AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Jeg er en 20 år gammel jente som stort sett aldri inntar koffein. Årsaken til dette er at jeg ved en anledning drakk 2 bokser med redbull og kroppen gikk helt inn i sjokkmodus. Jeg skalv og hjertet slo hardere enn det noensinne har gjort tidligere. Trodde nærmest at jeg skulle dø, fordi pulsen var så vanvittig høy.. jeg var kvalm og skalv som et aspeløv. Prøvde å drikke en boks med energidrikke i dag - noe jeg ikke har gjort på lenge, og nå er jeg igjen veldig kvalm og hjertet slår og slår.. Hardt. Er dette normalt? Og ikke minst - er det farlig? Vet ikke om noen andre som reagerer så sterkt på koffein som det jeg gjør, og det skremmer meg nesten litt. Noen av dere med erfaring på dette området? Anonymkode: dc06e...980
Gjest Whiskey hangover Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Du blir nok bare stressa, fordi du er bekymret for at du skal oppleve det samme. Og så kjenner du ekstra godt etter, og da blir du mer stressa, så føles det som at hjertet slår hardere enn normalt. Det er ikke farlig. Det føles bare ekkelt. Jeg har det slik ofte, og da jeg ikke visste at jeg hadde panikkangst, trodde jeg at jeg hadde hjerteattakk. Bare slapp av, så godt det lar seg gjøre. Gjør noe du liker, som får tankene over på noe annet. Det kan hjelpe..
MarianneE Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Jeg vet om noen som reagerer slik på energidrikk så jeg tenker at det kanskje er en sammenheng der
cleangal Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg reagerer på samme måte, hos meg kommer skjelvingene etter en halv boks. Har aldri drukket kaffe, og drikker veldig lite te (er 47, hvis det har noe å si).
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Det er jo mange artikler om friske, sunne og treningsglade mennesker, som uten problemer kan innta store mengder kaffe: så blir det f.eks. nyhetssak når de dør etter å ha inntatt 1 energidrikk og forskningen gir en årsakssammenheng. Men meh... vet ikke konkret. Anonymkode: e4a29...714
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Okei, dette blir jo en anekdote og ikke noe forskningsbaserte greier, men.... here goes. Kroppen min tåler lite koffein. Men den tåler enda mindre koffein hvis den inntas sammen med sukker. dvs at jeg kan drikke to kopper svart kaffe med melk uten problemer, men en kaffe mocca på kafe... da går kroppen min bananas. Superstressa, kvalm, skjelver, føles som om hodet skal implodere og verden falle ned i hodet på meg. Det samme gjelder hvis jeg drikker kaffe samtidig som jeg spiser kake, feks. (da jeg knakk denne koden ble familieselskaper med ett mye triveligere ) Jeg må simpelthen velge; skal jeg innta koffein eller sukker? Og så kan jeg ta en av dem hver for seg i små doser, men sammen blir de katastrofe uansett. Kanskje det er noe sånt som skjer med kroppen din? Det er jo noen som reagerer sterkt på koffein, men i energidrikker er det flere virkestoffer enn koffein, for å si det sånn... Jeg drakk en RedBull en gang i ungdomsåra, NEVER AGAIN. Ble dritsyk av det og trodde min siste time var kommet (men det var det ikke, altså!) Anonymkode: 4d553...7a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 Folk har dødd av så lite som fire bokser energidrikke , så når du kjenner kroppen reagere sånn ville jeg holdt meg unna! Jeg får også hjerterytmeforstyrrelser, dundrende hjerte osv når jeg har drukket mer enn 1,5 kopp kaffe. Energidrikker rører jeg ikke og ikke kaffe heller pga den følelsen . Blir uvel rett og slett Anonymkode: 7f9e6...09b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 Er noen skrekkhistorier med datanerder som har gamet og holdt det gående på energidrikker og null søvn i flere døgn og omkommet. Men det er snakk om mer enn 1-2 energidrikker. Men det er mye dritt i de, og er du uvant med koffein er det lett å få hjertebank av det i utgangpunktet. Jeg begynte å drikke kaffe via caffe latte/caffe mocca fordi jeg ble dårlig av traktekaffe lenge. Anonymkode: 523d5...5cd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 Vet du hva, disse energidrikkene er mye mye farligere enn det man tror. Logisk sett ville man gå ut fra at man ikke selger helsefarlige produkter som skal spises eller drikkes, men dette er veldig langt fra sannheten dessverre. Se her f.ex: https://www.nrk.no/rogaland/holdt-pa-a-do-av-energidrikk-_-na-kan-aldersgrense-innfores-1.13905497 og her:http://www.side2.no/aktuelt/--jente-dde-av-energidrikk/3423246115.html Les her om innholdet: http://www.organicauthority.com/health/energy-drink-breakdown-whats-in-a-red-bull-anyway.html Bare ligg unna dette produktet og alle de andre energidrikkene der ute. En ting de gjør er at koffeinet får kroppen til å produsere mengder med adrenalin som belaster kroppen. De gir ikke energi. Adrenalin er til for krisetilfeller og tilfeller når man trenger ekstra energi, det er ikke noe man skal gå på hele dagen, da bruker man opp energireservene fordi man bruker energi man ikke har tilgang til normalt sett. Hva annet det gjør vet jeg ikke, men ingredienslista er ikke noe god lesning. Jeg la også merke til som de i artikkelen nederst skriver, at det står ikke noen ingrediensliste på Red Bull sine sider, det er bare masse svada om hvor ufarlig og naturlig det er når det er alt annet enn det. Spis frukt og drikk vann med ferskpresset sitron og rå honning i istedenfor, det er væske som faktisk er naturlig og som er bra for kroppen og som gir ekte energi. Anonymkode: 4a103...87f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå