Gå til innhold

Hater kroppen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt fra jeg var 9 år, har jeg sett på meg selv som for tykk og klumpete. Nå på sommeren og nyskilt 34-åring blir alt veldig ille. Jeg husker at jeg fikk celluliter som 10 åring! Og hvordan jeg prøvde å unngå skjørt allerede fra den alderen. Jeg har dype groper på rumpe og nå på lår samt mange små. Jeg er normalvektig, men kunne gjerne hatt en litt mindre bmi innenfor intervallet normal. Jeg gikk mye opp i vekt i puberteten og fikk dermed løs hud da valpefettet forsvant. Jeg kunne gitt så mye for en finere kropp. Jeg prøver, men er så demotiverende siden ingenting hjelper. Ser venninner sprader rundt i korte kjoler. Ser meg i speilet på offentlig toaletter og blir veldig deprimert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har hatt spiseforstyrrelser pga. kompleksene mine i åresvis. Har brukt mye penger på produkter. Har trent mye. Har slanket meg og tvangsspist om hverandre fordi jeg trøstespiser når jeg ikke klarer å holde meg til strenge regimer og skuffer meg selv eller i perioder med motgang. Føler meg ikke verdig noe nye kjæreste og har ikke klart å elske meg selv pga. kompleksene. Jeg ønsker å kunne vise bena mine. Kan noen her komme med oppskriften på hvordan de fikk redusert appelsinhud? Hva var nøkkelen? Jeg vil at noen meddeler hva de selv har erfart at virker.

Anonymkode: f6254...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt og heng deg oppi disse cellulittene. De er vel bare øverst bak på lårene. Finn et skjørt med lengde til rett over kneet. Du skal vel ikke flekke rævva oppi fjeset på folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig når man ikke klarer å være fornøyd med seg selv. Jeg sliter også daglig, og minner meg selv på alt jeg ikke liker med meg selv. Alt for tjukke lår (ridebukselår), stor nese, uren hud, slitt hår og så videre. Det som hjelper meg er å tenke at ingen er perfekte, og alle har skavanker. Ingen er like. 

Det lureste er vel å ha en sunn livsstil. Trene det du liker, om det er styrketrening, yoga, dans, osv. Gå fjellturer og være mye i aktivitet. Og i tillegg spise sunt, men ikke være hard mot deg selv når du skjeier ut. For meg er dette det aller viktigste. Sunn livsstil. Gir sunn kropp, bedre søvn og  konsentrasjon og alt det der. Og deretter må man se på hva man har som man faktisk liker. Har du et pent ansikt? Pene øyne? Fint hår? Bra klesstil? Og fokusere litt på det. Av og til når jeg er veldig nede og tenker at de ridebukselårene ødelegger hele meg, og at det er ingenting som kan fjerne dem, tenker jeg på hvor heldig jeg er. At jeg har en sunn og frisk kropp. At jeg faktisk er her og lever, og at alle rundt meg jeg er glade i er i live. Jeg har aldri opplevd noe traumatisk og jeg er veldig heldig som har det så bra. Det er jo ikke alle som er like heldige på dette punktet-  men tenkt på alt som KUNNE rammet deg. Det er alltid noen som har det verre enn deg, om det er psyken eller om de har enda flere skavanker og ting med seg selv de ikke liker. 

Du må rett og slett gjøre den beste utgaven av degselv. Så lenge du eg glad, snill og et godt menneske som er glad i seg selv, er det ingen som bryr seg om disse «feilene» du ser. 

Og man kan ikke få fin kropp over natten. Om du finner trening og mat som passer for deg, og følger dette i noen måneder, vil du forhåpentligvis se resultater.

husk at du er bra nok som du er, og vær snill mot degselv og kroppen din❤️ Alle har cellulitter, noen mer enn andre, det er ingenting å skamme seg over 

Anonymkode: 14086...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint innlegg over. Ikke la komplekser over noe så vanlig som cellulitter og løs hud ta over livet ditt.

Styrketrening og foam rolling har hjulpet meg stramme opp litt, men litt appelsinhud har jeg ennå. Kler av meg likevel i sommervarmen😎

Anonymkode: 8dde8...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, ta deg en tur på stranda der det ikke florerer med ungdom. Jeg var så nervøs i begynnelsen av sommeren for mine strekkmerker, cellulitter, henge mage og bryster og alt annet som ikke er perfekt. Etter noen turer på stranda ser jeg at dette er helt vanlig, og nå sprader jeg rundt i bikini både påstandar og på terrassen 😂👍 Og det deiligste av alt, ingen bryr seg. 

Men ja, styrketrening vil nok hjelpe (av egen erfaring). Det strammer opp huden. Spis sunt, så føler du deg bedre innvendig også. 

Anonymkode: 0663c...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.6.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Vet du, ta deg en tur på stranda der det ikke florerer med ungdom. Jeg var så nervøs i begynnelsen av sommeren for mine strekkmerker, cellulitter, henge mage og bryster og alt annet som ikke er perfekt. Etter noen turer på stranda ser jeg at dette er helt vanlig, og nå sprader jeg rundt i bikini både påstandar og på terrassen 😂👍 Og det deiligste av alt, ingen bryr seg. 

Men ja, styrketrening vil nok hjelpe (av egen erfaring). Det strammer opp huden. Spis sunt, så føler du deg bedre innvendig også. 

Anonymkode: 0663c...d02

Dette! Dette, dette dette... Har også hatt komplekser ovenfor egen kropp, på grunn av overvekt. Så jeg skaffet meg et abonnement på et treningssenter med svømmehall. Og i garderoben og dusjen har jeg sett mye av det vi allerede vet eksisterer. Jeg har ikke sett mange magemuskler og store veltrente rumper, men jeg har derimot sett cellulitter, strekkmerker. åreknuter, pupper og kropp generelt i alle fasonger. Og ikke en eneste gang har jeg tenkt, "oi, det var lite tiltrekkende..". Kropp er kropp, og den kommer i alle fasonger. Og jeg synes faktisk at kropp er vakkert. 

Oppsøk steder hvor du ser hvordan en gjennomsnittlig kropp faktisk ser ut. Jeg trodde ikke jeg var blitt "hjernevasket" av alle "perfekte" kroppene, men det hadde jeg faktisk. 

Etter et par runder i dusjen og garderoben har jeg fått ny selvtillit etter å ha funnet ut at jeg er normal, og jeg har gått fra å skifte på toalettet til å dusje naken med alle andre. 

Og ja, styrketrening har veldig masse å si. Og mer muskelmasse gir høyere hvileforbrenning! :) 

Anonymkode: 35629...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...