AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg har en gammel bil, så eneste kaskoen jeg trenger er delkasko, og egentlig ikke den en gang, da den kun dekker ruter eller noe... Før hadde jeg ikke delkasko men NAF-medlemsskap for å få veihjelp. Nå har jeg altså delkasko, og må betale kr 500 i egenandel fordi bilen min tok ferie i dag! Dette var jeg ikke klar over og ønsker nå jeg beholdt NAF-medlemsskapet der veihjelp er gratis.... Dere andre som har så gammel bil at dere ikke engang trenger delkasko, eller hvem som helst andre for den del...har dere NAF-medlemsskap? Hva skal jeg velge, NAF eller delkasko? Ser ikke andre fordeler med NAF enn at veihjelp er gratis og NAF-boken egentlig. Men 500 kr på et helt uventet tidspunkt er dritt for meg for å si det sånn... Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Del Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gammel bil, så eneste kaskoen jeg trenger er delkasko, og egentlig ikke den en gang, da den kun dekker ruter eller noe... Før hadde jeg ikke delkasko men NAF-medlemsskap for å få veihjelp. Nå har jeg altså delkasko, og må betale kr 500 i egenandel fordi bilen min tok ferie i dag! Dette var jeg ikke klar over og ønsker nå jeg beholdt NAF-medlemsskapet der veihjelp er gratis.... Dere andre som har så gammel bil at dere ikke engang trenger delkasko, eller hvem som helst andre for den del...har dere NAF-medlemsskap? Hva skal jeg velge, NAF eller delkasko? Ser ikke andre fordeler med NAF enn at veihjelp er gratis og NAF-boken egentlig. Men 500 kr på et helt uventet tidspunkt er dritt for meg for å si det sånn... Anonymkode: 2e153...ecb Vær klar over at det finnes Alternativer til Naf. Anonymkode: fbb30...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Del Skrevet 5. juni 2018 Er surt ved steinsprut da, for ruter er dyre. Når jeg i løpet av de siste ti årene har fått 3 steinsprutskader såstore at ruten må byttes, så hadde jeg hatt delkasko uansett. Anonymkode: d9fa6...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Del Skrevet 5. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vær klar over at det finnes Alternativer til Naf. Anonymkode: fbb30...cec Hva da? Har du noe annet som er bedre? TS Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Del Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er surt ved steinsprut da, for ruter er dyre. Når jeg i løpet av de siste ti årene har fått 3 steinsprutskader såstore at ruten må byttes, så hadde jeg hatt delkasko uansett. Anonymkode: d9fa6...417 Joda, ser den, men har aldri hatt steinsprutskade selv... TS Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 5. juni 2018 #6 Del Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, ser den, men har aldri hatt steinsprutskade selv... TS Anonymkode: 2e153...ecb Som regel så vil du få det i øyeblikket du kansellerer delkaskoen. Veihjelp har vel begynt med egenandeler uansett nå, hvertfall viking. Måtte selv betale 500 i egenandel uansett om jeg har toppkasko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Del Skrevet 5. juni 2018 3 hours ago, dillyduzit said: Som regel så vil du få det i øyeblikket du kansellerer delkaskoen. Veihjelp har vel begynt med egenandeler uansett nå, hvertfall viking. Måtte selv betale 500 i egenandel uansett om jeg har toppkasko. Ja stemmer at det er da man får det 😂 Men du betaler ikke med NAF-medlemsskap, det er ikke Viking eller Falken som bestemmer om du betaler egenandel. "Ubegrenset antall assistanser uten egenandel. Gjelder kjøretøy med tillatt totalvekt under 5 tonn."https://www.naf.no/medlemskap/medlemskap-med-veihjelp/ Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Del Skrevet 6. juni 2018 Vi har to 16-17 år gamle japanske biler i sølvgrå. Slike som ingen ungdom vil bli sett i nærheten av. Delkasko på de er derfor sabla billig, 2100-2500kr/år m/ 75% rabatt. Steinsprut er gratis å reparere, ny frontrute har egenandel 2000kr fremfor 7-8000kr i pris. Veihjelp trenger vi ikke med japsebiler, men likevel...500kr i egenandel er kolossalt mye billigere enn slike medlemskap i NAF er per år. Veiboken trengs ikke lenger takket være Google Maps, og magasinet Motor holder ellers standarden til en ambisiøs skoleavis iblanda mye reklame. Ser ikke helt poenget med NAF medlemskap, for å være ærlig. Anonymkode: a7b3c...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Del Skrevet 6. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har to 16-17 år gamle japanske biler i sølvgrå. Slike som ingen ungdom vil bli sett i nærheten av. Delkasko på de er derfor sabla billig, 2100-2500kr/år m/ 75% rabatt. Steinsprut er gratis å reparere, ny frontrute har egenandel 2000kr fremfor 7-8000kr i pris. Veihjelp trenger vi ikke med japsebiler, men likevel...500kr i egenandel er kolossalt mye billigere enn slike medlemskap i NAF er per år. Veiboken trengs ikke lenger takket være Google Maps, og magasinet Motor holder ellers standarden til en ambisiøs skoleavis iblanda mye reklame. Ser ikke helt poenget med NAF medlemskap, for å være ærlig. Anonymkode: a7b3c...5d7 Hvis du ikke trenger veihjelp er jo ikke 500 kroner så mye. Og dere er to og har to biler. Jeg har èn bil og er helt stuck om den ikke går, så jeg MÅ ha veihjelp også om noe skjer hjemme. Hvis jeg var dere hadde jeg ikke vurdert NAF, men for meg selv alene her i skogen....hmmm.... Enig i at Motor er helt tragisk, men liker medlemsboken da, siden jeg ikke bruker GPS eller har nett på mobilen. Anonymkode: 2e153...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg har både delkasko og NAF, så litt dobbelt opp. Men NAF-medlemsskapet gir så stor rabatt på innbo, reise og bilforsikringen at jeg tjener på å være medlem. Delkasko koster bare 200 kr ekstra i året, og da har jeg tyveri, brann, glasskade og litt sånt. Så det er en billig forsikring synes jeg. En tredje mulighet er en mobilitetsgaranti. Nå vet jeg ikke hvor dere tar servicen på bilen. Bilen min er 15 år gammel og ikke verdt å spandere på merkeverksted. Derfor bruker jeg Mekonomen. De tilbyr mobilitetsgaranti så lenge de mener at bilen er i grei stand. Da får du gratis veihjelp i ett år etter siste service. Anonymkode: 5c4d0...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #11 Del Skrevet 6. juni 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har både delkasko og NAF, så litt dobbelt opp. Men NAF-medlemsskapet gir så stor rabatt på innbo, reise og bilforsikringen at jeg tjener på å være medlem. Delkasko koster bare 200 kr ekstra i året, og da har jeg tyveri, brann, glasskade og litt sånt. Så det er en billig forsikring synes jeg. En tredje mulighet er en mobilitetsgaranti. Nå vet jeg ikke hvor dere tar servicen på bilen. Bilen min er 15 år gammel og ikke verdt å spandere på merkeverksted. Derfor bruker jeg Mekonomen. De tilbyr mobilitetsgaranti så lenge de mener at bilen er i grei stand. Da får du gratis veihjelp i ett år etter siste service. Anonymkode: 5c4d0...32b Takk for tips! Har du forsikring hos NAF for å få den rabatten? TS Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #12 Del Skrevet 6. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Har du forsikring hos NAF for å få den rabatten? TS Anonymkode: 2e153...ecb Jeg har forsikring hos Gjensidige. De har et samarbeid med NAF, som gir rabatt til NAF-medlemmer. Anonymkode: 5c4d0...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. juni 2018 #13 Del Skrevet 7. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsikring hos Gjensidige. De har et samarbeid med NAF, som gir rabatt til NAF-medlemmer. Anonymkode: 5c4d0...32b Når begynte de med det samarbeidet igjen?? Er fler år siden det ble kutta, mellom de to aktørene. NAF tilbyr sin egen forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #14 Del Skrevet 7. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har både delkasko og NAF, så litt dobbelt opp. Men NAF-medlemsskapet gir så stor rabatt på innbo, reise og bilforsikringen at jeg tjener på å være medlem. Delkasko koster bare 200 kr ekstra i året, og da har jeg tyveri, brann, glasskade og litt sånt. Så det er en billig forsikring synes jeg. En tredje mulighet er en mobilitetsgaranti. Nå vet jeg ikke hvor dere tar servicen på bilen. Bilen min er 15 år gammel og ikke verdt å spandere på merkeverksted. Derfor bruker jeg Mekonomen. De tilbyr mobilitetsgaranti så lenge de mener at bilen er i grei stand. Da får du gratis veihjelp i ett år etter siste service. Anonymkode: 5c4d0...32b Godt poeng, men trenger du virkelig veihjelp så mye? Du går i pluss selv om du betaler egenandel én gang i året. Og om bilen krapulerer så mye, kan det kanskje være en idé å skifte'n ut? Anonymkode: a7b3c...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #15 Del Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng, men trenger du virkelig veihjelp så mye? Du går i pluss selv om du betaler egenandel én gang i året. Og om bilen krapulerer så mye, kan det kanskje være en idé å skifte'n ut? Anonymkode: a7b3c...5d7 Foreløpig har jeg ikke hatt bruk for veihjelp. Men hvis jeg kutter ut NAF så går jeg i minus. For da blir forsikringene nesten 2000 kroner dyrere. Hvis jeg kutter ut delkasko mister jeg tyveri, glasskade osv. Og Mekonomen bruker jeg fordi de er billigst og jeg har et fått et godt inntrykk av verkstedet. Så all denne veihjelpen er unødvendig, men jeg vil ikke betale mer for å slippe å ha den. Anonymkode: 5c4d0...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #16 Del Skrevet 7. juni 2018 5 timer siden, tdm900 skrev: Når begynte de med det samarbeidet igjen?? Er fler år siden det ble kutta, mellom de to aktørene. NAF tilbyr sin egen forsikring. Jeg kjenner ikke historien her. Jeg vet bare at jeg bruker Gjensidige. Og siden jeg er NAF-medlem får jeg forsikringer som heter NAF innbo, NAF reise og NAF bilforsikring som er billigere enn de vanlige forsikringene. Jeg betaler til Gjensidige, logger inn på nettsiden til Gjensidige og ringer Gjensidige ved behov for hjelp. Derfor går jeg ut i fra at det er Gjensidige og ikke NAF som er mitt forsikringsselskap. Anonymkode: 5c4d0...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #17 Del Skrevet 7. juni 2018 5 hours ago, tdm900 said: Når begynte de med det samarbeidet igjen?? Er fler år siden det ble kutta, mellom de to aktørene. NAF tilbyr sin egen forsikring. I samarbeid med Gjensidige står det på NAF's sider. Anonymkode: 2e153...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. juni 2018 #18 Del Skrevet 7. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I samarbeid med Gjensidige står det på NAF's sider. Anonymkode: 2e153...ecb Når ble det tatt opp igjen? Det samarbeidet opphørte, tror det var fra 1januar 2012, eneste fordelen jeg fikk med videre var forhøyet egenandel til 8000,- hvor da naf og gjensidige betalte halvparten av den summen, og som forskringstaker betalte kun 4000,-. Det var ikke Gjensidige som var med i starten, da naf tilbød sin ”egen” forsikring fra året 2012. Har vært nafmedlem selv, men etter hva jeg fikk igjen så var det ikke stort. På den tida var det også kun 2 redninger pr.år, det var pga noen som misbrukte den på det groveste. Nå har jeg gratis redning og leiebil etter å hatt bilen på merkeverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #19 Del Skrevet 7. juni 2018 Sjekk om du er medlem andre steder som gir den samme rabatten. Vi er i Gjensidige via NJFF med stor rabatt. Greia med Gjensidige er også at de kun såvidt klarer å konkurrere med andre takket være kundeutbytten...og det er jo nettopp fordi så godt som alle får rabatt, på et eller annet vis. Anonymkode: a7b3c...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #20 Del Skrevet 7. juni 2018 Nå fant jeg til slutt ut at jeg sparer ca 50 kroner/mnd på å ha forsikring og medlemsskap hos NAF istedenfor forsikring hos If som jeg hadde, pluss gratis veihjelp og NAF-boken, så da ble det tilbake dit. Bladet Motor får jeg heller holde ut 😄 Hadde aldri sjekket ut forsikringstilbudet deres før egentlig. Visste ikke at det var forskjell på egenandel hos NAF og egenandel når man brukte delkaskoen, men nå vet jeg...så slipper jeg å ha angst for å plutselig måtte betale 500 kroner når jeg ikke har penger. TS Anonymkode: 2e153...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå