AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Naboen klager sånn over at kattene våre tiltrekker seg skjærer. Skjærene elsker å terge kattene. Flere titalls skjærer oppholder seg bestandig i og rundt hagen vår på sommerstid og de driver med den irriterende hvesingen sin, eller hva man skal kalle det, for å lure kattene våre til å jakte på dem. Det er selvsagt støyende og plagsomt med alt dette skjære-bråket hele tiden- men vi kommer IKKE til å kvitte oss med kattene, selv om naboen hinter til det. Men er det noen andre som har tips til hvordan bli kvitt skjærer som har fast tilholdssted rundt huset ditt??? Anonymkode: 2c20c...254
Gjest making.a.mess Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Det er bare å kjøpe en falsk ørn i en gadget butikk. Har du ikke sett falske rovfugler i snor rundt enkelte bygninger? Særlig ved sjøen der måkene kan være plagsomme
Gjest chisandra Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Finner de noe å spise? Ellers er det noen triks med opphengt CD-plate, plastikkorm etc. Problemet er at skjærene er intelligente, så de skjønner ganske raskt at det ikke er noen fare.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 23 minutter siden, making.a.mess skrev: Det er bare å kjøpe en falsk ørn i en gadget butikk. Har du ikke sett falske rovfugler i snor rundt enkelte bygninger? Særlig ved sjøen der måkene kan være plagsomme Den typen lureri er fuglene smarte nok til å avsløre etetr kort tid. Slanger i lekedyr varianten er effektive bare når de flyttes daglig og ligger på et lite område. Å vise hensyn ved å ta kattene innendørs på sen kveldstid og å ikke slippe kattene ut tidlig på morgenen i helget ol. Er å vise hensyn til naboene. Anonymkode: 46321...641
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den typen lureri er fuglene smarte nok til å avsløre etetr kort tid. Slanger i lekedyr varianten er effektive bare når de flyttes daglig og ligger på et lite område. Å vise hensyn ved å ta kattene innendørs på sen kveldstid og å ikke slippe kattene ut tidlig på morgenen i helget ol. Er å vise hensyn til naboene. Anonymkode: 46321...641 Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Kødder du? Anonymkode: 8bb83...423 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Nei, det er ulovlig. Har du uflaks så tar du liv av kattene dine i samme slengen. Anonymkode: a51fb...42d 5
Tvist Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Ikke greit å drepe skjærene, fordi en nabo klager!!! Gift fører til en lang og smertefull død, og er i tillegg farlig for andre dyr, f eks pinnsvin som er utrydningstruet. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 Du kan skyte dem innenfor jakttidene om du har jegerprøven. Anonymkode: a8c83...d26
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 47 minutter siden, AnonymBruker said: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Skjærer er en av de mest intelligente artene blant både dyr og fugler- intelligensen deres blir regnet til å være på nivå med sjimpanser. De er smartere enn kattene dine. Henry Aaseth (70) var lei av at skjæra spiste opp jordbærene i hagen, og drepte ei med rottefelle. Det endte med bot på 15.000 kroner. https://www.nrk.no/ho/drepte-skjaere-_-fikk-bot-pa-15.000-kroner-1.13453930 Anonymkode: 793e3...838 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Nei, men kattegift er fint. Hadde nok tatt den løsningen om jeg var din nabo. Kattene dine ødelegger for folk rundt deg, lær deg å ta hensyn. Anonymkode: 229f6...763 1
Tvist Skrevet 7. juni 2018 #12 Skrevet 7. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan skyte dem innenfor jakttidene om du har jegerprøven. Anonymkode: a8c83...d26 Ikke i boligfelt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #13 Skrevet 7. juni 2018 6 minutter siden, Tvist said: Ikke i boligfelt. Hehe, det skulle tatt seg ut om 5 mennesker gikk rundt i et boligfelt og skøt etter fugler. Hadde kanskje blitt litt collateral damage... Anonymkode: 793e3...838 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #14 Skrevet 8. juni 2018 På 6.6.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev: Kattene er stort sett alltid inne mellom kl 21 og 9, så bråket foregår i all hovedsak innenfor normal «våken-tid». Men skjærene hører jeg forøvrig godt også til andre tidspunkter- for eksempel tidlig om morgenen, når mine katter er inne. Så bråket skyldes nok ikke BARE at de erter kattene, men også at det generelt er mange skjærer som bor i området vårt- og jeg har inntrykk av at de kommuniserer med hverandre. Men naboen er helt overbevist om at det er kattene som er skyld i skjære-bråket. Er det mulig å legge ut skjæregift, av noe slag, sånn som man gjør med rottegift?? Ts Anonymkode: 2c20c...254 Mener du seriøst at du er villig til å drepe dyr kun fordi de bråker litt? Anonymkode: 563c0...ef0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #15 Skrevet 8. juni 2018 Skjærer er, som nevnt, veldig smarte. Normalt så 'erter'/plager de ikke katter som ikke har forsøkt å få tak i store eller små skjærer. Men, blir en katt observert av de andre skjærene mens katten jakter på en skjæreunge, da går det katten veldig lavt i terrenget veldig lenge etterpå. For skjærene husker, og de husker lenge. Yepp. Det katten bodde hos meg, og skjærene glemte aldr katten etter at han tok en av det årets unger (ungen var nesten like stor som foreldrene, tanker & onker, søskenbarn og hele slekta som satt på et rekkverk og så katten pent ta livet av fangsten sin) Anonymkode: 7d050...a42
Kaffefrøken Skrevet 9. juni 2018 #16 Skrevet 9. juni 2018 I all verden, for noe tull og tøys! 🙈 Du skal ikke måtte kvitte deg med kattene dine på grunn av din nabos absurde påstand. Hva så om det er kattene som tiltrekker seg skjærene? Katter, som skjærer og alle andre dyr må kunne få bevege seg fritt utendørs om de ønsker det! Skjæregift? Hva er det med mennesker som på død og liv skal utrydde alt liv på jorda, som ikke passer for dem der og da! 😤 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå