Gå til innhold

Erfaringer med laktulose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok 15 Ml laktulose for noen timer siden. Og har ikke spist siden det. Nå når jeg var på do etter å ha vært forstoppet i dag. Så var det nå løs avføring. 

Leste at det vil ta tid før den reagerer på magen. Men hos meg tok det bare et par timer. Noen erfaringer og tips til hvordan jeg skal ikke ha løs avføring? 

Anonymkode: 010bc...3ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis fiber. Men sliter du med forstoppelse innimellom er det bedre å drikke ti ml olivenolje hver dag for å smøre tarmen enn laktulose, som jo er sukker. Tvilsomt det er laktulosen so har gitt deg løs avføring da den mykgjør avføringen og gir ikke diaré

Anonymkode: 09ca5...bb3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spis fiber. Men sliter du med forstoppelse innimellom er det bedre å drikke ti ml olivenolje hver dag for å smøre tarmen enn laktulose, som jo er sukker. Tvilsomt det er laktulosen so har gitt deg løs avføring da den mykgjør avføringen og gir ikke diaré

Står på nettet at man kan få diaré av dem. Men synes det bare er rart at de skulle gi så fort virkning 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står på nettet at man kan få diaré av dem. Men synes det bare er rart at de skulle gi så fort virkning 

ved HØY dosering er det en bivirkning. 15ml er ikke høy dosering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...