Gå til innhold

Kinoselskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn har blitt invitert i 9 års dag på kino og filmen som skal vises er 12 års aldergrense på, er dette vanlig å gjøre

Anonymkode: 0bb4c...769

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig her i alle fall og jeg synes ikke det er greit. Jeg tillater min 9-åring å se enkelte filmer med 11-12-årsgrense, men jeg ville aldri vist en slik film til venner eller i bursdag uten at det evt var avklart med alle foreldrene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Er det snakk om avengers eller den nye star wars filmen er det hvertfall bra at de valgte den istedenfor noe barnslig tegnefilm som man kan bli ertet for å velge ut.

12 års aldersgrense er jo tross alt tillat for 9åringer sammen med en voksen.

Anonymkode: 5d69c...633

Gjest BearMama
Skrevet

Kommer an på filmen, men burde vært avklart med foreldre først. Barn tåler forskjellig og for noen hadde f.eks Harry Potter blitt for skremmende.

Skrevet (endret)

Spørs på filmen. Det er noen filmer som jeg kunne godtatt, men det er også noen filmer som jeg mener at ikke er greie for en 9-åring. Jurassic Park filmen har premiere på fredag og har 12-års aldersgrense, som ikke er greit, selv om jeg vet at veldig mange har sett alle sammen og gleder seg veldig. Folk ser jo litt forskjellig på det, men jeg er enig med over. Når du inviterer til bursdag så burde det ha vært avklart først. Barn reagerer veldig forskjellig på ting, og for noen så kan en del av de filmene bli for voldsomme selv om de er over aldersgrensen. 

Men nei, jeg opplever ikke det som vanlig å gjøre. De som har bedt i kinoselskap har valgt populære filmer som går på kino som kan være noe for alle, men som er innenfor når det kommer til aldersgrensen og ikke for voldsomme. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 1
Skrevet

Vanskelig alder, for hvis filmen er for barnslig kan det fort bli erting og at ingen vil i bursdagen.... Det går ikke til enhver tid spennende filmer for den aldersgruppen.... 

Kommer an på filmen, og du kjenner ditt barn. Skjønner godt at du stusser, men jeg skjønner de som inviterer også 😉

AnonymBruker
Skrevet

Kommer mye an på filmen, tenker jeg. Hva som er grunnen til 12-årsgrensa.

Tror jeg ikke engang har tenkt over aldersgrenser når mine barn har blitt bedt på kinobursdag.

Anonymkode: 4d159...76a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...