Gå til innhold

Date flere samtidig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit  å date flere samtidig eller er det uaktuelt? Hvor går grensen?

Var så heldig å møte en hyggelig mann i januar, og vi hadde god kjemi med en gang, men så måtte han utenlands like etterpå og blir der til august-september, men vi har holdt kontakten hver eneste dag siden. Vi har sagt til hverandre at vi kan date andre hvis vi vil, og vi er ikke eksklusive. Men begge tenker at hadde vi bodd nærmere så hadde vi nok vært sammen. Så det står litt på stedet hvil inntil han kommer tilbake. 

Det har ikke fristet å se etter andre, men møtte en mann gjennom felles venner og interesser og han var veldig lett å komme overens med og han bor i nærområdet, han har invitert meg ut på date men har forklart at jeg ikke er helt i modus for date enda. Men synes det frister veldig og han virker som en ordentlig mann!

Er det umoralsk å date han jeg møtte sist? Vil ikke legge nr. 1 bak meg, men samtidig kan jo nr. 2 bli borte hvis jeg venter til høsten når nr. 1 kommer tilbake og det kan jo hende vi ikke vil passe sammen. Tenker at begge er like bra! Men må finne ut litt mer om dem :)

Hva er liksom normen her? Er helt ute av dating opplegget etter å ha vært i forhold.

Anonymkode: 6c130...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan du date andre

Anonymkode: 1d58e...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du gjøre det. Du og han første har jo allerede avtalt også at dere kan date andre..

Anonymkode: 2122f...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Date er da ingen forpliktelse. Ingen eier deg liksom. Dere har ikke engang blitt kjærester. Men dumt av deg å bruke tid på teksting med en mann  utlandet. 

Anonymkode: 6ddb4...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Var i samme situasjon for noen år siden; han skulle være i utlandet i 7 mnd. Angrer på at jeg ikke datet andre og ventet på han. Du blir ikke ordentlig kjent med han når dere ikke møtes. Det ble ikke oss.. 

Anonymkode: d1368...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke la livet stå på vent for en som er utenlands. Det kan godt hende at dere to ikke passer sammen når han kommer hjem. Så date andre, vær åpen med han om det. Se hva som skjer. Er dere begge single når han er tilbake, kan dere jo ta opp tråden.

 

Anonymkode: 3af2a...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! 

Er for tidlig å avgjøre noe med han første, siden vi har fått så lite tid sammen. Men tenker også at jeg vil ikke sette kroken på døra for alltid for oss. Siden han ikke er reist for godt men kommer tilbake om noen måneder og da har vi jo en sjanse å finne ut av ting. 

Prøver også å passe meg for å ikke date andre bare i påvente av han første. 😳 

 

TS.

Anonymkode: 6c130...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å si nei, men det er fordi jeg tenkte på enkelte som går fra den ene daten til den andre. Da mener jeg man ikke legger så mye i møtet med den andre, og dermed ikke gir det en sjans på samme måte som hvis man kun dater en over en viss periode. Men i ditt tilfelle, kjør på.

Anonymkode: 739f3...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke umoralsk, dere var ikke på vei inn i noe seriøst forhold med han som er ute å reiser til september nå. Du kan fint date andre du syntes er aktuelle :)

Anonymkode: a6597...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...