Gå til innhold

Pollen og lufting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med pollenallergi, hvordan gjør dere det med lufting av boligen nå i denne varmen?

Jeg er allergiker, mannen min ikke. Vi bor i en liten leiligheg som blir fryktelig varm nå når gradene er så høye. Vi begge ønsker naturlig nok å lufte så mye som mulig slik at vi ikke koker over. Problemet er bare det at jeg går rundt og nyser, renner og får knapt puste når vi har alle dører og vinduer åpne. Samtidig så er det jo veldig varmt, og mannen min blir litt oppgitt og dårlig humør av varmen.

Så hvordan løser dere det med allergi og lufting?

(Ja, jeg bruker allergimedisin)

Anonymkode: 74c5b...e41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med legen om sterkere midler mot allergien din?

Anonymkode: ff7b0...011

Skrevet

Det beste er vel å kjøpe varmepumpe dersom man har muligheten til det. Den tjener seg raskt inn igjen om vinteren. Men dersom man leier eller har andre begrensninger blir det vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere med pollenallergi, hvordan gjør dere det med lufting av boligen nå i denne varmen?

Jeg er allergiker, mannen min ikke. Vi bor i en liten leiligheg som blir fryktelig varm nå når gradene er så høye. Vi begge ønsker naturlig nok å lufte så mye som mulig slik at vi ikke koker over. Problemet er bare det at jeg går rundt og nyser, renner og får knapt puste når vi har alle dører og vinduer åpne. Samtidig så er det jo veldig varmt, og mannen min blir litt oppgitt og dårlig humør av varmen.

Så hvordan løser dere det med allergi og lufting?

(Ja, jeg bruker allergimedisin)

Hvor bor du i landet? http://www.pollenvarslingen.no/Forsiden/Varsel.aspx Med mindre du bor på indre østlandet så er det ikke mye pollen i luften pr. nu. 

Vi lufter, går ut på terrassen og prøver å leve så normalt som mulig i pollensesongen. Blir det for ille så er 30 minutter under en vaskeklut oppvridd i kaldt vann befriende for en voksen pollenallergiker. 

Skulle vi lukket dører og vinduer nå, og ikke tatt hensyn til små barn foreløpig uten allergi, så hadde alle krepert.

Anonymkode: 49b1b...b3d

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med legen om sterkere midler mot allergien din?

Anonymkode: ff7b0...011

Sterker midler for allergi finnes ikke, men der finnes midler med andre virkestoffer so  noen responderer bedre på. En allergiker som er godt og riktig medisinert, og opholder seg utenfor indre østland, nyser ikke og plages ikke stort med allergi på denne tiden.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du i landet? http://www.pollenvarslingen.no/Forsiden/Varsel.aspx Med mindre du bor på indre østlandet så er det ikke mye pollen i luften pr. nu. 

Vi lufter, går ut på terrassen og prøver å leve så normalt som mulig i pollensesongen. Blir det for ille så er 30 minutter under en vaskeklut oppvridd i kaldt vann befriende for en voksen pollenallergiker. 

Skulle vi lukket dører og vinduer nå, og ikke tatt hensyn til små barn foreløpig uten allergi, så hadde alle krepert.

Bor på sørlandet. Ser at det er oransje varsel for gress, så det stemmer veldig godt med at jeg reagerer veldig disse dagene.

Er helt enig i at vi må ha dører og vinduer åpne nå, jeg liker ikke den sterke varmen jeg heller. Men akkurat nå står alt på vidt gap fra vi står opp kl 8 og til vi legger oss kl 22. I tillegg blåser det en del og vi har gress og annet grønt rett utenfor dører og vinduer. Derfor ville jeg se om noen kanskje hadde noen tips eller råd.

Klut oppvridd i kaldt vann var et godt tips, tusen takk! Har gjort det tidligere, men hadde helt glemt det nå. Doing it as we speak 😊

- ts

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Traktor skrev:

Det beste er vel å kjøpe varmepumpe dersom man har muligheten til det. Den tjener seg raskt inn igjen om vinteren. Men dersom man leier eller har andre begrensninger blir det vanskelig. 

Vi leier, så det er desverre ikke mulig.

- ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi leier, så det er desverre ikke mulig.

- ts

Om dere planlegger å leie lenge er det kanskje mulig å få med utleier til å spleise på varmepumpe på ett eller annet vis?  

Skrevet

Jeg lufter som vanlig og har ikke merket noe til pollen dette året... Men nå bruker jeg Cetrizin året rundt og jeg tror det har gjort susen for meg.

Hvis du har prøvd alt tabletter, nesespray og øyedråper har du fått tilbud om denne allergivaksinen? Har en venn som har begynt på dette, enda tidlig så vet jo ennå ikke noe om det fungerer for han men er jo alltid verdt å prøve hvis ikke annet hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...