Gå til innhold

Gener fra far og mor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke gener har dere arvet fra foreldrene deres? Nå tenker jeg på være og tenkemåte, ikke utseendet.

Hadde temp.som mamma som lita, men nå har jeg overtatt faren min sin rolige måte å møte vanskeligheter og gode opplevelser på .

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stille og forsiktig i store sosiale settinger, konfliktsky og pessimistisk som pappa. Stahet og skravlesjuk i små sosiale settinger som mamma. Likner nok mest på pappa da jeg ser få likheter med mamma

Anonymkode: 2308a...cb3

AnonymBruker
Skrevet

Tror du prøver å si «egenskaper» ikke «gener».

Anonymkode: 0b5dd...887

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt godt å si hva som er arv og hva som er miljø. Slik som min mor kan jeg iblant være svært direkte, og det at jeg er følsom kommer nok fra henne. Vi har også i stor grad samme type humor, men det kan også synes å ha litt med kjønn å gjøre. Temperamentet har jeg nok fått fra begge to, men jeg ser at jeg ligner min far i å kunne bli skikkelig sint. Med årene har jeg fått litt lengre lunte, også i likhet med han. Samtidig kan jeg la meg fyre opp over småting, mer som min mor.

Anonymkode: 8c847...ebf

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg har arvet mye av pappas utseende i ansiktet. Og hans adhd med alt det innebærerav impulsivitet, skravling og sånt. Har arvet mammas kroppsfasong og hjemmekjærhet. Resten er jeg mormor opp av dage. Både arvelig sykdom og personlighet. Hele måten vi fungerer på og organiserer hverdagen og ting på. Måten vi forholder oss til andre mennesker på osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arvet en del fra begge foreldre, bl.a temperamentet til min far og den skjøre psyken til mamma..men de fleste av mine personlighetstrekk kan jeg ikke kjenne igjen hos noen av de.

Anonymkode: bb171...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...