Gå til innhold

Store smerter i skulder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

For en uke siden våknet jeg opp med en vond skulder. Som føltes støl. Føltes som jeg hadde ligget feil på armen. 

Tirsdag denne uken hadde jeg veldig vondt. Gikk til lege onsdag. Legen mente det var en betennelse. Jeg fikk en ukes sykemelding og en kur Voltaren. Det murret litt den dagen,men utenom det synes jeg ikke det virker betent.... 

Jeg er mer "mørbanka" i skulderen. Klarer ikke løfte den noen veier. Øm og svak nedover armen mot albue og opp langs kragebein. Veksler mellom ømhet, strålesmlmerter og at det hogger til hvis jeg gjør bestemte bevegelser. Ingen krefter i armen.

Jeg lurer veldig på om det kan være noe annet enn en betennelse. Jeg føler liksom at det er noen sener involvert. Og muskler. Hvis dere skjønner.... 

Noen som har hatt skuldersmerter før og vet noe? Jeg har aldri hatt problemer med rygg, nakke eller skuldre før. God form. Sterk. Trener og er i bevegelse. 

Anonymkode: 8d9b9...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt turen til osteopat og fått bedre hjelp der enn hos legen. 

Sist hadde jeg en kraftig betennelse som føltes slik du beskriver. Etter første behandlingen med nåler var mye av smertene borte selv om betennelsen enda var der. 

Skrevet

Sørg i hvert fall for at dette blir tatt på alvor nå med en gang og ikke la deg avspise med en tablettkur og en kort sykmelding! Be om å få henvisning til MR og oppsøk gjerne også en manuell-/eller fysioterapeut som kan undersøke skulderen din med ultralyd. Evt. ber du om å få henvisning til ortoped. Å diagnostisere slike skuldersmerter er ikke nødvendigvis enkelt, men er du heldig finner de raskt ut at det og du kan bli helt bra med riktig be,handling.

Gjør i hvert fall ikke slik som meg og spis smertestillende som for eksempel Voltaren, mens du satser på at det skal gå over. Sannsynligvis gjør det nemlig ikke det og da risikerer du å ende opp med kroniske plager. Selv er jeg et skrekkeksempel som har slike smerter som du beskriver hver eneste dag uten å kunne ta noe smertestillende eller opereres fordi jeg fikk hjerteproblemer som det ikke er helt utenkelig at skyldes store doser betennelsesdempende/smertestillende medisiner (NSAIDs som bl.a. Voltaren) over lang tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...