AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har forsøkt å gi litt ulik type mat da de har vært dårlig i magen. Jeg ser at avføringen er ulik fra gang til gang. Alt fra hard til veldig bløt. Først ga jeg Hills tørrfor da tidligere eier ga dette. Dette funket ok en periode, men så ble begge dårlig i magen. De fikk også litt "butikkjøtt", siden tidligere eier også ga dette. Tenkte å forsøke dette først for deretter å gå gradvis over på noe med bedre kvalitet. Ga så Eukanuba tørrfor. Da gikk de mer jevnlig på do og avføringen så litt bedre ut, men så ble de begge dårligere i magen igjen. Da vi var på en reise så hadde jeg helt glemt å ta med meg for og jeg kjøpte da kjøtt på boks fra matbutikk. Dette var absolutt ikke noe bra og begge fikk dårlige mager. Det var mye "sjy" i enkelte pakker og det virket som dette kom ut igjen akkurat slik det var før de spiste. Ble så anbefalt av en som er veldig hundeerfaren og har god greie på mat å lage egen mat. Dette gjorde jeg en periode. Jeg så at pelsen ble finere og de likte maten veldig godt. Blandet i litt tørrfor for å få en ok overgang. Men varierende avføring da også. Nå har jeg vært på flyttefot og jeg har gjort det veldig enkelt de par siste ukene. Kjøpte pedigree tørrfor fra matbutikken. Kun fordi kjøkkenet ikke har vært i orden og det ikke har vært lett å lage hjemmelaget mat. Men de er faktisk MYE bedre i magen nå. Ingen løs mage. Og de har avføring jevnlig. Ikke for mye og ikke for lite. Men pedigree er vel ikke det beste på markedet? Eller bør jeg gi det nå når jeg ser at de faktisk tåler det bedre? Anonymkode: bcea1...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Del Skrevet 4. juni 2018 Må legge til: Jeg gikk gradvis over på de andre alternativene og blandet litt og litt i. Slik de skulle vende seg til det, ellers forstår jeg de ville blitt dårlig. Ts Anonymkode: bcea1...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Del Skrevet 4. juni 2018 Har du tatt de med til dyrlegen noen gang for helsetest og allergiråd og test? Anonymkode: 38f0b...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorstein Skrevet 4. juni 2018 #4 Del Skrevet 4. juni 2018 Ja pedigree er et bra for enda alle klager uten å ha noe som helst kunnskap eller erfaring... det er jo vanlig når det gjelder alt. At det dyreste osv er best og bla bla. Hunden min har spist pedigree en stund nå og like fin form og pels som med det dyrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Del Skrevet 4. juni 2018 Den beste måten å vurdere hvilket fôr som fungerer best på din hund er å se hvordan de reagerer på det. Hvis avføring, pels og form er bedre, samt at de ikke går opp/ned i vekt eller får mindre energi, så er det faktisk det fôret som er best for de. I din situasjon ville jeg fortsatt med Pedigree, og gitt for eksempel kjøtt eller Vom og Hundemat som tilleggsfôr, snacks eller belønning ved trening Anonymkode: d35a6...410 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Del Skrevet 4. juni 2018 Det er ikke noe galt med Pedigree, men min hund tåler det ikke. Da hun slet mye med magen gikk vi til dyrlegen og ble anbefalt et type magefôr fra Royal Canin. Sikkert unødvendig dyrt og fancy for noen, men min hund tåler ikke noe annet. I alle fall ingen av de andre fôrtypene vi har prøvd Anonymkode: 2ec42...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Del Skrevet 4. juni 2018 Pedigree er helt fint Anonymkode: c982e...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Del Skrevet 4. juni 2018 Min hund tåler kun for fra royal canin, skive med leverpostei og ris. Blir dårlig av alt annet. Fikk beskjed av veterinæren å gi henne ris og ettellerannet blandet i vann (isteden for vanlig vann) i en ukes tid. Kokt opp vann m natron(?). Jeg KAN ta feil da det er en stund siden. Anonymkode: abdf4...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Del Skrevet 4. juni 2018 Pedigree er helt greit det. Man ser gjerne på hunden selv om foret er greit. Blank pels og regelmessig og fin avføring er viktigere enn at foret er dyrt og hunden får matt og fettete pels og uregelmessig og fæl avføring, da kan foret være så bra det bare vil. Anonymkode: 2da3d...ac0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Del Skrevet 4. juni 2018 Du burde gå til veterinæren for å ta en sjekk, og sett bikkja på veterinær fôr. Royal Canin og evt brødskive med leverpostei, det elsker dem alle. Anonymkode: c74d8...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Del Skrevet 4. juni 2018 Hvis du ser på innholdfortegnelsen så ser du hva fōret inneholder mest av. Det skal ikke være hvete, korn, mais og alt det der. Forresten så er ikke Royal Canin et av de bedre typene heller. Innholdet mye som hunden ikke skal ha. Og hundenskal hvertfall ikke ha leverpostei , det inneholder alt for mye salt. Bruk heller slik postei som er fra dyrebutikken. De på tube. Anonymkode: 62dc2...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #12 Del Skrevet 4. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du ser på innholdfortegnelsen så ser du hva fōret inneholder mest av. Det skal ikke være hvete, korn, mais og alt det der. Forresten så er ikke Royal Canin et av de bedre typene heller. Innholdet mye som hunden ikke skal ha. Og hundenskal hvertfall ikke ha leverpostei , det inneholder alt for mye salt. Bruk heller slik postei som er fra dyrebutikken. De på tube. Anonymkode: 62dc2...c40 Står i rekkefølge hva det er minst og mest av. På de billig forene er det som regel mais, hvete, korn som er de første ingrediensene. Men regner med at du vet det fra før?! Anonymkode: 62dc2...c40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Del Skrevet 4. juni 2018 Er ikke hunder og katter rovdyr? De skal vell ikke ha karbohydrater som hvete,mais,? Rovdyr skal spise fett og protein. Anonymkode: 4ef98...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Del Skrevet 5. juni 2018 Jeg sverger til hjemmelaget mat. Tipper det går ikke lang tid så tåler de ikke Pedigreen heller, det er jo elendig mat uansett. Forprodusentene bruker det billigste av det billige, der går GMO-mais og alt oppi. Nei, det er tryggest å lage det selv. Jeg blander bare rått kjøtt med frukt, grønnsaker og urter, gir også kjøttbein og koker kjøttkraft på de beina som er for harde til å tygge og blander det i maten. Matrester får de også. Aldri hatt noe helseproblemer med dyrene mine unntatt når de har blitt gamle. Anonymkode: 54322...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå