AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har siden en fødsel for 1,5 år siden slitt med angst og tvangstanker. Har hele tiden vært bestemt på å komme gjennom dette selv.. Men nå begynner jeg å tvile veldig.. Føler fremgangen har stoppet veldig opp, og har litt for mange tunge dager til at jeg orker å ha det på denne måten. Hvordan er det med medikamenter for slike ting? Vil legen skrive ut f.eks sobril eller lignende jeg kan ta når angsten er på sitt verste.. eller er eneste muligheten antidepressiva? Er livredd for å miste alt av egne følelser og gå rundt som en følelsesløs zombie☹ Anonymkode: bc507...336
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Jeg tar valium når angsten er på sitt verste. Spørs litt hvor ofte du trenger dem? Anonymkode: 642d4...f43
Stueloff Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har mye angst og får ikke sobril, da det er veldig avhengighetsskapende, men vet andre som får det og har gått fast på det i mange år. Du må nesten snakke med behandleren din.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Vet selv hvor jævlig angsten kan være til tider, men tro meg. Sobril/valium etc er ikke å anbefale. Dette fungerer bra i begynnelsen, men er veldig vanedannende og er bare en kortsiktig løsning på problemet. Antidepressiva som virker mot angst er mye mildere og skal tas i lav dose og trappes opp med nøye oppfølging. Jeg har i hele mitt liv vært helt imot medisin. Helt til jeg gikk på en helt sinnsyk smell som gjorde at jeg ble mye værre, at de psykiske plagene ble «ukontrollerbare» altså at angsten ble mye mye værre i tillegg til at jeg ble deprimert uten at jeg kunne «styre» det. Det har gått såpass utover hverdagen min og siden jeg i tillegg har barn så ser jeg meg nødt til å forsøke medisin for å bli bedre. Dette vil også være fordelaktig i tillegg til terapi. Det er ikke snakk om st det skal være nødvendig til all evig tid, jeg ser for meg kanskje 1-1,5 år for min egen del. Men uansett, dette er meg. Det er ikke sikkert det samme vil funke for deg, men vil anbefale deg å rådføre deg med fastlegen din. Anonymkode: 34391...565
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Sobril er akutt-medisin. Ingen lege som kommer til å la deg gå på det fast. Anonymkode: 37c18...2f9
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Hva var det under fødselen som utløste det? Smerter? Tap av kontroll? Avkledning? En blanding?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Hva var det under fødselen som utløste det? Smerter? Tap av kontroll? Avkledning? En blanding? Det var ikke under selve fødselen, kom noen dager etter. Vet faktisk ikke helt hva som utløste det. En blanding av sjokk, ett enormt ansvar, og stresset med å alltid være "på vakt", uforutsigbarhet og minimalt med hvile. Er fremdeles disse tingene som utløser det.. f.eks å være alene med barnet utløser noen dager voldsom angst. Det går aldri ut over barnet, jeg smiler og ler og leker dagen lang. Men inni meg føler jeg at kroppen har fullstendig panikk. Er så lei av å leve på denne måten Anonymkode: bc507...336
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 En psykiater kan best medisiner. Allmennleger kan så klart kartlegge deg også, men aller best å blir kartlagt av en med spesialitet så du slipper å bli feilmedisinert. Du kan fortelle fastlegen hvordan du har det. Cipralex blant annet er ganske vanlig å få utskrevet ved angst. Bivirkninger er individuelt. Jeg var nødt til å krype til korset. Det ble for heavy å takle. Fikk sobril de 2 første ukene som jeg tok bare i nøden før tablettene begynte å virke. Jeg fikk ikke så mye bivirkninger, men igjen dette er forskjellig fra person til person. Bedre å gjøre noe med dette nå Ts, enn å la det gå til det kan bli enda verre. God bedring. Det er skikkelig vondt å ha angst. Anonymkode: e24f4...528
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En psykiater kan best medisiner. Allmennleger kan så klart kartlegge deg også, men aller best å blir kartlagt av en med spesialitet så du slipper å bli feilmedisinert. Du kan fortelle fastlegen hvordan du har det. Cipralex blant annet er ganske vanlig å få utskrevet ved angst. Bivirkninger er individuelt. Jeg var nødt til å krype til korset. Det ble for heavy å takle. Fikk sobril de 2 første ukene som jeg tok bare i nøden før tablettene begynte å virke. Jeg fikk ikke så mye bivirkninger, men igjen dette er forskjellig fra person til person. Bedre å gjøre noe med dette nå Ts, enn å la det gå til det kan bli enda verre. God bedring. Det er skikkelig vondt å ha angst. Anonymkode: e24f4...528 Allmennleger kan fint skrive ut medisin hvis h*n kjenner godt til pasienten og problemstillingen. Uansett så kan det være lurt å bli henvist til psykolog for terapi til å hanskes med angsten i tillegg til medisin. Om man er i terapi hos psykolog på dps, så kan psykiater der også anbefale og skrive ut medisin. Enig med deg at det er lurt å ta tak i det no, istedenfor å vente å risikere at det bare blir værre. Anonymkode: 34391...565
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå