Gå til innhold

Treningsmotivasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen her inne hadde tips til treningsmotivasjon og selvdisiplin. Jeg er 24 år og har trent av og på i et par år. I fjor sommer var jeg i storform, men etter jul har treningen slakket helt av. Jeg har så vidt trent siden jul, og jeg kjenner både på kroppen og humøret at jeg ikke er fornøyd. 

 

Drømmen min er å bli sterk, sprek og fleksibel. Jeg vet selv hvor fornøyd jeg hadde blitt med meg selv om jeg bare hadde fått ræva i gir. Men jeg har serriøst ingen selvdisiplin fortiden. 

 

Hva gjør dere?? Hvordan klarer dere å motivere dere selv før dere får resultater? Jeg er 179 og veier 65 kg så det er ikke snakk om å gå ned i vekt - men å bli sprek og fornøyd med meg selv. 

Anonymkode: a896a...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hjelper det å sette mål og følge et oppsatt treningsprogram. Jeg liker å løpe og melder meg på løp som jeg trener til.

Det kan også være en ide å bli med på noe mer organisert der du har faste avtaler.

Ellers er jeg litt enig i at man ikke kan vente på motivasjon og at trening alltid skal være gøy. Det er noe man må gjøre. Som å pusse tenner. Du velger den tannkremen du liker best, men du kan ikke velge det bort.

Anonymkode: c4614...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i vår begynte jeg å klatre igjen etter en pause. Jeg syns det er motiverende da jeg syns det er veldig kjekt å holde på med. Så er det kjekt at man kan variere litt syns jeg. Man kan klatre i tau langt opp, buldre der man bare klatrer høyst 5 meter, inne eller ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holde motivasjonen oppe ved å 

1) ha faste rutiner for når jeg skal trene. Da bruker jeg ikke energi på å vurdere om jeg skal eller ikke, jeg bare gjøre det. Og når man først er i gang, føles det jo bra.

2. prøver nye programmer og/eller øvelser, som jeg f. eks. finner på blogger. Treningsfrue har f. eks. "ukas intervaltrening". Da blir det nesten litt spennende å skulle prøve noe nytt.

 

Anonymkode: 4ea2f...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...