Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått/Ikke fått tillegget grunnet angst? Klaget dere? Hva skal til? Føler det går veldig mye på skjønn og at utfallet er tilfeldig.

Anonymkode: 9dc9b...6c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du dør ikke av angst. Å gå hjemne med angst gjør det verre. Du må ut i verden, den biter deg ikke. Livet er for kort til å gå gå rundt å være redd. 

Anonymkode: b689d...a35

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du dør ikke av angst. Å gå hjemne med angst gjør det verre. Du må ut i verden, den biter deg ikke. Livet er for kort til å gå gå rundt å være redd. 

Dette var vel ikke helt relatert til HI? Dette er snakk om ung ufør tillegget.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det ikke. Er ufør grunnet angst og depresjon. Jeg søkte om ung ufør tillegg da jeg har gått i behandling fra jeg var 18,og aldri har fullført skolegang eller hatt en ordinær jobb,noe som vil si at jeg da har slitt lenge før jeg nådde grensa for ung ufør.. fikk avslag og klaget. Fikk ikke medhold i klagen,da jeg ikke hadde god nok dokumentasjon på hvor syk jeg var. Der fikk jeg straffen for å prøve så hardt å være frisk... har vært så langt nede i perioder at jeg ikke har klart å ta vare på meg selv..mor måtte dusje meg,mate meg og trøste så godt hun kunne da jeg bare ville slippe.. når jeg vet det jeg vet idag skulle jeg ønske hun bare hadde gitt opp og fått meg lagt inn på psykiatrisk så det ville stått dokumentert noe sted hvor syk jeg virkelig var😥

Anonymkode: b6458...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det ikke. Er ufør grunnet angst og depresjon. Jeg søkte om ung ufør tillegg da jeg har gått i behandling fra jeg var 18,og aldri har fullført skolegang eller hatt en ordinær jobb,noe som vil si at jeg da har slitt lenge før jeg nådde grensa for ung ufør.. fikk avslag og klaget. Fikk ikke medhold i klagen,da jeg ikke hadde god nok dokumentasjon på hvor syk jeg var. Der fikk jeg straffen for å prøve så hardt å være frisk... har vært så langt nede i perioder at jeg ikke har klart å ta vare på meg selv..mor måtte dusje meg,mate meg og trøste så godt hun kunne da jeg bare ville slippe.. når jeg vet det jeg vet idag skulle jeg ønske hun bare hadde gitt opp og fått meg lagt inn på psykiatrisk så det ville stått dokumentert noe sted hvor syk jeg virkelig var😥

Trist å høre. Var det ikke god nok dokumentasjon fra behandlere? Er dette jeg er redd for selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har fått/Ikke fått tillegget grunnet angst? Klaget dere? Hva skal til? Føler det går veldig mye på skjønn og at utfallet er tilfeldig.

Nei det går ikke på skjønn. Ung uføre tillegget henger høyt og med god grunn

Anonymkode: cb716...08a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En innleggelse på psyk er ikke noe sterk indikasjon.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Angst er ikke er kronisk tilstand så aldri i livet at du får ufør av det!!! 

Og du vil seriøst ikke leve et liv på fattigdomsgrensen uten jobb og bare sitte hjemme å avle mer angst bak fire vegger og plutselig er du 80 år uten å ha opplevd eller utretta en dritt i livet. 

Skaff hjelp og jobb aktivt med angsten din!!

Anonymkode: 521ae...485

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det går ikke på skjønn. Ung uføre tillegget henger høyt og med god grunn

Hvordan går det ikke på skjønn? "Massiv angst " kan vel ikke måles objektivt akkurat?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Angst er ikke er kronisk tilstand så aldri i livet at du får ufør av det!!! 

Og du vil seriøst ikke leve et liv på fattigdomsgrensen uten jobb og bare sitte hjemme å avle mer angst bak fire vegger og plutselig er du 80 år uten å ha opplevd eller utretta en dritt i livet. 

Skaff hjelp og jobb aktivt med angsten din!!

Anonymkode: 521ae...485

Jeg er allerede ufør grunnet angst. Er tillegget jeg lurer på og som ikke er vurdert enda. Ellers takk for et saklig innlegg. :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer helt an på hva kilden til angsten er. Noen typer angst forverrer seg om man er "ute i verden", noen typer angst reduseres når kontakten med verdenen reduserers- fordi det blir mindre inntrykk og ting som skjer hele tiden. 

Det er en myte at man alltid kan kurere angst ved å bare gå ut, ha det moro og være sosial. 

Anonymkode: 6bf1f...f05

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det ikke på skjønn? "Massiv angst " kan vel ikke måles objektivt akkurat?

Selvsagt kan det ikke det! Men nav har sine retningslinjer og det er ikke sånn saksbehandlere "deler ut eller ikke deler ut" tillegget på skjønn/tilfeldigheter. Og det mere som spiller inn en kun diagnose 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre inne på NAV-Spørsmål på Facebook, kanskje du får noen gode tips der! :) (er ikke NAV selv som driver gruppen men vanlige folk som selv har hatt problemer med NAV blant annet, det er også mulig å få svar fra advokater)

Anonymkode: bcebe...553

AnonymBruker
Skrevet

Nav gruppen på fb har ingen taushetsplikt, og hvem som helst kan sladre om hva du skriver der, ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav gruppen på fb har ingen taushetsplikt, og hvem som helst kan sladre om hva du skriver der, ts

Man kan sende spørsmål til en av de som driver gruppen, så blir det postet som anonymt gjennom de! Eller så kan man opprette en profil med et annet navn :)

Anonymkode: bcebe...553

AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som er ung ufør, men han har en del problemer i tillegg til depresjon og angst. 

Anonymkode: 4a041...e61

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skaff hjelp og jobb aktivt med angsten din!! Anonymkode: 521ae...485

Da kan kanskje du AB begynne selv med å jobbe aktivt med din egen angst for at noen skal se hvilket nick du skriver under. Den angsten din blir ikke bedre av at du skal gjemme deg hele tiden. Stå frem og vis deg når du skriver så krasst til et menneske som sliter med sine problemer.  ;) 

Anonymkode: b785b...6cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er allerede ufør grunnet angst. Er tillegget jeg lurer på og som ikke er vurdert enda. Ellers takk for et saklig innlegg. :)

Jeg er også ung ufør grunnet angst. Fikk mitt første panikk-anfall da jeg var 8-9 år. Så jeg føler med deg ❤

Anonymkode: 4b19a...508

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

lol

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også ung ufør grunnet angst. Fikk mitt første panikk-anfall da jeg var 8-9 år. Så jeg føler med deg ❤

Anonymkode: 4b19a...508

Samme her, utrolig slitsomt.. Kan du si noe om hva slags dokumentasjon du hadde? Og fikk du innvilget med en gang? 
:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...