Gå til innhold

Er 29 ser ut som 21-22 :(


Gjest SumoBryter

Anbefalte innlegg

Gjest SumoBryter

Jeg syns dette er et problem. Hver gang jeg har bedt noen gjette pa min alder sa gjetter de 22aar. Jeg er lei av aa se sa ung ut. Har til og med mott en del andre mammaer som ikke vil prate med meg fordi jeg er sa ung, eller det er det de tror da, at jeg er sa ung. Jeg har ogsa en gutt pa 10, og folk blir alltid like sjokkert da jeg sier han er min sonn. De sier ofte, aa du ser ikke gammel nok ut til a ha en sa stor gutt. Veldig morsomt! Jeg er sa lei, sa lei,sa lei.... sa lei av a bli toyset og flortet med av gamle gubber som har lyst pa en toyse prat med en ung dame og av ung gutter som er nesten 10 aar yngre enn meg. Jeg er snart 30 aar, og jeg har ikke forandret meg siden jeg var 19 omtrent, ikke en eneste rynke har jeg :veldigsur: Jeg kler meg na for tiden ikke sexy lenger for jeg vil se ut som en kjaerring! Sa jeg gar i klaer kjaerringer bruker fordi jeg vil se eldre ut, men det ser ikke ut til aa hjelpe.

Jeg har vanligvis gode diskusjoner med andre mammaer, men noen av de som er litt eldre har likevel problemer med at jeg ser sa ung ut.

Det er vanskelig a fa nye venner nar man ser ung ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ganske fordomsfullt hvis de andre mødrene har problemer med at du ser ung ut, selv om de vet at du nærmer deg 30 år!

Selv blir jeg alltid tatt for å være 5-6 år eldre enn jeg er, og det er ikke så gøy alltid, det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o

Hei! Denne var ny :-) Jeg tror kansje du ser problemer hvor andre ser gleder :-) Om det ikke er så posetivt idag, så vil jeg tro - det kan vise seg å være mer posetivt enn negativt, 10 år fra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Jeg synes det er ganske fordomsfullt hvis de andre mødrene har problemer med at du ser ung ut, selv om de vet at du nærmer deg 30 år!

Selv blir jeg alltid tatt for å være 5-6 år eldre enn jeg er, og det er ikke så gøy alltid, det heller.

Det er for de vet hvor gammel jeg er at de er fordomsfulle, men ofte tror de ikke paa meg nar jeg sier jeg er 29 heller, jeg ser det pa de for de sier Ah, ja og ser skeptiske ut. Jeg skulle heller sett 5-6 aar eldre ut jeg :cry: Folk tar vel deg seriost i allefall. Men jeg syns det er sa mye snakk om a se yngre ut, men hva med eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de fordomsfulle når de vet hvor gammel du er? Jeg synes fortsatt det er ganske dårlig av dem å behandle deg annerledes fordi du ser yngre ut enn du er, når de vet at du er omtrent like gammel. Hvis det er noen som stadig kommer med kommentarer kan du jo si fra? At selv om du ser ung ut, så har du faktisk noe å komme med du også?

Jeg blir ikke tatt mer seriøst selv om jeg ser eldre ut. Kanskje av dem som aldri finner ut hvor gammel jeg er. Men de som får vite at jeg er yngre enn jeg ser ut, tar meg gjerne mindre alvorlig.

Skjønner ikke at folk gidder å kommentere alder og utseende uansett :roll: Det hadde vært fint om folk noen ganger kunne tenke at "når jeg ser det, så har sikkert mennesket fått høre det tusen ganger før" og så la være å kommentere det. Men det er vel en drømmeverden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette kan ikke være noe seriøst innlegg!!

Og om det er det så har nok denne moren ett personlig problem - ikke i sitt ytre, men i sitt indre. Jeg fikk min datter tidlig og ser også yngre ut enn jeg er - men det har da aldri vært annet enn morsomt når folk ser på min datter og så på meg - og så spør; "hor gammel er du egentlig?". Respekt får jeg får den jeg er og det jeg står for, ikke for hvordan jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SumoBryter
Hvorfor er de fordomsfulle når de vet hvor gammel du er? Jeg synes fortsatt det er ganske dårlig av dem å behandle deg annerledes fordi du ser yngre ut enn du er, når de vet at du er omtrent like gammel. Hvis det er noen som stadig kommer med kommentarer kan du jo si fra? At selv om du ser ung ut, så har du faktisk noe å komme med du også?

Jeg blir ikke tatt mer seriøst selv om jeg ser eldre ut. Kanskje av dem som aldri finner ut hvor gammel jeg er. Men de som får vite at jeg er yngre enn jeg ser ut, tar meg gjerne mindre alvorlig.

Skjønner ikke at folk gidder å kommentere alder og utseende uansett :roll: Det hadde vært fint om folk noen ganger kunne tenke at "når jeg ser det, så har sikkert mennesket fått høre det tusen ganger før" og så la være å kommentere det. Men det er vel en drømmeverden ;)

Jeg bor vel pa et fordomsfullt sted, hvor det er omtrent tenkt pa som katastrofe om man far barn for man er 32, sa det er vel synd for jeg opplevde det faktisk aldri i Norge.... Sa der var det noe bra om Norge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dette kan ikke være noe seriøst innlegg!!

