AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Har de 3 siste mnd hatt økning av migrene. Spesielt auramigrene og synsforstyrrelser. Ble utredet hos nevrolog nettopp. Fikk selo-zok som forebyggende, men leser bivirkningene. Vektøkning, depresjon og slapphet. Frister ikke starte på de. Er man nødt til å prøve de ut? Og dere andre med auramigrene. Hvor ofte kommer det og hva gjør du? Anonymkode: 17fbb...502
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Jeg har migrene (ikke auramigrene) og fikk oftere migrene og verre anfall i en sykemelding der jeg spiste endel sjokolade. Jeg kuttet uut sjokolade, og også brus, boller, kaker, smågodt alt sånn sukkergreier, så ble anfallene mye sjeldnere og styrken av anfallet mer eller mindre halvert. Anonymkode: d39f9...b27
Kalevala Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Mange har god hjelp av Selo-Zok forebyggende mot migrene. De bivirkningene du har lest om, skjer med mellom 1 og 10 av 100 personer som tar Selo-Zok. Det vil si at 90 til 99 ikke får slike bivirkninger. De som får bivirkninger opplever vanligvis at de går over i løpet av de første 3 månedene. Fun-fact: Selo-Zok er populær hos klassiske musikere, som trenger å være stø på hånden.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 Jeg har hatt migrene i over 30 år, og har også høyt blodtrykk som jeg bl.a tar Selo-zok for. Selo-zok har ikke gjort at jeg har fått mindre og sjeldnere migrene. Hvis du har hyppig migrene så kan du få migrenemedisinen på blå resept. Du kan også be om å få fritak for arbeidsgiverperioden, der Nav dekker ditt sykefravær. https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Sykepenger/kronisk-syk-arbeidstaker Anonymkode: dd321...5d0
Kalevala Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 På 4.6.2018 den 16.30, AnonymBruker skrev: Jeg har migrene (ikke auramigrene) Anonymkode: d39f9...b27 De fleste med migrene (70-80%) har ikke auramigrene.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 Fikk beskjed av legen at visse matvarer kan trigge migrenen (har også auramigrene) som ost, brød, melk osv samt stress. Holdt meg unna en del matvarer og har ikke hatt anfall på lenge. Det kan være greit å loggføre hva man spiser, eller om det er noe annet som trigger migrenen. Anonymkode: 4e217...09f
Kalevala Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 På 1.7.2018 den 20.46, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed av legen at visse matvarer kan trigge migrenen (har også auramigrene) som ost, brød, melk osv samt stress. Holdt meg unna en del matvarer og har ikke hatt anfall på lenge. Det kan være greit å loggføre hva man spiser, eller om det er noe annet som trigger migrenen. Anonymkode: 4e217...09f Så bra at du har funnet ut hva som hjelper deg! Kartlegging er et veldig godt tips. Migrene gir en oversensitivitet i nervesystemet og hjernen slår full alarm for nesten ingenting. Hva som utløser alarmen er individuelt, og for noen er det spesielle matvarer. Mine triggere er: Skarpt/blinkende lys, som solen som glitrer på vannet, eller konsertlys på en scene. Alkohol Stress/pulsøkning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå