Gå til innhold

Anbefale Polar m600 pulsklokke?


Gjest Nimbi

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbi

Noen her som har Polar m600 sin smartklokke?

Har en eldre Polar m400 og vil snart kjøpe ny. Men synes de fleste treningsklokker er så store og klumpete!

Har sett på m600 men lurer på om den er mer enn smartklokke, og det har jeg egentlig ikke bruk for, men den er veldig fin å se på og ikke så stor.

Jeg trenger funksjoner som gps registrering, pulsmåling, skritteller, høydemåler, mulighet for å legge inn Polar sine treningsprogrammer.

Evt andre anbefalinger på sportsklokker som ikke er så store? De ulike fitbit og loop er fine å se på men det er kanskje mer en aktivitetsmåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M600 er hvertfall vesentlig større enn M400, så hvis du ikke liker de store så ville jeg styrt unna M600.  

Vet mange er fornøyde med Garmin 235, evt 735. 

Anonymkode: 6a591...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra m400 til m600. Hadde siklet på den lenge men ble litt skuffet - mest fordi den ble altfor stor og klumpete på håndleddet, men også fordi den er koblet til android-programvare som ga meg utroolig mange unødvendige funksjoner og ga varsler om alt fra snap’er til Tindermeldinger og e-poster. Går lett an å slå av varslene (og det anbefales for å spare batteri) 

Det dummeste, bortsett fra størrelsen, er at den ikke har vanlig micro-USB inngang til lading, den kommer med en egen kabel. Du må derfor ha flere sånne, evt ha kabelen med deg hvis du er som meg og bruker klokken mye og gjerne har behov for å lade i jobb eller i bilen 

Jeg byttet til A370. Selv om jeg syns det var litt nedtur å gå til en «dårligere» modell så er jeg kjempeførnøyd med den. Den har også døgnkontinuerlig pulsmåling, noe M600 ikke har og det, i tillegg til str og ladekabel gjorde at jeg landet på A370. Faktisk var jeg så i tvil at jeg først kjøpte M600, så byttet jeg til A370, så angret jeg og var usikker på om jeg hadde gitt M600 «nok tid» og kjøpte en ny M600 for så endelig å konkludere med at den gikk i retur

Det store minuset med A370 ref M600 er at A370 ikke har innebygget GPS, kun via Bluetooth til mobilen. DET savner jeg. M600 er også mye bedre til løping og har mange flere muligheter til å registere etapper etc

Hadde M600 vært på størrelse med M400/430 og hatt bedre løsning for lading så ville jeg gått for den

Konklusjon: hvis den passer på håndleddet, du kan leve med ladingen (samme ladekabel som til polar loop) og løper eller sykler mye så gå for M600

 

Anonymkode: 1d755...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbi

Har bare sett m600 på bilder i nettbutikker og den virket litt mindre enn m400 men hvis den er enda større så er den litt utelukket. Men liker at displayet har litt mer farger og virker mer moderne. 

Har også sett på A370 og den er fin utseendemessig men stort minus at den ikke har gps.

M430 har vel integrert pulsmåling og det er en fordel. I motsetning til m400 der du må bruke belte. Men den klokka virker like stor som m400. Har også hørt at integrert pulsmåling egentlig ikke er nøyaktig nok i treningssammenheng og at man bør bruke belte likevel?

Kunne ikke Polar bare laget en litt mer feminin og smalere klokke men med alle funksjonene som sportsklokker bør ha. Jeg liker forresten ikke runde klokker, heller firkantet eller avlange. Er kanskje for kresen 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polar M600 måler 45x35x13 mm, så da kan du jo sammenligne med M400. 

M400 og M430 er like stor. Eneste forskjellen er at reima på M430 er blitt litt mer behagelig. Om den optiske pulsmåleren er nøyaktig nok kommer litt an på hvor nøye du er. Jeg foretrekker å bruke belte da det er viktig for meg å få korrekt pulsavlesning. 

Jeg er enig med deg i at Polar godt kunne lagd ei litt mindre klokke med alle de viktigste funksjonene. Garmin har jo klart det så det bør jo ikke være umulig. Får håpe de kommer med noe snart! 

Anonymkode: 6a591...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...