Gå til innhold

Hva kostet forlovelsesringen din?


couscous

Anbefalte innlegg

Vi har sett litt på ringer i noen måneder, og synes spriket er stort prismessig(naturlig nok). Vi finner ting vi liker i alle kategorier, så det er ikke sånn at vi er uenige om pris på ringene, men jeg er nysgjerrig på hva folk har valgt å bruke på ringene sine. Så, hvor mye kostet ringen din, og hvor mye kostet ringen til mannen?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like ringer, brede i hvitt gull, 8000 per stk.

Anonymkode: 0ce22...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som har forlovelsesring. Den kostet 20 000 kr, pga diamanten.
Vi har enklere gullringer til giftering. Hans kostet 12 000 kr, min kostet 8000 kr. Det var ikke de billigste, men vi tenkte at disse skal vi ha hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like ringer, brede i hvitt gull, 8000 per stk.

Anonymkode: 0ce22...acd

 

2 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Bare jeg som har forlovelsesring. Den kostet 20 000 kr, pga diamanten.
Vi har enklere gullringer til giftering. Hans kostet 12 000 kr, min kostet 8000 kr. Det var ikke de billigste, men vi tenkte at disse skal vi ha hele livet.

Da kostet min litt mer enn deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gro44 said:

 

Da kostet min litt mer enn deres...

Supert! 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 2200 kr i hvitt gull. Bestilte fra etsy.com fra Ukraina.
Gravering var inkludert. Du kan velge blandt flotte unike ringer du aldri vil finne her i Norge.

Jeg synes ring absolutt ikke bør ha en høy materialistisk verdi.
Det er vel kjærligheten det handler om?

Anonymkode: 8131b...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frieringen min i hvitt gull med diamanter kostet 8800 og gifteringene kostet nesten 14000 kr. tilsammen.  Min kostet mest, nesten 9000 kr pga 5 diamanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 350 000kr. Han hadde ikke ring 

Anonymkode: 4c427...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre kostet 2600 for begge ringene i gull. Jeg står glatt over den o’store diamantringen, jeg kler ikke slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet forlovelsesring, og har like gifteringer i gult gull som kostet, tja, 5-6000 kroner for paret?

Anonymkode: 8b115...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet ca.10.000. Han hadde ingen forlovelsesring, men ga meg en vakker ring med en liten diamant og noen bergkrystaller rundt. I dag bruker jeg den sammen med gifteringen som bare er helt enkel og glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

0 kroner. Hadde ikke forlovelsesring.

Gifteringene er helt enkle i gull med en liten detalje og min har en liten diamant. Kostet vel rundt 3000 for begge? Er 10 år siden.

Vi hadde ikke mye penger og vi ville heller bruke det vi hadde på en fin bryllupsreise. Giftet oss enkelt på Tinghuset med nær familie og en liten middag og dro rett til flyplassen etterpå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke...

Anonymkode: a1196...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyrste gongen eg forlova meg haddde eg forlovelsesring til 10.000, og seinare ein giftering til omtrent same pris.

Denne gongen kjøpte eg ringer til ein samla pris på ca 1.500 som forlovelsesring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringer, som blir gifteringer. Min:4800, hans 7800. Jeg valgte en smal ring, dermed ble hans dyrere.

 

Mitt tips: Bestem dere for maxprisog gå og prøv ringer. Vi hadde bestemt oss for Max 20 000 totalt. Ble ikke så mye, men da hadde vi noe å forholde oss til.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at tidene forandrer seg, men er det virkelig viktig hva ringen koster?  Det er bare en forlovelsesring, et symbol og signal til andre om at dere er sammen. 

Mannen min og jeg kjøpte de billigste ringen vi fant hos gullsmeden.  Var studenter, så egentlig hadde vi ikke råd til ringer i det hele tatt.  Din .... og dato,  ble inngravert i begges.  Det var St.Hans-aften for mer enn 40 år siden.  

Minnene om hvordan vi begge sparte til ringene våre er mer verd enn om ringene hadde diamanter rundt det hele. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt konservativ sånn sett som utlendingene fortsatt er, og ville aldri tatt i mot en ring på mindre enn tre månedslønner. Dette for å se at mannen legger innsats i å få meg til sin kone, viser at han kan ta vare på meg om jeg skulle bli for syk til å jobbe eller ved graviditet og barneoppdragelse, og som en sikring at jeg i allefall står igjen med noe verdi om forholdet skulle ta slutt.

I Thailand gir man brudens familie minimum 150.000 kroner - 500.000 (eller mer) for å vise takknemmelighet til foreldrene som satte kvinnen man elsker til verden og i Russland og mange i USA er det helt vanlig å si nei takk om ringen er for billig. Ikke fordi man er golddigger eller noe men for å se at mannen er seriøs og kan ta vare på en.

Anonymkode: 193d0...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringen min hadde kostet ham 25000kr, og vi kjøpte oss like gifteringer nesten med noe mønster på i både gult gull og hvitt gull. De kostet 2500 for begge. Jeg bruker mine hver for seg på hver ringfinger. Elsker de! :) 

Anonymkode: 61613...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye min kostet men fikk den takstert til forsikringen og da er den takstert til 120 000.

Anonymkode: a347a...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...