AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #21 Del Skrevet 6. juni 2018 Har du deltatt på kajakk-kurs ts? Anonymkode: d14d9...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende.. Skrevet 6. juni 2018 #22 Del Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, Kontorotta skrev: Nei, hvorfor skulle jeg være det? Tenkte kanskje at noen synes det ser teit ut.. Men det virker jo ikke sånn... Så da kan jeg trygy bruke vesten i kajakk/brett også uten at dette er unormalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #23 Del Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du deltatt på kajakk-kurs ts? Anonymkode: d14d9...96a Nei, ikke ennå.. Lurer vel så mye på om det er innafor at voksne bruker redningsvest med krage på sjøen, eller om dere ler av dem da? :-) Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #24 Del Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Vurderer å kjøpe kajakk. Ser det rart ut å bruke oransje redningsvest med krage når man er voksen i båt/kajakk/kano/brett. Er glad i å være på sjøen, men er ikke helt trygg uten redningsvest. Vil dere tenke for en raring? 🙂 Eller er det ok? Anonymkode: 212f1...953 De redningsvestene er vel ikke anbefalt til bruk i kajakk? Skal du være trygg på sjøen så er anbefalt rednings og flyteutstyr noe du spør om der båt og kajakkutstur selges. Dette blir som å bruke feilt sikringsutstyr i bil og tro man er trygg fordi man ikke vet bedre. Anonymkode: f876a...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #25 Del Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ennå.. Lurer vel så mye på om det er innafor at voksne bruker redningsvest med krage på sjøen, eller om dere ler av dem da? :-) Anonymkode: 212f1...953 Jeg ler ikke av de. Det er fornuftig å bruke redningsvest med krage Det er bra at du skal delta på kurs for å lære viktige ting. Lykke til Anonymkode: d14d9...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #26 Del Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ler ikke av de. Det er fornuftig å bruke redningsvest med krage Det er bra at du skal delta på kurs for å lære viktige ting. Lykke til Anonymkode: d14d9...96a er du mann/dame ca alder? Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 6. juni 2018 #27 Del Skrevet 6. juni 2018 5 minutter siden, Undrende.. skrev: Tenkte kanskje at noen synes det ser teit ut.. Men det virker jo ikke sånn... Så da kan jeg trygy bruke vesten i kajakk/brett også uten at dette er unormalt? Tror ingen synes det ser teit ut i åpen båt. Men som jeg sa, så ville jeg ikke brukt den type vest i kajakk, eller kano. Det handler om at du kan sette deg i farlige situasjoner på grunn av feil bekledning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #28 Del Skrevet 6. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De redningsvestene er vel ikke anbefalt til bruk i kajakk? Skal du være trygg på sjøen så er anbefalt rednings og flyteutstyr noe du spør om der båt og kajakkutstur selges. Dette blir som å bruke feilt sikringsutstyr i bil og tro man er trygg fordi man ikke vet bedre. Anonymkode: f876a...101 Mister vel litt beveglighet, men er trygt om man ramler ut... :-). Synes du det er flaut med oransje redningsvest med krage? Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #29 Del Skrevet 6. juni 2018 "Det finnes mange forskjellige typer vester, og det er ikke sikkert at den første du prøver er det beste valget. Se deg derfor litt om og prøv flere typer før du bestemmer deg for hva du vil ha. Mange er spesialtilpasset forskjellige former for padling. Mens vi tidligere måtte ta til takke med de store, klumpete redningsvestene som umuliggjorde en hver form for avansert teknisk padling, er dagens tilbud er stort og variert. I svært grove trekk kan vi skille mellom tre typer: 1) Svømmevest (flyteplagg) 2) Redningsvest 3) Selvoppblåsbare vester"http://kajakk-guiden.no/sikkerhet/ Anonymkode: d14d9...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #30 Del Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: er du mann/dame ca alder? Anonymkode: 212f1...953 Voksen mann. Anonymkode: d14d9...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #31 Del Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, Kontorotta skrev: Tror ingen synes det ser teit ut i åpen båt. Men som jeg sa, så ville jeg ikke brukt den type vest i kajakk, eller kano. Det handler om at du kan sette deg i farlige situasjoner på grunn av feil bekledning. sklir rett ut av kajakken med redningsvest på, så tror ikke det er farlig :-). Så om du ser en kajakkpadler med redningsvest er det helt ok? Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #32 Del Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Det finnes mange forskjellige typer vester, og det er ikke sikkert at den første du prøver er det beste valget. Se deg derfor litt om og prøv flere typer før du bestemmer deg for hva du vil ha. Mange er spesialtilpasset forskjellige former for padling. Mens vi tidligere måtte ta til takke med de store, klumpete redningsvestene som umuliggjorde en hver form for avansert teknisk padling, er dagens tilbud er stort og variert. I svært grove trekk kan vi skille mellom tre typer: 1) Svømmevest (flyteplagg) 2) Redningsvest 3) Selvoppblåsbare vester"http://kajakk-guiden.no/sikkerhet/ Anonymkode: d14d9...96a Se flere gode råd og viktig info i linken over ts Anonymkode: d14d9...96a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 6. juni 2018 #33 Del Skrevet 6. