AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Skal så klart gå til legen men jeg bare lurte på hvilke medisiner som er vanlig. Er det valium og sobril? Jeg har sånn angst for menn, føles som jeg holder på å dø og har konstant hjertebank, får ikke puste og griner helt hysterisk etter gjentatte overfall. Føles som alle menn skal drepe meg og jeg har SÅ noia. Sikkelig slitsomt, og det blir enda verre i denne varmen. Jeg tror jeg bare trenger litt beroligende ved de verste angstanfallene, men er livredd for å bli feit eller rar av medisin. Gikk på antidep noen år (Cipralex) og jeg ble helt psykotisk OG feit. Blir man helt utafor av valium? Anonymkode: b2a34...cf2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Du burde heller få psykologhjelp fremfor medisiner! Anonymkode: 88573...151 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde heller få psykologhjelp fremfor medisiner! Anonymkode: 88573...151 Psykolog hjelper ikke. Var innom akuttpsykiatrisk her om dagen og jeg fikk noe beroligende der og da (aner ikke hva det var for jeg var helt utenfor). Det hjelper jo ikke å gå til psykolog når det eneste de sier er "det er synd du har opplevd så mye vondt." Hadde bare vært deilig med noe som kunne roe meg ned. Jeg har vært helt hysterisk i 1 uke nå, kommer meg ikke på jobb eller noe. Men prøver å gjøre litt research før jeg går til legen. Må bare klare å komme meg dit på en måte, selv om han er mann Anonymkode: b2a34...cf2 1
Duckie Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Det her må du få psykologhjelp til, jeg har aldri opplevd en psykolog som bare sier at det er synd på deg uten noe mer hjelp. Og jeg har møtt på en del nå. Du kan ikke basere deg på benzo resten av livet, det vil forhåpentligvis ingen lege skrive ut til deg heller. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 5 minutter siden, Duckie skrev: Det her må du få psykologhjelp til, jeg har aldri opplevd en psykolog som bare sier at det er synd på deg uten noe mer hjelp. Og jeg har møtt på en del nå. Du kan ikke basere deg på benzo resten av livet, det vil forhåpentligvis ingen lege skrive ut til deg heller. Vel, jeg har gått til 7 psykologer, alle sier det samme og ingen gir noe konkret råd. De sier bare selvfølgeligheter som gjør ting som gjør deg glad, vær sosial, vær med venner etc. Og det nytter heller ikke å si "men ikke alle menn er slemme". Det er det samme som å si til en som har angst for hunder at de fleste hunder er snille. Man VET jo rasjonelt sett at man ikke tenker klart, men kroppen skjønner det ikke. Jeg er redd for å bli avhengig av drugs, men i de verste anfallene mine hadde det vært såå deilig å bare kunne roe ned. Det kan jo umulig være bra for hjertet at kroppen går inn i sånn flight-mode. Anonymkode: b2a34...cf2
Duckie Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg har gått til 7 psykologer, alle sier det samme og ingen gir noe konkret råd. De sier bare selvfølgeligheter som gjør ting som gjør deg glad, vær sosial, vær med venner etc. Og det nytter heller ikke å si "men ikke alle menn er slemme". Det er det samme som å si til en som har angst for hunder at de fleste hunder er snille. Man VET jo rasjonelt sett at man ikke tenker klart, men kroppen skjønner det ikke. Jeg er redd for å bli avhengig av drugs, men i de verste anfallene mine hadde det vært såå deilig å bare kunne roe ned. Det kan jo umulig være bra for hjertet at kroppen går inn i sånn flight-mode. Anonymkode: b2a34...cf2 Det her sliter jeg med å tro på. Jeg har vært i psykiatrien i mange år og aldri opplevd noe slikt, det er jo heller ikke i tråd med noe som helst av retningslinjer. Om det her hadde vært reellt ville legen din ha gjort noe etter å ha henvist deg til 7 forskjellige behandlere som ingen har maktet å gi deg adekvat behandling, og du burde melde både fastlege og psykologene til rette instanser. Benzo er avhengighetsskapende, og så vidt jeg kjenner til blir det ikke utskrevet uten at man har en langsiktig plan for hvordan man skal håndtere problemene eller om man kun har midlertidige problemer. Antidepressiva vil ikke hjelpe på årsaken til angsten, den må behandles med terapi (eventuelt i kombinasjon med antidepressiva).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå