Gå til innhold

Utsette mensen - ta 2 p-piller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker microgynon, har brukt de i litt over ett år. Jeg begynte i går å få litt mellomblødning (er bare ca 1 mnd siden sist jeg hadde mensen), planen var å ikke ha mensen før 2 mnd til egentlig...

Skulle virkelig ikke hatt mensen nå på onsdag, så derfor lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette! Jeg tenker enten å ikke ta pillen i dag og frem til onsdag (altså tar pause fra i dag søndag til onsdag). Ellers lurer jeg på om jeg kan ta 2 piller i dag i håp om at det kan stoppe blødning/denne brune utfloden? 

Anonymkode: 9bd0b...0a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker microgynon, har brukt de i litt over ett år. Jeg begynte i går å få litt mellomblødning (er bare ca 1 mnd siden sist jeg hadde mensen), planen var å ikke ha mensen før 2 mnd til egentlig...

Skulle virkelig ikke hatt mensen nå på onsdag, så derfor lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette! Jeg tenker enten å ikke ta pillen i dag og frem til onsdag (altså tar pause fra i dag søndag til onsdag). Ellers lurer jeg på om jeg kan ta 2 piller i dag i håp om at det kan stoppe blødning/denne brune utfloden? 

Du skal ALDRI ta to ppiller samme dag. 

Du skal heller ikke spørre om medisinråd på nettet, men lese pakningsvedlegget til medisinene dine eller kontakte en farmasøyt på et apotek. 

Anonymkode: e24b6...961

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke stoppet mellomblødninger ved å ta to piller (som du ALDRI skal gjøre). 

Anonymkode: 933af...ff0

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ALDRI ta to ppiller samme dag. 

Du skal heller ikke spørre om medisinråd på nettet, men lese pakningsvedlegget til medisinene dine eller kontakte en farmasøyt på et apotek. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke stoppet mellomblødninger ved å ta to piller (som du ALDRI skal gjøre). 

Dette stemmer ikke helt. Har man f.eks glemt en pille skal man ta den så fort man husker den, selv om det kan bety at man må ta 2 piller. Dette står i pakningsvedlegget. 

Men når det gjelder ts så skal hun selvsagt ikke ta 2 piller nå. 

Anonymkode: 7a05f...dcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen måte å få stoppet at mensen kommer nå? :(((

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: f6138...074

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Ring et vaktapotek og be om å få snakke med en farmasøyt. Men det brenner ikke, du kan fint vente til i morgen. 

Mellomblødningene dine og kroppen din ellers vil takle rot med ppiller enda dårligere om du ikke bruker dem etter boka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Desverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det sannsynlig at om jeg ikke tar pille før onsdag, at mensen gir seg da på onsdag? Altså jeg tar bare pause fra pillene i 3 dager, i håp om at mensen stopper da...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Gå rett fra ett brett til neste, ingen dager pause. Da slipper du mensen. Mellomblødninger kan skje.

Anonymkode: 7e3cc...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Men en pause på 4 dager fra pillene er vel nok til at jeg får blødningen, og at den da gir seg igjen på onsdag når jeg tar pillen?

TS

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
Perelandra, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...