AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #1 Skrevet 2. juni 2018 Hei, Har vært svimmel, kvalm og tung i hodet i over to uker nå, som forverres når jeg er i aktivitet. Kjenner også av og til ubehag ved/i hjertet. Var hos legen på mandag, da jeg tenkte det kunne komme av jernmangel eller noe. Legen tok ikke akkurat så mange prøver, bare sjekket blodtrykket og sånt. H*n synes jeg hadde veldig høy hvilepuls, så h*n tok EKG på meg med en gang og den viste uregelmessige hjerterytmer. Atrieflimmer. Så h*n mente at dette var grunnen til svimmelheten. Venter nå på brev fra sykehuset. Noen erfaringer..? Synes det er litt rart h*n ikke tok CRP eller noe, men h*n virket veldig sikker. Det skal sies at svimmelheten startet med hjerteklapp som varte i flere minutter, men jeg trodde ikke at det kunne ha en sammenheng. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Anonymkode: 31b0e...032
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #2 Skrevet 2. juni 2018 Svimmelhet er veldig vanlig ved atrieflimmer. Det er som regel ufarlig hvis du er hjertefrisk fra tidligere. Hvis du ikke slår om til normal sinusrytme spontant blir du tatt inn til sykehuset for behandling. Anonymkode: 820c6...f45 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #3 Skrevet 2. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svimmelhet er veldig vanlig ved atrieflimmer. Det er som regel ufarlig hvis du er hjertefrisk fra tidligere. Hvis du ikke slår om til normal sinusrytme spontant blir du tatt inn til sykehuset for behandling. Anonymkode: 820c6...f45 Takk for svar. Men er det normalt å føle seg dårlig da? Stresser jeg litt, så føles det ut som jeg skal spy, besvime og .... på meg. Legen sa også at han ville legge med inn om jeg besvimer, noe jeg ikke har gjort og at jeg må ta det litt med ro, selvfølgelig. Men ellers så vet jeg ingenting. Nå er jeg lei av å føle at jeg er på sjøen 😳 Jeg er ellers frisk som en fisk.. Anonymkode: 31b0e...032
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #4 Skrevet 2. juni 2018 Det er normalt at symptomene forverres ved stress og anstrengelse. Hvis dette er veldig plagsomt og hemmende for deg ville jeg tatt kontakt med legen på nytt for å enten prøve medisinering eller bli henvist til konvertering som ø-hjelp. Anonymkode: 820c6...f45
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Hvorfor CRP? Det høres jo ikke ut som om du har feber eller tegn på en infeksjon? Og ha fant jo noe som godt kan forklare plagene dine? Anonymkode: 4bd8d...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 Be om blodprøver for å sjekke stoffskiftet. Det der er symptomer på høyt stoffskifte. Anonymkode: 59f00...0db
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Be om blodprøver for å sjekke stoffskiftet. Det der er symptomer på høyt stoffskifte. TS fikk jo bekreftet atrieflimmer på EKG, så jeg ser ikke helt at det skulle være nødvendig å sjekke stoffskiftet. Anonymkode: 820c6...f45
Occulta Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Be om blodprøver for å sjekke stoffskiftet. Det der er symptomer på høyt stoffskifte. Anonymkode: 59f00...0db Hvorfor i alle dager skal TS det når legen har funnet noe galt med hjertet som 100% sikkert forårsaker slike symptomer som TS har. Dersom du er veldig plaget så vil sikkert sykehuset prøve å konvertere hjerterytmen din (ved å bruke hjertestarter), men det funger ikke alltid og da blir det ikke prøvd på igjen. De fleste kan gå leve fint uten normal sinusrytme, men det kan også være ganske slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 Det kan være det blir tatt stoffskifte på sykehuset, for å se om høyt stoffskifte kan være årsaken til atrieflimmeren. Men det kommer nok etterhvert Anonymkode: 4bd8d...6a1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 Sjekket stoffskifte i november, da både moren og lillesøsteren min sliter med stoffskiftet (en med høyt og en med lavt), men det var ikke noe galt med det da. Sykehuset spurte også legen om dette når legen ringte dit. Venter uansett på brev fra sykehuset og det er snakk om å ta 24-timers EKG. Har vurdert å sykemelde meg, men virker som jeg begynner å bli bedre nå. Har ihvertfall ikke vært så mye svimmel idag TS Anonymkode: 31b0e...032
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå