AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Hei! Har to unge kattesøstre som har gått på p-piller i noen mnd (bare i vente til kastrering). De skal egentlig kastreres i slutten av Juni (siden det koster 5000kr å kastrere begge har jeg måttet ventet til skattepengene kommer) men nå lurer jeg på om begge har blitt gravide!! Begge er mer runde rundt magen enn før, og jurene er mer synlige nå. Den ene katten har litt større mage enn hun andre. Jeg har hatt dem inne når dem har hatt løpetid, og gitt dem p-piller hver dag. Nå lurer jeg på om jeg burde hatt dem til dyrlegen asap, og fått tatt abort på de, og kanskje fått kastrert dem samtidig? Er redd det blir for lenge å vente til i midten/slutten av Juni, så er jeg heldig får jeg time over helgen. MEN, jeg har ikke råd å betale før neste mandag. Tror dere det er umulig å få faktura hos dyrlegen? ooog, er det umulig å få tatt abort på dem? Siden det begynner å vise at dem er gravid? Er det for sent? Anonymkode: 50db5...658 1
Linkas Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Ring dyrlegen og hør hva de mener. Er nok det enkleste, og du får riktige svar på det du lurer på.. 1
Tvist Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 P-piller til katt gis ikke daglig. Kastrering med abort er mulig hos de fleste dyrleger til kort tid før fødsel. Kan de ha orm? Det fører til at de blir oppblåste.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Hvorfor har du gitt p-piller hver dag? De fleste dyreklinikker har sluttet med faktura for flere år siden, pga kunder som ikke betaler, men den enklesteåten å få svar på dette, og de andre spørsmålene dine på, er jo å ringe dem. Anonymkode: ab158...200 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 P-piller HVER dag???? 😳😳 de skal ha en i uka! Ring dyrlegen å hør. Hvordan de ordner med betaling osv er det bare de som veit. Anonymkode: 158bc...31e 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 Dra til dyrelegen med dem. Det kan være orm og det kan hende de er gravide. De vil antakeligvis kunne hjelpe dem uansett. Kan du betale med master card? Det blir nesten som en utsettelse/regning. Anonymkode: fd1ec...1ef
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 1. Hvorfor venter ikke folk med å skaffe seg dyr før de faktisk har råd til å ha dyret? Kastrering koster, og det gjør katteholdet generelt. Hva skjer når kattene dine blir syke eller har skadet seg? Skal du bare vente da også? 2. Jeg skulle ønske folk kunne sette seg inn i kattehold og det rundt det før de fikk seg katt, ihvertfall det å gi p-piller er ikke bare noe du knaller på med. Hvorfor har du ikke lest deg opp på hvor ofte og konsekvenser av feildosering før du pakket kattene dine med det ihvertfall jeg ser på som svineri? Anonymkode: 9bb63...94e 14
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor har du gitt p-piller hver dag? De fleste dyreklinikker har sluttet med faktura for flere år siden, pga kunder som ikke betaler, men den enklesteåten å få svar på dette, og de andre spørsmålene dine på, er jo å ringe dem. Anonymkode: ab158...200 Hmm. Kanskje fordi ts aldri har gitt en katt p piller og tror dosen er den samme som for mennesker? 😗 Anonymkode: 9e8d7...063
Hulderen Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 (endret) Det er nok heller bivirkning av P-pillene du ser, enn at kattene er drektige. Flere vetrinærer har sluttet å gi P-piller til katter pga kattene plages av bivirknnger. Og når du har gitt dem 7-doblet dose, er det selvsagt helt ekstremt! Endret 1. juni 2018 av Hulderen 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Gå til en dyrlege som tilbyr dyrekonto eller lignende Anonymkode: 86a01...45f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Kanskje fordi ts aldri har gitt en katt p piller og tror dosen er den samme som for mennesker? 😗 Anonymkode: 9e8d7...063 Da burde man lære seg å lese. Doseringen står nemlig på utsiden av pakken. Anonymkode: 158bc...31e 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da burde man lære seg å lese. Doseringen står nemlig på utsiden av pakken. Anonymkode: 158bc...31e Joa. Men det finnes jo noen mennesker her i verden som ikke har katter.... .. ... ... Anonymkode: 9e8d7...063
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Joa. Men det finnes jo noen mennesker her i verden som ikke har katter.... .. ... ... Anonymkode: 9e8d7...063 Hva har det med saken å gjøre? Dosering av medikamenter står alltid på pakken. Om det er til folk eller dyr. Anonymkode: 158bc...31e 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 12 timer siden, Kontormus skrev: P-piller hver dag?! Ops, mente å skrive «hver dag i uken». Gir ikke hver dag, men hver ukedag dem skal ha😅 Anonymkode: 50db5...658
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ops, mente å skrive «hver dag i uken». Gir ikke hver dag, men hver ukedag dem skal ha😅 Anonymkode: 50db5...658 De skal kun ha en i uka... Anonymkode: 05cc0...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 Bra de skal kastreres så de ikke får livsmotskreft. P-piller gir livmorskreft hos katter. Anonymkode: 746ed...f86 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De skal kun ha en i uka... Anonymkode: 05cc0...e8a Det er det Ts mener Anonymkode: 158bc...31e 2
Hulderen Skrevet 1. juni 2018 #19 Skrevet 1. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Joa. Men det finnes jo noen mennesker her i verden som ikke har katter.... .. ... ... Anonymkode: 9e8d7...063 LOL, det var en meget subtil måte å antyde at TS troller og ikke har katt! 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #20 Skrevet 2. juni 2018 1. Når du merker at katten har løpetid, så har områdets hannkatter allerede merka det for lenge siden. 2. Katter kan bli drektige utenom løpetid, siden det er parring som setter i gang eggløsning. Noen hanner er brutale og "voldtar" hunner som ikke er i løp, resultatet er drektighet. 3. P-piller er ikke sikkert, noen ganger er katter utrolig flinke til å spytte ut piller, eller de spyr. Og de forhindrer kun løp, ikke eggløsning eller drektighet. (Se punkt 2). 4. Det er ikke vanlig å ta abort på katter, utenom når det gjøres sammen med kastrering. Dette er mye dyrere, hos oss koster en vanlig kastrering nå ca 1500 (kampanje) mens en kastrering av drektig katt koster 3700,-, Er katten nylig blitt parret er det den lave prisen som gjelder. Men, om det er levende kattunger, som må avlives, er det den høye prisen. Operasjonen er større, med større blødningsrisiko hvis katten er langt på vei. Har man ikke råd til kastrering, og absolutt må anskaffe katt, så hold den inne til den er kastrert, uansett kjønn! Anonymkode: dd175...50e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå