Gå til innhold

Motorhavari. HJELP!!!

joakim18

Anbefalte innlegg

I Januar i år kjøpte jeg en Toyota Verso S 2011 mod, og på fredag fikk jeg motorstopp. Motoren har skjært seg.  Var bra med olje på bilen inntil den stoppet plutselig under kjøring. Nå viser deg seg det at det ble slått høl på motorblokka, og råde og veivaksel ble kappet tvert av under kjøring. Fikk aldri noe varsel lamper opp, ikke før bilen hadde stoppet. Forsikringen dekker ikke en dritt! Jeg holdt 60km i timen når dette skjedde. Når jeg gikk ut av bilen, så rant det ut litervis med olje på bakken. Verkstedet i nærområdet har aldri opplevd lingnede at noe sånt kan skje. Forvrig så er bilen automat. Fikk med 3 mnddr bruktbil garanti når jeg kjøpte den. Jeg skal prøe og heve kjøpet. Jeg trenger råd og tips. Hva er det man egentlig gjør her? Noen som har opplevd lingnende før? Håper noen som har peiling kan komme med noen serriøse svar?. På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres da voldsomt ut, spesielt med en Toyota. Ingen ulyder før apokalypsen? Forhør deg med NAF eller din forsikring, se om du kan få advokathjelp.

Anonymkode: 2b932...68b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du medlem i NAF? De kan i så tilfelle hjelpe med det juridiske

Anonymkode: 5f9bb...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, joakim18 skrev:

I Januar i år kjøpte jeg en Toyota Verso S 2011 mod, og på fredag fikk jeg motorstopp. Motoren har skjært seg.  Var bra med olje på bilen inntil den stoppet plutselig under kjøring. Nå viser deg seg det at det ble slått høl på motorblokka, og råde og veivaksel ble kappet tvert av under kjøring. Fikk aldri noe varsel lamper opp, ikke før bilen hadde stoppet. Forsikringen dekker ikke en dritt! Jeg holdt 60km i timen når dette skjedde. Når jeg gikk ut av bilen, så rant det ut litervis med olje på bakken. Verkstedet i nærområdet har aldri opplevd lingnede at noe sånt kan skje. Forvrig så er bilen automat. Fikk med 3 mnddr bruktbil garanti når jeg kjøpte den. Jeg skal prøe og heve kjøpet. Jeg trenger råd og tips. Hva er det man egentlig gjør her? Noen som har opplevd lingnende før? Håper noen som har peiling kan komme med noen serriøse svar?. På forhånd tusen takk for svar.

En sju år gammel bil, er det smart å ha motorforsikring på. 

Meld deg inn i Naf og ta saken opp med dem. 

Anonymkode: f3a74...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sju år gammel bil, er det smart å ha motorforsikring på. 

Meld deg inn i Naf og ta saken opp med dem. 

Anonymkode: f3a74...c93

Haha, da er det ett år igjen man kan ha maskinskadeforsikring! For den er ikke ubegrensa lengde på må du tro. Alle veit at jo lengre en bil/motor blir kjørt, jo større er sjansen for at det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, joakim18 skrev:

Du må nok bare bite i det sure eplet og betale det det koster å få en ny/brukt motor på plass i den. Det kan plutselig skje at noen vital del ryker, og i dette tilfellet kan det være at ene stempelstanga ikke har fått smøring. Er alltids noe som kan stoppe oljetilførsel, og det er ikke store rusket som skal til heller. Da hjelper det fint lite om det er både ny og nok olje på motor.

I beste fall kan du slippe med halve kostnaden, siden det er er bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tdm900 skrev:

Du må nok bare bite i det sure eplet og betale det det koster å få en ny/brukt motor på plass i den. Det kan plutselig skje at noen vital del ryker, og i dette tilfellet kan det være at ene stempelstanga ikke har fått smøring. Er alltids noe som kan stoppe oljetilførsel, og det er ikke store rusket som skal til heller. Da hjelper det fint lite om det er både ny og nok olje på motor.

I beste fall kan du slippe med halve kostnaden, siden det er er bruktbil.

Takk for svar. SNakket med bilselgeer, og han var villig til og se på bilen og han ville gjøre alt for hjelpe meg. Jeg har forbrukerådet på min side. Jeg kjøper ny bil, om jeg må ut med ny motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde det samme for ca 10 år siden, jeg kjørte min fars toyota avensis som da var ca 10 år gammel. Jeg raste motoren mye på samme måte som TS beskriver, jeg skulle gire fra 1 til andre 2 gir og uten særlig gass så kom råden ut på siden av motoren. Da hadde den ene bolten på enden av råden løsnet inni motoren, som igjen resulterte at den andre knakk, råden løsnet og kom ut siden på motorblokka. Dette er en 3S-FE motor på en avensis 1998. 

Det endte opp med at min far fikk kranglet seg til gratis nye deler fra toyota, og endte opp med bare å betale for arbeid.

Begrunnelsen han brukte var at hovedgrunnen til at han kjøper toyota er å ikke være redd for motorhavari eller dyre verkstedregninger.

Anonymkode: f2a72...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...