anita160 Skrevet 5. juni 2018 #1 Del Skrevet 5. juni 2018 Altså jeg bruker ikke tampong eller sånn mensen kopp, så jeg lurte på om det går ann å bade med bind? Altså man har 2 truser på med en gang hvis dere kjønner. Vet det er fare for bakterie, men hvis jeg skifter bind med en gang jeg kommer ut så er det en så stor fare da? Isåfall er det andre ting jeg kan gjøre for å kunne bade uten å brike tampong eller mensen kopp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 5. juni 2018 #2 Del Skrevet 5. juni 2018 Det kan du ikke fordi det kommer uansett blod uti vannet, bakterier kommer inn. Det er heller ikke lov å bade med mensen såvidt jeg vet pga blod som kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Del Skrevet 5. juni 2018 Nei, bind går ikke. Blodet lekker ut i vannet. Begynn med tampong og skift så fort du er ferdig med kort bading? https://www.kk.no/helse/dette-bor-du-vite-om-mensen-og-bading-67810055 Anonymkode: a9fef...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Del Skrevet 5. juni 2018 Du kan ikke bade med bind, du kan bade uten bind. Har jeg mensen og skal bade i sjø, så fjerner jeg bindet, går å bader, tørker meg med våtservietter og setter på nytt bind. Da avhengig av at det er toalett ved badestranden, eller muligheter for å skjule seg mens man asker. Anonymkode: 29da4...f85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Del Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, tussi680 skrev: Det kan du ikke fordi det kommer uansett blod uti vannet, bakterier kommer inn. Det er heller ikke lov å bade med mensen såvidt jeg vet pga blod som kommer. Trykket fra vannet vil gjøre at det ikke kommer noe blod ut. Og vi blør nok mye mindre enn man tror. Anonymkode: 29da4...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvor er det snakk om å bade? I offentlig basseng, i sjøen, i badekaret hjemme? Jeg tenker at det kommer veldig an på hvor mye du blør. For min del om det er siste dag av menstruasjonen, så bare spotter jeg bittelitt og ville ikke vært redd for å bade med kun badedrakt i basseng og sjøen. Første dag, derimot, ville det vært totalt uaktuelt pga kraftig blødning. Jeg bader aldri med bind. Det trekker jo vann og ville blitt skikkelig ekkelt. Jeg bruker tampong ved bading. Anonymkode: ced8c...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvorfor skulle du hatt på deg bind? Hadde vel vært lettere uten siden du uansett skal bade... Men det er ikke farlig å bruke tampong, kan bruke det innimellom selvom du ikke er fast... Anonymkode: 26d3c...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 5. juni 2018 #8 Del Skrevet 5. juni 2018 Hadde mye mensen, uansett kommer det bakterier inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Del Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bade med bind, du kan bade uten bind. Har jeg mensen og skal bade i sjø, så fjerner jeg bindet, går å bader, tørker meg med våtservietter og setter på nytt bind. Da avhengig av at det er toalett ved badestranden, eller muligheter for å skjule seg mens man asker. Anonymkode: 29da4...f85 Alvorlig talt? Og det er greit syns du at andre må svømme i ditt blod? Nei, man kan ikke bade uten skikkelig beskyttelse, både for seg og oss andre. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trykket fra vannet vil gjøre at det ikke kommer noe blod ut. Og vi blør nok mye mindre enn man tror. Anonymkode: 29da4...f85 Det er veldig forskjellig. Noen blør som en hagekran. Tampong er det eneste rette. Anonymkode: a9fef...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita160 Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor er det snakk om å bade? I offentlig basseng, i sjøen, i badekaret hjemme? Jeg tenker at det kommer veldig an på hvor mye du blør. For min del om det er siste dag av menstruasjonen, så bare spotter jeg bittelitt og ville ikke vært redd for å bade med kun badedrakt i basseng og sjøen. Første dag, derimot, ville det vært totalt uaktuelt pga kraftig blødning. Jeg bader aldri med bind. Det trekker jo vann og ville blitt skikkelig ekkelt. Jeg bruker tampong ved bading. Anonymkode: ced8c...77e Det er snakk om å bade i sjøen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 5. juni 2018 #11 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg ville ikke badet med bind. Bindet trekker til seg vannet. Jeg har badet med mensen i sjø, men ikke på offentlig strand. Det har kun vært meg der. Angående å tenke på andre og dermed ikke bade i sjø. Tror da de personene som ser på dette som et problem, ikke bør bade i sjø og vann. Finne mye annet ute i der som er ekkelt. Og det er jo også en ting å tenke på i forhold til det å bade under mensen, og da få inn bakterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Del Skrevet 5. juni 2018 Så klart kan man ikke bade med bind. Hvilken nytte mener du bindet gjør når det blir gjennomvått? Anonymkode: 7eed7...e4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnoopyBoy Skrevet 5. juni 2018 #13 Del Skrevet 5. juni 2018 43 minutter siden, tussi680 skrev: Hadde mye mensen, uansett kommer det bakterier inn. Det har vel ingenting å si om du bader med mensen, så lenge det ikke er i et offentlig badebasseng..Du blør jo bare ut i sjøen. T apå deg en svart bikini + ob, så vl det heller ikke synes. Uansett om jeg er på første dagen vil det aldri renne ned så lenge jeg bruker ob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Del Skrevet 5. juni 2018 Herregud hvorfor bruker du ikke bare tampong? Bade med bind? Faen så ekkelt. Anonymkode: 68407...156 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Del Skrevet 5. juni 2018 Nei, hjelp: ikke bad med bind. Det trekker til seg masse vann og kommer til å bli hengende som en bleie. Bruk tampong, eller la være å bade når du blør. Hvis du skal bade uten noe bør settingen være privat fordi vann og blod vil blande seg og det er lett for at det kan renne litt nedover lårene når du går opp av vannet. Anonymkode: 8c298...6e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Del Skrevet 5. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud hvorfor bruker du ikke bare tampong? Bade med bind? Faen så ekkelt. Anonymkode: 68407...156 Ikke alle kan bruke tampong. Anonymkode: eb9d9...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Del Skrevet 5. juni 2018 Vi lever i 2018!! Så hysteriske folk er! Du trenger ikke bruke noe, bare kom deg ut i bassenget og bad. Hva så om du blør? Mensen er da helt naturlig. Anonymkode: f4f9a...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 5. juni 2018 #18 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg tror jeg ville ventet med badingen til mensenperioden er over. Bind blir som en svamp når den er våt, det blir ikke veldig behagelig. Skjønner godt at du ikke vil bruke tampong og det greine der:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 5. juni 2018 #19 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvorfor ikke bruke tampong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Del Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt? Og det er greit syns du at andre må svømme i ditt blod? Nei, man kan ikke bade uten skikkelig beskyttelse, både for seg og oss andre. Anonymkode: a9fef...657 Hehe. Nei bade i fiskeblod, fiskebæsj, urin og søppel er helt greit, men huffamei hvis det i tillegg skulle komme helt rent blod i havet. Det hadde vært krise det. Anonymkode: 29da4...f85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå