AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #21 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 6.17, Tvist skrev: P-piller til katt gis ikke daglig. Kastrering med abort er mulig hos de fleste dyrleger til kort tid før fødsel. Kan de ha orm? Det fører til at de blir oppblåste. Det var ikke orm, de var gravide. Nå er ene katten ferdig operert, alt fint. Søsteren blir tatt i neste uke da det ikke hastet like mye pga hun ikke var like langt på vei som hun som ble operert idag. det med p-pillene ble skrevet feil, jeg skrev det med et veldig stresset hode så formulerte meg feil. Mente selvfølgelig at de har fått pillen hver faste dag i uken, altså én gang i uken. Takk for svar!😁 Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #22 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 0.46, Linkas skrev: Ring dyrlegen og hør hva de mener. Er nok det enkleste, og du får riktige svar på det du lurer på.. Gjorde selvfølgelig det, men ville bare spørre om råd mens jeg ventet på at dem skulle åpne 😁 takk for svar! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #23 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.01, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du gitt p-piller hver dag? De fleste dyreklinikker har sluttet med faktura for flere år siden, pga kunder som ikke betaler, men den enklesteåten å få svar på dette, og de andre spørsmålene dine på, er jo å ringe dem. Anonymkode: ab158...200 Har ikke gitt dem det hver dag, men hver faste dag i uken de skulle ha det. Beklager så meget, formulerte meg feil. Takk for svar! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #24 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev: P-piller HVER dag???? 😳😳 de skal ha en i uka! Ring dyrlegen å hør. Hvordan de ordner med betaling osv er det bare de som veit. Anonymkode: 158bc...31e Nei, ikke hver dag. Hver faste dag i uken mente jeg. Formulerte meg feil, beklager så meget. Takk for svar! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #25 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.20, AnonymBruker skrev: Dra til dyrelegen med dem. Det kan være orm og det kan hende de er gravide. De vil antakeligvis kunne hjelpe dem uansett. Kan du betale med master card? Det blir nesten som en utsettelse/regning. Anonymkode: fd1ec...1ef De var nok gravide! Men det er «Ok» nå, operasjonen var idag og jeg fikk fikset betaling😊 takk for svar! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #26 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.24, AnonymBruker skrev: 1. Hvorfor venter ikke folk med å skaffe seg dyr før de faktisk har råd til å ha dyret? Kastrering koster, og det gjør katteholdet generelt. Hva skjer når kattene dine blir syke eller har skadet seg? Skal du bare vente da også? 2. Jeg skulle ønske folk kunne sette seg inn i kattehold og det rundt det før de fikk seg katt, ihvertfall det å gi p-piller er ikke bare noe du knaller på med. Hvorfor har du ikke lest deg opp på hvor ofte og konsekvenser av feildosering før du pakket kattene dine med det ihvertfall jeg ser på som svineri? Anonymkode: 9bb63...94e 1. I dette tilfelle kunne jeg ikke vente, da disse bare kom i fanget mitt rett å slett. Ingen andre tok seg av de, og jeg følte at de i allefall kunne få det litt bedre hos meg enn i kattehimmelen. DERAV ikke spart opp penger på forhånd. Istedet for å være frekk i kjeften kan du heller spørre pent, alt er ikke som DU tror. Hadde dette vært planlagt ville jeg selvfølgelig ventet å spart penger til jeg kunne ta vare på noe så dyrebart! Men nå var det nå slik, at disse nurkene trengte et hjem umiddelbart, ellers er jeg redd for hva som kunne skjedd dem. 2. Jeg skrev feil når det gjaldt det med p-piller, det skulle stå at dem fikk p-piller hver faste dag i uken. Var stresset og redd for det som nå er blitt mine to små katte «bebbiser». Derfor ble det et rotete innlegg. Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #27 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.44, AnonymBruker skrev: Hmm. Kanskje fordi ts aldri har gitt en katt p piller og tror dosen er den samme som for mennesker? 😗 Anonymkode: 9e8d7...063 Er du tvillingsøsteren min? Siden det virker som at du kjenner meg bedre enn jeg gjør?😁 nei. Selvfølgelig tror jeg ikke at dosen er samme som til oss mennesker. Jeg viste på forhånd at det var en pille i uken, og det er det dem har fått. Jeg bare skrev det feil her i innlegget å det beklager jeg virkelig... De har fått det på sin faste ukedag, hver onsdag😁 Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #28 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.45, Hulderen skrev: Det er nok heller bivirkning av P-pillene du ser, enn at kattene er drektige. Flere vetrinærer har sluttet å gi P-piller til katter pga kattene plages av bivirknnger. Og når du har gitt dem 7-doblet dose, er det selvsagt helt ekstremt! Har ikke gitt dem 7-doblet dose så det er nok ikke det. Dem var drektige, men det er nå tatt hånd om😊 Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #29 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 7.46, AnonymBruker skrev: Gå til en dyrlege som tilbyr dyrekonto eller lignende Anonymkode: 86a01...45f Det ordnet seg. Takk for svar! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #30 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 8.02, AnonymBruker skrev: Da burde man lære seg å lese. Doseringen står nemlig på utsiden av pakken. Anonymkode: 158bc...31e Ja, hvis du også leser resten av svarene her så ser du nok hva TS har forklart. Feil i innlegget!:) Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #31 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 8.08, AnonymBruker skrev: Joa. Men det finnes jo noen mennesker her i verden som ikke har katter.... .. ... ... Anonymkode: 9e8d7...063 Tøff du! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #32 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev: Bra de skal kastreres så de ikke får livsmotskreft. P-piller gir livmorskreft hos katter. Anonymkode: 746ed...f86 Ja, det vet jeg. De har ikke fått p-piller så lenge, vare i vente til kastrering:-) Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #33 Skrevet 4. juni 2018 På 1.6.2018 den 15.56, AnonymBruker skrev: Det er det Ts mener Anonymkode: 158bc...31e Takk! Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #34 Skrevet 4. juni 2018 Så fint at du har fått ordnet opp! Anonymkode: ab158...200
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #35 Skrevet 4. juni 2018 Veldig bra at du fikk ordnet det TS, det var fint å lese! Anonymkode: 250cd...106
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #36 Skrevet 4. juni 2018 På 2.6.2018 den 11.42, AnonymBruker skrev: 1. Når du merker at katten har løpetid, så har områdets hannkatter allerede merka det for lenge siden. 2. Katter kan bli drektige utenom løpetid, siden det er parring som setter i gang eggløsning. Noen hanner er brutale og "voldtar" hunner som ikke er i løp, resultatet er drektighet. 3. P-piller er ikke sikkert, noen ganger er katter utrolig flinke til å spytte ut piller, eller de spyr. Og de forhindrer kun løp, ikke eggløsning eller drektighet. (Se punkt 2). 4. Det er ikke vanlig å ta abort på katter, utenom når det gjøres sammen med kastrering. Dette er mye dyrere, hos oss koster en vanlig kastrering nå ca 1500 (kampanje) mens en kastrering av drektig katt koster 3700,-, Er katten nylig blitt parret er det den lave prisen som gjelder. Men, om det er levende kattunger, som må avlives, er det den høye prisen. Operasjonen er større, med større blødningsrisiko hvis katten er langt på vei. Har man ikke råd til kastrering, og absolutt må anskaffe katt, så hold den inne til den er kastrert, uansett kjønn! Anonymkode: dd175...50e Tusentakk for svar! Og bare for å svare på det om at hvis man absolutt må skaffe seg katt selv om man ikke har råd, så vil jeg bare fortelle at dette var ikke noe som var planlagt. Hadde jeg skulle planlagt dette ville jeg spart opp slik at jeg kunne gjør det best mulig for kattene før de kom hit, men når disse to trengte et hjem umiddelbart så tok jeg dem i mot med åpne armer, derav ikke råd til kastrering med en gang. Men nå er det fikset 🙂 Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #37 Skrevet 4. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. I dette tilfelle kunne jeg ikke vente, da disse bare kom i fanget mitt rett å slett. Ingen andre tok seg av de, og jeg følte at de i allefall kunne få det litt bedre hos meg enn i kattehimmelen. DERAV ikke spart opp penger på forhånd. Istedet for å være frekk i kjeften kan du heller spørre pent, alt er ikke som DU tror. Hadde dette vært planlagt ville jeg selvfølgelig ventet å spart penger til jeg kunne ta vare på noe så dyrebart! Men nå var det nå slik, at disse nurkene trengte et hjem umiddelbart, ellers er jeg redd for hva som kunne skjedd dem. 2. Jeg skrev feil når det gjaldt det med p-piller, det skulle stå at dem fikk p-piller hver faste dag i uken. Var stresset og redd for det som nå er blitt mine to små katte «bebbiser». Derfor ble det et rotete innlegg. Anonymkode: 50db5...658 Supert at du tar de til deg og gir de muligheten til et lengre liv, men det er det jeg mener med spm nr 2 der. Jeg skulle ønske flere var så godhjertet som deg, men jeg skulle også ønske at disse kattene ble holdt inne til kastrering slik at de ikke fikk mulighet til å bli gravide. Jeg skrev dette av frustrasjon, det er ikke ok med flere kattunger i et allerede overbelastet land når det gjelder katter og kattunger. Så all ære til deg for at du har tatt de til deg, og jeg beklager at jeg er krass og frekk her, men ved å redde to liv og la de vandre ute har du gitt liv til i verste fall 10 nye. Anonymkode: 9bb63...94e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #38 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du også leser resten av svarene her så ser du nok hva TS har forklart. Feil i innlegget!:) Anonymkode: 50db5...658 Å hvis DU leser så skjønner du at den kommentaren ikke var rettet mot Ts. Anonymkode: 158bc...31e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå