Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Ja, kjempe godt med agurk på. Men ikke den på tube den er ikke god.

Endret av Catalina Culès
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg liker det ikke så veldig godt. Jeg kan godt spise det hvis jeg skulle få det servert, men jeg spiser det egentlig aldri. To av barna elsker det så vi har det hjemme, da spiser vi den på tube (= ferdigmost og ingen lukt). 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? Plager det deg at noen liker avkjølt pålegg? 

Anonymkode: 7f925...003

Bare litt merkelig.

Anonymkode: 50281...0b6

Skrevet

Spiser gjerne makrell i tomat. Fra boks. Tuber og små engangsbokser er for most og tyntflytende for meg. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare litt merkelig.

Anonymkode: 50281...0b6

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk det samme. Jeg håper du kommer over denne vrangforestillingen du har om at man ikke kan spise makrell i tomat sammen med andre mennesker. :)

Anonymkode: 50281...0b6

Lite å gjøre på i dag? 😛

Anonymkode: 1d030...f03

Skrevet

Spiser mye makrell i tomat periodevis

Så kan det gå lenge til neste gang jeg spiser det 

Jeg kjøper den firkantede mellomstore boksen, den holder akkurat til 2 skiver brød
Også har jeg gjerne agurk og pepper oppå

Gjest Linaria
Skrevet

Virker som om mange liker det her, men nei, for meg er makrell i tomat noe av det verste som finnes. Brekker meg av lukta og tanken på å spise det. Er generelt ikke glad i kald brødmat med kaldt pålegg. Har det fint i Storbritannia.

Jeg ville aldri nektet folk å spise makrell i tomat blant folk da. De eneste situasjonene der jeg synes det er ganske dårlig gjort å ta det ut av matpakka er på eksamen og på fly.

Skrevet

Makrell i tomat er noe av det beste jeg vet!

Liker det best avkjølt, rett fra kjøleskapet, med agurk, majones og pepper oppå. Helst på grovbrød, aller helst på nystekt hjemmebakt grovbrød. 

  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Pultost skrev:

Det finnes jo slike hendige plastikk lokk som man kan legge på en slik boks når den er åpnet. :) 

Makrell i tomat er bare god med en gang boksen er åpen. Det som ikke spises går rett i søpla. Derfor er det fint med de mellomstore firkantede boksene, akkurat passe til 2 skiver

Skrevet
1 minutt siden, tonebelinda skrev:

Makrell i tomat er bare god med en gang boksen er åpen. Det som ikke spises går rett i søpla. Derfor er det fint med de mellomstore firkantede boksene, akkurat passe til 2 skiver

Jeg synes den er grei nok dagen etter også, men det er sjelden det blir igjen noe, vi er litt grådige når den store boksen er åpen. Men enig i at de mellomstore er mest praktiske. :) 

  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du uåpnede bokser i kjøleskapet?

Anonymkode: 50281...0b6

Jeg har de i kjøleskapet, synes de er best kalde på brødskiva

AnonymBruker
Skrevet

Som utlending var jeg veldig skeptisk når jeg først fikk dette servert, spesielt den utrolig sterk fiskelukt som kom når du åpnet boksen.  Men nå er jeg stor fan - elsker dette på nybakt baguetter og knekkebrød.  Men preferansen er denne image.png.7b607c36ec502e902d38d81c69b6ea7d.png

Anonymkode: 1f305...374

  • Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du uåpnede bokser i kjøleskapet?

Anonymkode: 50281...0b6

Fordi jeg liker makrell i tomat kaldt.

Skrevet
54 minutter siden, skruf skrev:

Makrell i tomat er noe av det beste jeg vet!

Liker det best avkjølt, rett fra kjøleskapet, med agurk, majones og pepper oppå. Helst på grovbrød, aller helst på nystekt hjemmebakt grovbrød. 

Tror muligens jeg er ganske alene om å synes det, men jeg liker det faktisk bedre når den er romtemperert. Har alltid sånne småbokser stående på benken. Da jeg hadde det i kjøleskapet, så syns jeg smaken ble litt svakere, det smaker bedre romtemperert. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som utlending var jeg veldig skeptisk når jeg først fikk dette servert, spesielt den utrolig sterk fiskelukt som kom når du åpnet boksen.  Men nå er jeg stor fan - elsker dette på nybakt baguetter og knekkebrød.  Men preferansen er denne image.png.7b607c36ec502e902d38d81c69b6ea7d.png

Anonymkode: 1f305...374

Den der er min favoritt også 😛 

Anonymkode: 7f925...003

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eeeelsker makrell i tomat toppet med agurk. Helt genialt og supersunt pålegg! 🤩

Anonymkode: c8c1f...e83

  • Liker 1
Skrevet

Veldig godt. Spiser både det, og brisling, ganske ofte. Men må ha det au naturel med bare agurkskiver på. Majones blir litt voldsomt for min gane.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært veldig glad i både smaken og lukten av makrell i tomat. Dessverre har jeg en meget sterk aversjon mot fiskebein (sitter og brekker meg nå pga det jeg skal til å skrive) og fant en gang for 10 år siden bein i pålegget. Siden har jeg ikke greid å spise det 😞

Anonymkode: a6e5c...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...