Hm. Det synes jeg ikke du burde si.

Seriøsitet er som symboler og malerier m.m., det tillegges den mening vi gir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Dette kan ikke være noe seriøst innlegg!!

Og om det er det så har nok denne moren ett personlig problem - ikke i sitt ytre, men i sitt indre. Jeg fikk min datter tidlig og ser også yngre ut enn jeg er - men det har da aldri vært annet enn morsomt når folk ser på min datter og så på meg - og så spør; "hor gammel er du egentlig?". Respekt får jeg får den jeg er og det jeg står for, ikke for hvordan jeg ser ut.

Vel som jeg sa... det er litt annerledes a vaere mamma her og om du er sa ung som 22 her og har barn pa 4 ar sa er du automatisk sett pa som idiot og samfunnstaper, sa det er litt slitsomt. Har mott en del unge modre her "tenaarings modre" som sier at de foler det veldig slitsomt med alle de stygge blikk og den utestengigen de opplever fra andre modre av den eldre typen, sa jeg tror nok ikke jeg er paranoid alene i hvertfall da :) Det er noe veldig positivt om Norge at folk der ikke er sa fordomsfulle for som sagt opplevet jeg det aldri der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er noe veldig positivt om Norge at folk der ikke er sa fordomsfulle for som sagt opplevet jeg det aldri der.

Bor du i utlandet? I så fall ser jeg situasjonen annerledes. Kan nok tenke meg at det i noen kulturer blir "sett ned" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Jeg forstår hva du mener.

Gled deg til du er 40 og ser ut som du er 30 :-)

Takk for forstaaelse... sniff sniff, jeg er rort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Bor du i utlandet? I så fall ser jeg situasjonen annerledes. Kan nok tenke meg at det i noen kulturer blir "sett ned" på.

Ja det er ikke like lett her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg peiling på hvordan du ser ut, men det er ikke til å komme forbi at hår, klær og sminke kam endre på utseendet. Kanskje en litt mer "voksen" frisyre f.eks??

Har forøvrig samme "problem" som deg. De fleste tror jeg er 22 og jeg fyller 30 i år. Men synes i grunnen det bare er fint jeg :kul:

"Stedatteren" min påsto forleden dag at jeg så ut som om jeg var 16, men den var nok litt drøy :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå har ikke jeg peiling på hvordan du ser ut, men det er ikke til å komme forbi at hår, klær og sminke kam endre på utseendet. Kanskje en litt mer "voksen" frisyre f.eks??  

Har forøvrig samme "problem" som deg. De fleste tror jeg er 22 og jeg fyller 30 i år. Men synes i grunnen det bare er fint jeg  :kul:  

"Stedatteren" min påsto forleden dag at jeg så ut som om jeg var 16, men den var nok litt drøy  :hoho:

Ja 16... den har jeg hort for ogsa fra barn den gangen ogsa :( Ja en mer voksen frisyre hadde kanskje hjulpet... men jeg har lite lyst til a klippe meg kort, og jeg ser jo folk med langt haar hele tiden som ser ut som de er i 30 arene... Jeg har vel bare en babyface....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Jeg forstår hva du mener.  

Gled deg til du er 40 og ser ut som du er 30 :-)

Det er det jeg gjør :sjarmor: For jeg ser også yngre ut enn det jeg er.....er 25 og blir fortsatt spurt om legg på 18 års grenser.. :roll: En gang jeg var i utlandet med mamma ble jeg tatt for å være 16 :ler: (Og det er altså bare noen mnd siden....) Men jeg bryr meg ikke så mye om det lenger....var verre når jeg var 21-22 faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen år siden ble jeg nektet servering i Hellas!! Da var jeg 20...

Jeg ser også yngre ut enn det jeg er. Har blitt bedre etter at jeg fikk litt mer fasong, og ikke er syltynn lengre.

Og jeg har jo ikke noen forsikring på at jeg vil se ut som jeg er 30 når jeg er 40. Rynker og grått hår kan kommen når man minst venter det. Og i min slekt er det vanlig å legge fortere på seg etter at man har fått barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å se på det som et pluss! kanskje de andre mødrene bare er misunnelig fordi du ser så ung ut.

Jeg har også alltid sett yngre ut en det jeg er, og synes bare det er morsomt når folk blir himmelfalne over alderen min.

Dersom du fører og oppfører deg "voksent" ellers, så bør det ikke være noe problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Be happy! Du ser unge ut, og ikke rynker.

Tenk hvis du så ut som en førtiåring, det hadde vell vert verre. Jeg ser også yngre ut enn jeg er, og er glad for det :) Hvem vil vel ikke se yngre ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jeg blir bare noen ganger sa lei av a se ung ut. Forleden dag gikk jeg til legen fordi jeg hadde positiv svar pa graviditets test. Og hva sier legen? Tre graviditeter, det er nok fordi du er en sot en og sa lo han?? Sa spurte han om jeg fikk noe hjelp hjemme, du er jo bare....(han sa etter pa dataen)....29ar???

Og i dag ble jeg stoppet pa gaten av en person som delte ut kataloger til de i 20 arene over 18.... Jeg vet ikke, men av og til blir dette litt slitsomt.....

Men takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...