AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg bor på studenthybel og det eneste som varmer opp her er en liten ovn på veggen. Det er høyt under taket (noe som er helt idiotisk), så all varmen forsvinner dit. Jeg spurte samskipnaden om det var lov å sette inn egen ovn, men det var det ikke grunnet brannfaren! Altså må jeg finne alternative måter å varme opp på. Jeg kler godt på meg, men det er faktisk ikke aktuelt å sitte inne med ytterklær eller lag på lag av klær. Jeg har gått til innkjøp av gulvteppe, og andre pledd og tepper som jeg kan ha rundt meg, men det er ikke så veldig effektivt å sitte å gjøre skolearbeid på den måten. Det er heldigvis ikke lenge til sommerferien og jeg skal hjem, men frem til det tar jeg imot alle gode tips til å holde det varmt inne! Anonymkode: d5a88...df9
nordlending Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Ikke lov med noen som helst typer ovner? Hva med en varmevifte?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, nordlending skrev: Ikke lov med noen som helst typer ovner? Hva med en varmevifte? Nope, spurte om jeg kunne kjøpe inn en liten varmevifte faktisk, fikk da svar om at ovner og lignende ikke var tillatt. Anonymkode: d5a88...df9
visp Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Kjøp deg en gedigen tv. Avgir jo kvalmende mye varme. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, visp skrev: Kjøp deg en gedigen tv. Avgir jo kvalmende mye varme. Det har jeg dessverre ikke plass til. Heldigvis avgir macen min litt varme, men det varmer jo ikke akkurat opp rommet. 1 minutt siden, ordinarygirl skrev: Kjøp ulvang rav genser😍 Er allergisk mot ull, men bruker varme klær ja. Anonymkode: d5a88...df9
visp Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg dessverre ikke plass til. Heldigvis avgir macen min litt varme, men det varmer jo ikke akkurat opp rommet. Er allergisk mot ull, men bruker varme klær ja. Anonymkode: d5a88...df9 Til å henge på veggen? Du kunne kjøpt fire og hengt på alle veggene, haha.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 7 minutter siden, visp skrev: Til å henge på veggen? Du kunne kjøpt fire og hengt på alle veggene, haha. Er ikke lov å henge noe på veggen, men nei, har egentlig ingen vegg henge på, bor på 12m2, så hadde det ikke vært for at det er så høyt under taket hadde det nok vært godt og varmt her. Eller i alle fall ikke kaldt. Kanskje jeg må hente den gamle, stasjonære datamaskinen min og la den gå på "tomgang", hehe. Anonymkode: d5a88...df9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 Du må finne et annet sted å bo når du fryser på sommeren der. Tenk på hvor kaldt det vil være på hybelen på vinteren Anonymkode: 16a00...d82
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må finne et annet sted å bo når du fryser på sommeren der. Tenk på hvor kaldt det vil være på hybelen på vinteren Anonymkode: 16a00...d82 Det var kaldt i vinter ja, men gradestokken er ikke så alt for langt fra å bikke null grader nå heller, så.. Anonymkode: d5a88...df9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må finne et annet sted å bo når du fryser på sommeren der. Tenk på hvor kaldt det vil være på hybelen på vinteren Anonymkode: 16a00...d82 Kanskje i Trondheim? Her er det iskaldt for tiden etter tidenes varmebølge i mai/juni. Anonymkode: 21107...668
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var kaldt i vinter ja, men gradestokken er ikke så alt for langt fra å bikke null grader nå heller, så.. Anonymkode: d5a88...df9 Det kan da ikke være lov til å leie ut hybel med slike forhold (at det er så kaldt og du ikke får supplere med en ovn)? Anonymkode: 16a00...d82
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan da ikke være lov til å leie ut hybel med slike forhold (at det er så kaldt og du ikke får supplere med en ovn)? Anonymkode: 16a00...d82 Det er nok ikke så kaldt her. Det er nok over 15 grader liksom, men jeg fryser, selv om det er mulig jeg er litt "frostpist" Anonymkode: d5a88...df9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på studenthybel og det eneste som varmer opp her er en liten ovn på veggen. Det er høyt under taket (noe som er helt idiotisk), så all varmen forsvinner dit. Jeg spurte samskipnaden om det var lov å sette inn egen ovn, men det var det ikke grunnet brannfaren! Altså må jeg finne alternative måter å varme opp på. Jeg kler godt på meg, men det er faktisk ikke aktuelt å sitte inne med ytterklær eller lag på lag av klær. Jeg har gått til innkjøp av gulvteppe, og andre pledd og tepper som jeg kan ha rundt meg, men det er ikke så veldig effektivt å sitte å gjøre skolearbeid på den måten. Det er heldigvis ikke lenge til sommerferien og jeg skal hjem, men frem til det tar jeg imot alle gode tips til å holde det varmt inne! Anonymkode: d5a88...df9 Er de andre hyblene der like kalde? Hva gjør de andre hybelboerne der for å holde varmen? Anonymkode: 16a00...d82
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er de andre hyblene der like kalde? Hva gjør de andre hybelboerne der for å holde varmen? Anonymkode: 16a00...d82 De jeg bor sammen med har i alle fall også klaget over at det er så kaldt og at den ovnen som er på rommet gir så lite varme. Vet ikke hva de gjør for å holde varmen. Anonymkode: d5a88...df9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De jeg bor sammen med har i alle fall også klaget over at det er så kaldt og at den ovnen som er på rommet gir så lite varme. Vet ikke hva de gjør for å holde varmen. Anonymkode: d5a88...df9 Undersøk om det er tillatt å leie ut så kalde hybler med så dårlige ovner. Snakk med de andre som bor der. Kanskje leieboerforeningen kan hjelpe? Anonymkode: 16a00...d82
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Undersøk om det er tillatt å leie ut så kalde hybler med så dårlige ovner. Snakk med de andre som bor der. Kanskje leieboerforeningen kan hjelpe? Anonymkode: 16a00...d82 Som sagt er det ikke så kaldt her at det ikke er tillatt. Boligene er også helt nybygget. Anonymkode: d5a88...df9
nordlending Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nope, spurte om jeg kunne kjøpe inn en liten varmevifte faktisk, fikk da svar om at ovner og lignende ikke var tillatt. Anonymkode: d5a88...df9 Er dette spesifisert noe sted? Leiekontrakten? Vedtekter?
beige Skrevet 6. juni 2018 #19 Skrevet 6. juni 2018 Men hva sier hybelutleier da? Kan de ikke hjelpe på noe slags vis?
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2018 #20 Skrevet 6. juni 2018 Hvor bor du? Jeg har sikkert 40 grader i leiligheten min, kunne ønske det var litt kaldere... Men du må da få lov til å ha komforttemperatur. Enten må de ordne bedre ovner, isolering i vinduskarmene el.l. ellers så må du da få lov til å ha en ekstra ovn. Si ifra om det, og still krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå