Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 22 år, og lot min fantasi bli virkelighet, jeg tenner veldig på menn som er en god del år eldre enn meg selv🤷🏼‍♀️ 

Vel, jeg fant fort noen kjekke mannfolk på Tinder, jeg ønsker absolutt ikke å ha et forhold med en så stor aldersforskjell men litt sex i ny og ne skader vel ingen. Jeg møtte et kjekk fyr på 49 år, vi hadde digg sex, jeg har lyst til å gjøre det igjen og det har han og👀

Men min venninne (som jeg deler mye med) mener at dette både er usunt og unormalt, jeg vet helt ærlig ikke hva jeg tenker. 

Ønsker å høre noen meninger rundt dette, er vi flere som tenner på folk som er en del eldre? Er dette virkelig så rart? 

Anonymkode: 8f19d...7f6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltids noen som vil si det er rart og det er alltids gutter som ikke vil være med deg om det kommer opp at du har hatt sex med en som kunne vært faren din... Hvis det ikke er et problem så bare fortsett. 

Anonymkode: 059fe...086

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tja; usunt og unormalt er kanskje ikke det jeg ville sagt selv. Så lenge sexen er gjensidig frivillig og ingen har kjønnssykdommer (eller at man bruker kondom) er det jo verken fysisk eller psykisk usunt. Unormalt er det heller ikke. Uvanlig, ja, men ikke unormalt. 

Anonymkode: 9944e...863

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ekkelt. Kutt ut. 

Anonymkode: 48a59...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja dette er virkelig så rart. Og ekkelt. En ting er at du er ung og naiv og  derfor ikke vet hva som er det beste for deg selv og blendes av menn du ser opp til , det er litt som med unge jenter som har sex med kjendiser bare fordi de har en status/makt posisjon som kjendis (som også en eldre mann har over en mye yngre kvinne). Men at han som gammel nok til å kunne vært bestefar driver å går på jenter som knapt er ferdig i puberteten er ekkelt, respektløst og ja jeg har egentlig ikke ord til å beskrive det men for å si det pent så er vel uintelligent og egoistisk ordet jeg leter etter. Og ingen bør tiltrekkes av en mann som har sånn oppførsel og moraler.

Når du blir voksen selv (30 årene) vil du se tilbake på denne tiden å innse at han bare utnytter deg og hvor ekkel han faktisk er. Tenk hvor jævlig det er for datteren eller barnebarnet hans å f.eks møte han nå , han kunne like gjerne tent på henne da om hun pyntet seg eller gikk naken, når han først har en moral om å tillate seg å tenne på så unge jenter forhold til han selv.

Anonymkode: 0a3dd...fe8

• Liker 2
Skrevet

Har du lyst har du lov.

Er du trygg på han, er det topp.

En fast elsker er bra, du trenger ikke prøve alle...

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette er virkelig så rart. Og ekkelt. En ting er at du er ung og naiv og  derfor ikke vet hva som er det beste for deg selv og blendes av menn du ser opp til , det er litt som med unge jenter som har sex med kjendiser bare fordi de har en status/makt posisjon som kjendis (som også en eldre mann har over en mye yngre kvinne). Men at han som gammel nok til å kunne vært bestefar driver å går på jenter som knapt er ferdig i puberteten er ekkelt, respektløst og ja jeg har egentlig ikke ord til å beskrive det men for å si det pent så er vel uintelligent og egoistisk ordet jeg leter etter. Og ingen bør tiltrekkes av en mann som har sånn oppførsel og moraler.

Når du blir voksen selv (30 årene) vil du se tilbake på denne tiden å innse at han bare utnytter deg og hvor ekkel han faktisk er. Tenk hvor jævlig det er for datteren eller barnebarnet hans å f.eks møte han nå , han kunne like gjerne tent på henne da om hun pyntet seg eller gikk naken, når han først har en moral om å tillate seg å tenne på så unge jenter forhold til han selv.

Anonymkode: 0a3dd...fe8

Om en voksen mann tenner på, og har sex med, unge kvinner i sin (i manges øyne) mest attraktive alder som har veldig lyst til å ha sex med han så må han være uintelligent og egoistisk, og det han gjør er umoralsk? Det virker ikke særlig logisk, med mindre du tilhører dem som mener sex utenfor forhold i seg selv er umoralsk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, syntes det er på kanten. Han har levd mer en dobbelt så lenge som deg. Uansett hvor lyst du føler du har, tror jeg dette er noe du vil se tilbake på med avsmak når du blir eldre. Og helt serisøt, hva tenner du på hos han? Jeg er 36 og kan absolutt ikke tenke meg sex med en mann på 49.. 

Anonymkode: d750b...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo allerede hatt sex og har ikke mer "renhet" eller "ære" å miste... så da er det bare å fortsette "din livsstil "bare du ikke legger deg etter gifte og opptatte menn...Det er dessuten mange unge kvinner som er gifte/samboere med eldre menn så det slett ikke såå uvanlig som du tror.

Anonymkode: 1832c...cd5

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, herzeleid said:

Om en voksen mann tenner på, og har sex med, unge kvinner i sin (i manges øyne) mest attraktive alder som har veldig lyst til å ha sex med han så må han være uintelligent og egoistisk, og det han gjør er umoralsk? Det virker ikke særlig logisk, med mindre du tilhører dem som mener sex utenfor forhold i seg selv er umoralsk. 

Dess mer intelligent en mann er, dess mer er han i stand til å gjenkjenne skeivbalansen i den type forhold og unngå dem, med mindre han ønsker utnytte jenta.

Møtte en mann i slutten av 20-årene som hadde vært sammen med en 20-åring og han sa det føltes ubehagelig etterhvert grunnet den store forskjellen i intellektuell utvikling. En 20-åring sin hjerne er ikke ferdig utvokst, samt at man er mye mer naiv i den alderen grunnet mangel på erfaring med blant annet mennesker som brujker og utnytter andre. 

Om man er mer gjennomsnittlig smart, så ville de fleste menn kanskje ikke merket forskjellen, fordi forskjellen på dem og 20-åringer ikke er særlig stor... Gjennomsnittlig smarte mennesker utvikler seg ikke så mye i 20-årene

Anonymkode: 81bb1...ba9

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dess mer intelligent en mann er, dess mer er han i stand til å gjenkjenne skeivbalansen i den type forhold og unngå dem, med mindre han ønsker utnytte jenta.

Møtte en mann i slutten av 20-årene som hadde vært sammen med en 20-åring og han sa det føltes ubehagelig etterhvert grunnet den store forskjellen i intellektuell utvikling. En 20-åring sin hjerne er ikke ferdig utvokst, samt at man er mye mer naiv i den alderen grunnet mangel på erfaring med blant annet mennesker som brujker og utnytter andre. 

Om man er mer gjennomsnittlig smart, så ville de fleste menn kanskje ikke merket forskjellen, fordi forskjellen på dem og 20-åringer ikke er særlig stor... Gjennomsnittlig smarte mennesker utvikler seg ikke så mye i 20-årene

Du tar feil, de mest intelligente og attraktive menn med høy sosial status har nesten ALLTID kvinner som er 20 år yngre!  Bare se til eliten. Det er de mindre attraktive mennene (med unntak) som gjennomsnittlig har damer rundt sin egen alder. De rike og de pene mennene har mye yngre damer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo allerede hatt sex og har ikke mer "renhet" eller "ære" å miste... så da er det bare å fortsette "din livsstil "bare du ikke legger deg etter gifte og opptatte menn...Det er dessuten mange unge kvinner som er gifte/samboere med eldre menn så det slett ikke såå uvanlig som du tror.

Den «renheten» eller «æren» du snakker om er KUN et resultat av menns historiske forsøk på å kontrollere kvinners seksualitet. Man er ikke mer eller mindre ærbar om man har hatt sex eller ei - det er fullt ut et kulturelt begrep. Det at du TROR det gjør det ikke sant.

Anonymkode: 3dd38...4c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil, de mest intelligente og attraktive menn med høy sosial status har nesten ALLTID kvinner som er 20 år yngre!  Bare se til eliten. Det er de mindre attraktive mennene (med unntak) som gjennomsnittlig har damer rundt sin egen alder. De rike og de pene mennene har mye yngre damer.

