AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #21 Skrevet 3. juni 2018 10 minutter siden, O.G. said: Ungene er hos far annenhver helg og det er mange dager i måneden hvor de kan fokusere på godt kosthold, å legge seg opp i hvordan faren koser seg med ungene på, er nok en god grunn for pappa å få mamma i vrangstrupen på. Åja, jeg glemte at man kan la den andre foreldren drite i egne barn så lenge de bare gjør det et par dager i måneden 10 minutter siden, bullehurk said: Ååh herregud...... I alle fall glad jeg ikke har barn med ei sånn sur burugle som deg ja, det er skikkelig kjipt å være sammen med noen som ikke ønsker ødelegge egne barn med et dårlig kosthold. Grunnen til at fedme blant nordmenn er skyhøy er fordi mennesker som deg tenker det er ok å ødelegge egne barn med et bedrittent kosthold 4 minutter siden, vintage said: Hva er rådet ditt? Å ikke få barn med tilbakestående mennesker som er slaver av egen lyst for mat. Evt forsøke ha en rasjonell dialog med barnefar der man forteller dem at junk food fører til helseproblemer og overvekt. men siden de fleste mennesker er idioter, så burde man ikke forvente mye. Anonymkode: c9bdb...ce9 4
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2018 #22 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åja, jeg glemte at man kan la den andre foreldren drite i egne barn så lenge de bare gjør det et par dager i måneden Anonymkode: c9bdb...ce9 Drite i egne barn?`
Gjest BearMama Skrevet 3. juni 2018 #23 Skrevet 3. juni 2018 Jeg tenker og at 2 helger i mnd ikke er all verden. Om de er overvektige så er det ikke de 2 helgene som gjør det. ...
visp Skrevet 3. juni 2018 #24 Skrevet 3. juni 2018 Tror dette er et problem for mange. Så lenge de har det bra hos far ville jeg nok latt det passere, men ungene er overvektige og da blir det noe helt annet. Aner jo ikke hva slags forhold dere har, men jeg hadde nok tatt en prat med han og sagt at dere må prøve å gjøre noe med overvekten til ungene og jeg hadde, på en veldig hyggelig og ikke-dømmende måte, tilbudt meg å sende med middagsmat som han kunne varmet opp. Han kan antageligvis ikke lage særlig med mat eller han syns det er pyton. Det er kjedelig at han ikke ser det selv, men når det er sånn hadde jeg prøvd på det.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #25 Skrevet 3. juni 2018 4 minutter siden, BearMama skrev: Jeg tenker og at 2 helger i mnd ikke er all verden. Om de er overvektige så er det ikke de 2 helgene som gjør det. ... Det er jeg enig i, men totalt utskeielse mens de er hos far hjelper jo ikke akkurat. Hjemmelaget burger eller pizza fremfor fastfood og en liten skål godteri istedenfor en pose hver. Det er ikke mye som skal til, men mor må nok også se litt mer objektivt på kostholdet hun legger opp og eventuelt få profesjonell hjelp dersom hun ønsker det. Anonymkode: 19053...661 3
Rotemor Skrevet 3. juni 2018 #26 Skrevet 3. juni 2018 30 minutter siden, O.G. skrev: Jeg synes ikke du skal legge deg så himla mye opp i det selv om ungene er feite. De liker å være hos faren og det er hva du må fokusere på. Heller være litt mer i aktivitet og la dem ete mer salat enn burger hjemme hos deg. 24 minutter siden, O.G. skrev: Ungene er hos far annenhver helg og det er mange dager i måneden hvor de kan fokusere på godt kosthold, å legge seg opp i hvordan faren koser seg med ungene på, er nok en god grunn for pappa å få mamma i vrangstrupen på. Veldig enig med O.G. Du skaper antagelig mer ondt enn godt ved å ta det opp ettersom det allerede er forsøkt. 2
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2018 #27 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, Rotemor skrev: Veldig enig med O.G. Du skaper antagelig mer ondt enn godt ved å ta det opp ettersom det allerede er forsøkt. Spørs om ikke ei helg hvor de gjør lite og eter junk er hva unger trenger i ny og ne.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #28 Skrevet 3. juni 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Junk food er farlig selv om det er bare iblant. Det ødelegger bakteriene i magen og sult- og metthetsfølelse. Lykke til med ødelagte barn Anonymkode: c9bdb...ce9 Ja dette var virkelig et konstruktivt forslag, slik som TS ba om 🙄 Anonymkode: bcf4e...1d8 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #29 Skrevet 3. juni 2018 Kontakt helseøster på skolen, få råd fra ernæringsrådgivere. Fult mulig å legge opp en kostplan der de på lørdag kan spise litt junk også hos deg. Men mer junk du serverer, mer aktiv må du være med barna. For er hos deg de er oftest. Anonymkode: 1f5c1...a01 1
Gjest BearMama Skrevet 3. juni 2018 #30 Skrevet 3. juni 2018 Jeg kunne spise mye dritt på en helg da jeg var ung uten å bli overvektig av den grunn. Til hverdags spiste jeg normal kost med frokost, lunsj, middag og kvelds og var aktiv med fritidsaktiviter og jeg med venner. Det er noe sol er galt med kosthold og aktivitetsnivået generelt til de ungene om de er overvektige.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #31 Skrevet 3. juni 2018 12 minutter siden, BearMama skrev: Jeg tenker og at 2 helger i mnd ikke er all verden. Om de er overvektige så er det ikke de 2 helgene som gjør det. ... Jo, de helgene kan absolutt ødelegge.. Dersom ungene spiser og er i kaloribalanse, lett kaloriundersludd i hverdagen kan et såpass stort kalorioverskudd som mcdonalds, fastfood og godteri ødelegge vektnedgang eller vedlikehold av allerede overvektige barn.. Anonymkode: bcf4e...1d8 1
Gjest BearMama Skrevet 3. juni 2018 #32 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, de helgene kan absolutt ødelegge.. Dersom ungene spiser og er i kaloribalanse, lett kaloriundersludd i hverdagen kan et såpass stort kalorioverskudd som mcdonalds, fastfood og godteri ødelegge vektnedgang eller vedlikehold av allerede overvektige barn.. Anonymkode: bcf4e...1d8 Ja, det kan ødelegge vektnedgang. Men det var ikke grunnen til at de ble overvektig i utgangspunktet.
SesameStreet Skrevet 3. juni 2018 #33 Skrevet 3. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konstruktive forslag til hvordan jeg kan legge dette frem for far? Anonymkode: 625aa...c6b Jeg er enig med han. Det er hverdagen som er viktig, både når det kommer til fysisk aktivitet og kosthold. Du har barna mest og det blir naturlig at det blir du som er den strenge. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #34 Skrevet 3. juni 2018 22 minutter siden, O.G. skrev: Drite i egne barn?` Hun er ikke riktig god i hodet hun dama der, drit i henne Anonymkode: b8bfa...827
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2018 #35 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er ikke riktig god i hodet hun dama der, drit i henne Anonymkode: b8bfa...827 ????
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #36 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, SesameStreet said: Jeg er enig med han. Det er hverdagen som er viktig, både når det kommer til fysisk aktivitet og kosthold. Du har barna mest og det blir naturlig at det blir du som er den strenge. Strenge? Å ha et sunt og godt forhold til mat handler ikke om å være streng, det handler om å lære egne barn hva drittmat gjør med kroppen. Og begge foreldre har plikt til å lære opp egne barn uansett hvor sjeldent de besøker hverandre Anonymkode: c9bdb...ce9 4
visp Skrevet 3. juni 2018 #37 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, SesameStreet skrev: Jeg er enig med han. Det er hverdagen som er viktig, både når det kommer til fysisk aktivitet og kosthold. Du har barna mest og det blir naturlig at det blir du som er den strenge. For normalvektige barn, ja, men disse har jo problemer med vekten og da hjelper det ikke å innta noe som kan holde de gående helt til Nordpolen på fredag, lørdag og søndag. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #38 Skrevet 3. juni 2018 41 minutter siden, O.G. skrev: Ungene er hos far annenhver helg og det er mange dager i måneden hvor de kan fokusere på godt kosthold, å legge seg opp i hvordan faren koser seg med ungene på, er nok en god grunn for pappa å få mamma i vrangstrupen på. Noen bare må grunner til å hakke på far. Det er jo hos ts barna er mest. Det er der grunnlaget legges for om de blir overvektige eller ikke. Her prøver ts og legge skylden på far for at hun har oppfostret overvektige barn. Anonymkode: d438b...22c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #39 Skrevet 3. juni 2018 Her er det også McDonalds og junkfood, fritt frem med kake/godteri når han er hos pappaen. Jeg har sagt at det er lurt at han spiser litt annet også. Han elsker feks makrell i tomat på skiva, fisk til middag er han også glad i. Men det går i loff med nugatti til frokost og lunsj og mc Donalds til middag. Jeg tenker at de få gangene han er hos pappaen sin så får det bare være. Hjemme hos meg vet han at han ikke får nugatti og loff. Her er det grovbrød, fisk og grønnsaker til middag og kun vann til drikke. Så jeg tenker at det går bra. Det er jo faktisk pappa som bestemmer når han er der. Anonymkode: c076f...3e5 4
Gjest O.G. Skrevet 3. juni 2018 #40 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen bare må grunner til å hakke på far. Det er jo hos ts barna er mest. Det er der grunnlaget legges for om de blir overvektige eller ikke. Her prøver ts og legge skylden på far for at hun har oppfostret overvektige barn. Anonymkode: d438b...22c Noen er bare litt i god hold når de er unger, veldig mange vokser det fra seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå