Gå til innhold

Trimsykkel eller spinningsykkel?


granolagirl

Anbefalte innlegg

Jeg er en treningsglad jente, men dessverre sliter jeg mye med kronisk magesykdom og sterke smerter. Jeg er medlem av treningsstudio, men på dårlige dager kommer jeg meg ikke så lett ut av huset, og det er ikke gøy å dra på gymmen når man er grønn av smerte og attpåtil ser ut om om man er gravid i niende måned, haha... Uansett; det hjelper jo å trene, så jeg vurderer å kjøpe en treningssykkel til å bruke hjemme når jeg er dårlig.

Bør jeg skaffe meg en trimsykkel eller en spinningsykkel? (Aller helst ville jeg hatt en crosstrainer, men det har jeg ikke plass til!)

Tusen takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart spinningsykkel. Selv billigste spinningsykkel er bedre enn en trimsykkel etter min mening. 

Anonymkode: 9e482...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart spinningsykkel. Selv billigste spinningsykkel er bedre enn en trimsykkel etter min mening. 

Anonymkode: 9e482...c11

Enig! Eneste negative er at spinningsykkel er veldig tunge i forhold til trimsykler og ikke så praktisk om du trenger å flytte på den ofte. Men ville absolutt valgt spinningsykkel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er forskjellen på de to da? På spinning står en mye og på vanlig sitter man og sykler? 

Anonymkode: ca559...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningsykkel er generelt mer stabil fordi de veier mer. Den økte vekta er pga et stort svinghjul som blir drevet av pedalene. Det er oftest enklere å justere en spinningsykkel slik at du sitter "sykkelteknisk" riktig. 

Ulempen med spinningsykkel, hvis du trenger å flytte på den, er som nevnt at de veier mer. De veier mer pga svinghjulet og dette bør veie så mye som mulig for å få et jevnt moment i pedalene. Generelt sett; jo dyrere spinningsykkel, jo tyngre svinghjul (= bedre).

Anonymkode: 9e482...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! :-)

Har mest lyst på spinningsykkel selv. Det eneste er at jeg synes det er så motiverende å se distanse/fart etc. digitalt foran – men det er jo treningsutbyttet som er viktigst! Spinningsykkelen er jo mye tyngre, men også litt mer elegant i utseendet – med tanke på at jeg jo skal ha den hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...