Gå til innhold

Jeg flasser!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i solen den siste uken, men nå har jeg begynt å flasse på brystet. Det er veldig tynt flass, og det ser ikke ut som at fargen forsvinner. Eller ser man kanskje ikke det før senere? 

Iallefalm, spørsmålene mine er; Hvordan behandler jeg dette? Og hvor lenge vil jeg flasse?

Anonymkode: b1823...3e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo smøre deg. 

Anonymkode: 2c22c...788

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jo smøre deg. 

Jeg har smørt meg masse med høy faktor.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har smørt meg masse med høy faktor.

Med fuktighetskrem 

Skrevet

Helt vanlig å "skifte hud" i blant. Skjer med meg når jeg er ute i solen selv om jeg ikke blir brent. Du kan prøve fuktighetskrem eller aftersun etter du har vært i solen. Selvfølgelig vaske av solkremrester først.

AnonymBruker
Skrevet

Flassing etter solforbrenning er kroppens måte å kvitte seg med skadde celler på. Cellene mener kroppen da står i fare for å "komme ut av kontroll" og utvikle seg til å bli kreftceller. Siden solbrente celler alltid vil stå i fare for å bli kreftceller, så er de instruert til å "ta selvmord" som en del av hudens reparasjonsmekanisme. 

Det største problemet med solskader er ikke bare rød og sår hud og avflassing. Solskader kan vise seg 10 til 20 år etter at du ble brent. Hud som er utsatt for mye sol og som har blitt brent, vil med tida bli både rynkete og læraktig, få skjemmende pigmentflekker og være mye mer utsatt for å utvikle forstadier til hudkreft og hudkreft.

Anonymkode: 74b2b...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...