AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Del Skrevet 4. juni 2018 Vi har to gamle biler som har vært i vårt eie i snart åtte år. De viste litt utfordringer med å starte i vinter. Så da er det kanskje lurt med nytt batteri? Er det en måte å teste dette på? Kjøper jeg bare samme som står i, eller får jeg kjøpt sterkere? Er et Biltema-batteri like godt som et diamantpynta batteri fra hipstercraftbutikken? Må jeg passe på noe annet enn å bare skifte ut batteriet der det står? Anonymkode: 5f67a...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 4. juni 2018 #2 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har kjøpt mange batterier fra Biltema. Aldri hatt noe problem med de. Pass på dimensjon og at polene er plassert rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Del Skrevet 4. juni 2018 Sikkert lurt å bytt hvis de ikke har vært byttet tidligere. Hust at jevnlig lading med en god batterilader kan forlenge levetiden. Tipper prisen gjenspeiler kvaliteten, men trolig vil du oppleve stor forbedring selv med rimelige batterier fra Biltema. Anonymkode: b343c...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Del Skrevet 7. juni 2018 Først må du finne ut om det er et triks med å bytte batterier, min gamle bmw fra 2006 er det en prosedyre som inkluderer dataverktøy for bytte av batteri. Uten å gjennomføre denne batteribytteprosedyren vil kjørecomputeren gi mange rare feilmeldinger. Det er samme for mange tyske biler så vidt jeg vet. Hvis batteriet er over 5 år gammelt og bilen sliter med å starte så er det på tide å bytte. Et biltemabatteri er ikke like bra som et dyrere batteri med et faktisk produsentnavn på, men det kan godt hende at det er godt nok for ditt bruk. Alt kommer ann på bruken, har du en liten bensinmotor som trekker lite startstrøm vil et biltemabatteri leve lykkelig i mange år. Men har du en stor diesel som må glødes ofte og du bor et kaldt sted vil et billig batteri slites ut fortere. Jeg har ødelagt et dyrt biltemabatteri ved å glemme å skru av cupelyset i bilen da det var -10 grader. Batteriet var ikke helt tomt, jeg fikk ladet det opp igjen men det ble aldri seg selv og kunne finne på å plutselig lade seg ut da det passet seg. Da kjøpte jeg et batteri som var kanskje 30% dyrere i en bilbutikk, og det varte så lenge jeg hadde den bilen. Det nye batteriet hadde også vesentlig høyere CC som gjorde at bilen startet mye fortere. Anonymkode: 40e2c...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Del Skrevet 7. juni 2018 Ok, er en gammel bensinbil der jeg har koblet fra batteriet et par ganger før uten problemer. Da får jeg bare gå og se hva det koster. Anonymkode: 5f67a...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå