Gå til innhold

Hva syns dere om treningen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte trene for 6 uker siden. Har gått ned 6 kg på de ukene. Er helt nybegynner,  dvs jeg var skikkelig fit for 10 år siden, men nå har jeg gått opp mange kg på de årene og blitt dvask og overvektig.

Trener ca 1 time hver gang, tre ganger i uken. Trener 1 dag med styrke, dvs apparater, vekter og selvsagt 20 min oppvarming med gange med høy motstand først. 

De to andre gangene går jeg fort, på mølla, i oppforbakke, gjerne så jeg kommer i maxpuls. Holder det gående slik og presser meg skikkelig hardt i ca 30 minutter, tar deretter 5 min på trappemaskinen, så tilbake på mølla, og så 5 min trappemaskin osv. Til det har gått ca en time.

Høres det for ensformig ut, eller tror dere det er ok? Er det ok med en dag styrke og to kondis?

Målet er vektnedgang og oppstramming og bli sterkere. Ser forskjell allerede og merker jo på klærne at de er mye løsere. Ned en størrelse på disse 6 ukene.

Innspill? :)

Anonymkode: 39946...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du stramme opp samt øke forbrenningen din bør fokuserer ligge på styrke og ikke kardio.

Jeg ville kjørt tre dager styrke og evt kardio sammen med styrken. Ville droppet oppvarmingen på mølla og kjørt dynamisk oppvarming eller med lettere vekter før jeg kjører på med tungt. Også avsluttet hver økt med kardio, 2 av dagene intervaller og den siste med rask gange i 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått resultater på de seks ukene du har trent betyr det jo at du gjør noe riktig. 

Anonymkode: 31b44...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ensformig bare hvis du begynner å kjede deg 🙂 

Høres ut som om du har et program som funker for deg nå, så stick 2 it 🙂 Og vurder nytt program om noen måneder. Tror tommelfingerregelen er å bytte hver 3. mnd. Kroppen venner seg til samme belastning så hvis du slutter å respondere er tiden inne.

Og du har god tid til å studere hva de andre på studioet trener - så ikke vær redd for å leke deg litt!

Btw når det kommer til å gå på mølle i oppoverbakke og variasjon - trenger du mer utfordring så ta en løsvekt i hver hånd, kanskje.. 5kg? Jeg kjører det 1 gang i uken i med intervaller på 2 min, maks stigning og 2x8 kg - maxpuls de luxe! Bare et forslag til variasjon innenfor noe du allerede kjenner godt. 

Y

Endret av yuzzi
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill. Her var det mye nyttig og interessant! 😊

Anonymkode: 39946...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...