Jo mindre attraktiv en mann er jo eldre blir kvinnen til denne mannen, siden han ikke kan velge blant de yngste og de peneste damene. Alle attraktive menn fra  38 + har yngre kvinner. Det kan man observere selv.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rike og med høy status er ikke ensbetydende med høy inteligens. Og hvis du ser på dem så trenger de slett ikke være "pene". Det er en kjent sak at penger og makt tiltrekker unge kvinner. Og selv om jeg tenker mitt og disse mennene, sier det mer om kvinnene som henger etter en mann i høyere posisjon.

Stereotypisk: her om dagen svingte det inn en rød Ferrari hos lokalbutikken, og ut kommer det en høyst ordinær 68 -åring (sånn cirka) med en asiatisk 19- åring småløpende bak. Nei, det var ikke far/datterforhold, det så jeg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den «renheten» eller «æren» du snakker om er KUN et resultat av menns historiske forsøk på å kontrollere kvinners seksualitet. Man er ikke mer eller mindre ærbar om man har hatt sex eller ei - det er fullt ut et kulturelt begrep. Det at du TROR det gjør det ikke sant.

Jomfruelighet = renhet i alle kulturer.  Alle sex aktiviteter setter "spor" psykisk og fysisk. Mange sexpartnere påvirker en mentalt. Du blir mer kynisk og likegyldig. Noen forskere tror også at kvinner kan bære mannlig DNA etter sex. selv om det foreløbig bare er forsket på og bevist på insekter og dyr.  Og nei jeg er ikke en mann hvis du prøver å angripe et kjønn bare fordi at du ikke liker mitt syn. 

Skrevet

Du skal ikke bry deg om hva andre mener om det. Så lenge det ikke blir forhold eller barn av det burde det være helt uproblematisk 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Rike og med høy status er ikke ensbetydende med høy inteligens. Og hvis du ser på dem så trenger de slett ikke være "pene". Det er en kjent sak at penger og makt tiltrekker unge kvinner. Og selv om jeg tenker mitt og disse mennene, sier det mer om kvinnene som henger etter en mann i høyere posisjon.

Stereotypisk: her om dagen svingte det inn en rød Ferrari hos lokalbutikken, og ut kommer det en høyst ordinær 68 -åring (sånn cirka) med en asiatisk 19- åring småløpende bak. Nei, det var ikke far/datterforhold, det så jeg

Eliten er jo rike. Og eldre menn som har penger til det kjøper seg jo ofte unge damer. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eliten er jo rike. Og eldre menn som har penger til det kjøper seg jo ofte unge damer. 

Jo, de må gjerne det hvis de syns det er ok at småjentene holder ut med dem for å snylte. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det jo snakk om to voksne mennesker som vil ha sex med hverandre. At han gir henne det hun vil ha kan vell vanskelig kalles å utnytte henne?

Sitat

Men nå snakker ikke trådstarter om noe seriøst forhold, tvert imot skriver hun at hun bare vil ha sex med mannen. Så hører det med til historien at det er nok av eldre kvinner (og menn) som ikke virker å ha all verdens mye større kapasitet enn 20-åringene (eller 22 som jenta i denne tråden er), og unge folk som er langt mer oppegående enn eldre folk, så det blir vanskelig å konkludere uten å kjenne de involverte. 

Ellers er det nok en del som tror at unge kvinner er naive når de i en del tilfeller rett og slett kanskje bare er mindre bitre enn de som rakker ned på dem. 

Sitat

Igjen spørs det hvor viktig "smarthet" hos partner er for et forhold utelukkende av seksuell art, men om det virkelig er slik at eldre menn som har sex med unge attraktive kvinner gjør dette fordi de ikke er noe "smartere" enn disse kvinnene, så forsvinner vell hele problemet med utnytting? 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette er nok ikke helt riktig. Det meste tyder på at disse idealene i stor grad er biologisk betingede, og dermed har blitt vanlig i de aller fleste kulturer. Dette handler nok om at det for kvinner har vært større risiko å ha sex, og kvinner dermed har blitt mindre "løse" enn menn. Samtidig har menn ikke hatt noen garanti for at barnet de oppfostret var deres, og menn har da naturlig nok foretrukket kvinner som ikke deler kroppen sin med andre menn og har et eksklusivt forhold til kropp og sex. 

Så trenger ikke et lettvint forhold til sex og kropp være moralsk "galt" av den grunn, men det vil nok av ovennevnte grunner i overskuelig fremtid være uattraktivt. Tusenvis av år med evolusjon lar seg ikke viske ut over natten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...