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: sklir rett ut av kajakken med redningsvest på, så tror ikke det er farlig :-). Så om du ser en kajakkpadler med redningsvest er det helt ok? Anonymkode: 212f1...953 Les linken som anonym bruker viser til. Skal du bare teste en kajakk en tur eller noe slikt, går det sikkert helt fint å bruke redningsvest. Og jeg ville ikke sett rart på deg av den grunn. Hadde jeg visst at du skulle være en aktiv padler, ville jeg nok sett rart på deg med tanke på bevegelighet. Ønsker du å begynne å padle kajakk, så gå på kurs. Bli sikker på hva du holder på med. Skal du bare teste kajakk, vil jeg råde deg til å teste sammen med andre, i rolige forhold. Lite vind og bølger, ikke for langt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 6. juni 2018 #34 Del Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, Undrende.. skrev: Enig med det. Bør ta et kurs :-) Men tilbake til dette med vesten. Hadde du følt deg komfortabel med å bruke oransje redningsvest på sjøen, eller er det flaut? Ingenting flaut i å sikre seg selv mot ulykker. Hva andre måtte mene om redningsvest ville jeg ikke bry meg om 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende.. Skrevet 6. juni 2018 #35 Del Skrevet 6. juni 2018 15 minutter siden, Kontorotta skrev: Les linken som anonym bruker viser til. Skal du bare teste en kajakk en tur eller noe slikt, går det sikkert helt fint å bruke redningsvest. Og jeg ville ikke sett rart på deg av den grunn. Hadde jeg visst at du skulle være en aktiv padler, ville jeg nok sett rart på deg med tanke på bevegelighet. Ønsker du å begynne å padle kajakk, så gå på kurs. Bli sikker på hva du holder på med. Skal du bare teste kajakk, vil jeg råde deg til å teste sammen med andre, i rolige forhold. Lite vind og bølger, ikke for langt ut. ja, tenkte det. Og da tar jeg redningsvesten på :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #36 Del Skrevet 6. juni 2018 17 minutter siden, Stina234 skrev: Ingenting flaut i å sikre seg selv mot ulykker. Hva andre måtte mene om redningsvest ville jeg ikke bry meg om Så da kan jeg trygt bruke vesten på sjøen uten at folk ler av meg? Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #37 Del Skrevet 6. juni 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙂 Du hadde ikke vært redd for å treffe noen kjente med en sånn vest? Anonymkode: 212f1...953 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke ennå.. Lurer vel så mye på om det er innafor at voksne bruker redningsvest med krage på sjøen, eller om dere ler av dem da? 🙂 Anonymkode: 212f1...953 For det første må du legge fra deg den idiotiske forestillingen at sikkerhet er flaut. Synes du det er flaut med setebelte i bil også? For det andre må du sette deg inn i hva slags sikkerhetsutstyr som er egnet til den aktiviteten du faktisk skal gjøre. Snakk med erfarne kajakk-folk, les på linkene du har fått. Om du får låne en kajakk for å teste får du sikkert låne en egnet vest også. Husk at forskjellige typer vester har forskjellige formål. En redningsvest med krage er laget for å legge deg på ryggen i vannet og holde hodet ditt høyt (derfor kragen) om du er bevisstløs. Dette gjør det det vanskeligere å bevege seg i vannet med den, og jeg antar det også gjør det vanskeligere å komme opp i kajakken igjen om du faller ut, og vanskeligere å håndtere kajakken skikkelig når du padler fordi armbevegelsene dine blir hindret. Det vil si at sannsynligheten for at du faller uti antakelig øker. Anonymkode: 7c0a1...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2018 #38 Del Skrevet 6. juni 2018 Har ikke peiling på hva slags vest som er best i kajakk. Men du har jo fått en del råd her. Men er du sikker på at du bør være ute på sjøen uten foreldrene dine? Kan jo umulig være mer enn 12 år når du ikke bryr deg om noe annet enn fargen på vesten og om det er flaut hvis noen ser deg med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #39 Del Skrevet 6. juni 2018 7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Har ikke peiling på hva slags vest som er best i kajakk. Men du har jo fått en del råd her. Men er du sikker på at du bør være ute på sjøen uten foreldrene dine? Kan jo umulig være mer enn 12 år når du ikke bryr deg om noe annet enn fargen på vesten og om det er flaut hvis noen ser deg med den? Godt poeng :-) Så du hadde ikke vært flau av å ha på oranje vest med krage? :-) Anonymkode: 212f1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2018 #40 Del Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng :-) Så du hadde ikke vært flau av å ha på oranje vest med krage? :-) Anonymkode: 212f1...953 Jo jeg hadde vært driiiitflau. Aldri i livet om jeg hadde begått sosialt selvmord på den måten. Heller dau på havets bunn enn at hele skolen skal få vite at jeg gikk med slik vest. Hadde jo vært overalt på Instagram og alt mulig før jeg i det hele tatt kom i land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå