan også forekomme ved allergier/overfølsomhet mot stoffet.

https://no.wikipedia.org/wiki/Koffein

Du har latt deg lure av reklame og tull, når du enkelt kan oppnå det du vil uten slike tulletilskudd

Anonymkode: e33ed...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ueghhh. Du har samme fremgang som du ville hatt uten pillene.  

270mg Caffeine per serving. Om du får i deg x4 så er det 1000 mg koffein. 

Ved høye inntak av koffein (fra 250 til 750 mg) kan hodepine, svimmelhet, rastløshet og kvalme opptre. I tillegg kan andre ingredienser i kaffen forårsake løs mage og diaré. Om svært store doser koffein inntas, kan angstlignende tilstander opptre.[1] En dødelig dose koffein er rundt 3 til 20 g, avhengig av toleranse. Angstlignende symptomer kan også forekomme ved allergier/overfølsomhet mot stoffet.

https://no.wikipedia.org/wiki/Koffein

Du har latt deg lure av reklame og tull, når du enkelt kan oppnå det du vil uten slike tulletilskudd

Anonymkode: e33ed...9df

Aiai. Godt jeg har droppet den grusomme amerikanske kaffen og aldri drikker energidrikk (litt pepsi max kanskje). Takk for innspill.

Er hensikten her at koffeinet skal øke kroppstemperaturen og pulsen= mer hvileforbrenning??

Anonymkode: cfbc6...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedhensikten er at de ønsker tjene penger på hvordan de markedsfører seg. Du har kanskje hørt begrepet "super foods". Der noen type frukt eller nøtter skal være ekstremt mye sunnere og bedre enn andre? Den type tilskudd som du tar har lignende intensjoner. De ønsker å tjene penger på mennesker som er villig til å betale for snarveier. I noen tilfeller refererer de til vag vitenskap som er nokså tvilsom, andre ganger skriver de bare en flatterende beskrivelse av det de selger. 

Skal sies at det finnes de som har fått hjertestopp av energidrikker. Jeg ville vært veldig forsiktig med noe som har så høyt innhold av koffein. Ikke ta mer enn en dose om dagen. Om du merker vekttap kan være grunnet placebo eller at du spiser mindre. Det er da ikke tilskuddet som hjelper, det er det at du spiser mindre eller innbiller deg at du går raskere ned i vekt

Å ta denne type tilskudd er menns versjon av healing og homeopati

Anonymkode: e33ed...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det tilskuddet! Høres IKKE bra ut.

For mye koffein, er virkelig ikke bra for nyrer, lever, hjerte...Husk : koffein er en stimulans. 

Ta deg heller av og til en ordentlig god kopp kaffe, evt økologisk grønn te. Grønn te skal viss være veldig bra for forbrenningen.

Anonymkode: d361c...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...