Gå til innhold
AnonymBruker

Gave i bryllup - fikk selv ingenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne som jeg var nærmere med før, skal giftes. Da jeg ble gift kom hun ikke i bryllupet, og vi fikk heller ingen gave. Når jeg selv blir invitert til bryllup og ikke kan komme, passer jeg på å gi en bryllupsgave.

Jeg har blitt invitert til min venninnes bryllup, og bestemt meg for å dra. Flybilletter er kjøpt og overnatting booket. Mitt store spørsmål er nå: hva bør jeg gi i bryllupsgave til henne, spesielt med tanke på manglende gave i eget bryllup?

Anonymkode: 219a1...d09

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullvott
Skrevet (endret)

Frigjør deg fra de bindingene du legger på deg selv når alt skal sammenliknes med hva hun gjorde/ikke gjorde/kjøpte/ikke kjøpte. Vær deg selv og gi det samme som du ville gitt til andre «halvnære» venner. En bryllupsinvitasjon er ikke en «bytte-gaver-på-lik-og-rettferdig-måte-kontrakt».  

Endret av Ullvott

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.

Du er ikke ei venninne av henne når du tenker sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tenker at man ikke «bytter» på den måten. Er du ikke fornærmet, og har bestemt deg for å feire denne dagen sammen med brudeparet, så gir du gave på lik linje med om du hadde fått. 

Å dukke opp i noens bryllup uten gave eller med «halvveis-gave» fordi jeg selv ikke fikk noe hadde jeg sett på som flaut og smålig. Gi det samme som du hadde gitt andre som du er omtrent like nær. Om det er en ting til 200 eller 2000 spiller ikke så stor rolle, men jeg hadde følt meg rotten hvis jeg straffet venninnen min i hennes bryllup for ikke ha gitt meg gave i mitt... prøver å være litt raus med folk :)

Anonymkode: fb4f8...986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er du virkelig så smålig? Jeg syns det er helt innafor å ikke gi gave når en ikke kommer i bryllupet. Det virker som du skal dra dit uten gave bare for å gjøre en stor greie ut av at du ikke fikk noe av henne, og det er så utrolig smålig at det er flaut

Anonymkode: 2426e...2e2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ædda-bædda lissom? 

Det virker litt barnehage å ha tankegangen du lufter her nå. "Jeg fikk ikke og da får ikke du heller, såh!" 

Jo, du gir gave når du skal i bryllupet og så smiler du og vet med deg selv at du gjorde det riktige. Og hva du skal gi? Hvis hun har lagt ut gaveliste så velger du noe derifra og har hun ikke liste så spør hva de ønsker seg i bryllupet. 

Anonymkode: 5fd3f...ad3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Meadow

Gi det samme (samme sum) som du gir til alle andre. Noe annet er smålig, og det trenger du jo ikke å være selvom du synes hun er det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mimmis25

Gi det du ville ha gitt ellers. Prøv å ikke tenk på hva hun gjorde og hvorfor. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du har så lyst til å gå i bryllup at du kjøper flybilletter og booker hotell. Går ut i fra at du har råd til en ok gave også. Er veldig unormalt å ikke gi gave i bryllupet som hevn for gaven du ikke fikk av noen som ikke var i ditt bryllup. Herregud, at du virkelig gidder å bruke så mye negativ energi på det. Gled deg heller og kos deg i bryllup.

Anonymkode: 74dbe...5d4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 31.5.2018 den 15.10, Ullvott skrev:

Frigjør deg fra de bindingene du legger på deg selv når alt skal sammenliknes med hva hun gjorde/ikke gjorde/kjøpte/ikke kjøpte. Vær deg selv og gi det samme som du ville gitt til andre «halvnære» venner. En bryllupsinvitasjon er ikke en «bytte-gaver-på-lik-og-rettferdig-måte-kontrakt».  

Dette!! 🙌🏽🙌🏽 

Vi inviterte ei god venninne av meg i vårt bryllup for 4 år siden og fikk 500kr. Hun giftet seg i fjor sommer, vi gav henne 1000kr selv om vi ikke møtes så ofte lenger fordi det er vanlig for oss å gi det. Og vet du hva? Det var såååå gøy i bryllupet! Det vil for alltid vært et bryllup vi vil huske og snakke om. Og å se en så takknemlig venninne for at vi ville dele dagen med dem var verdt pengene i gave, hotell vi leide oss for natten, kjole som ble kjøpt inn osv. 

Tenk heller på hva du gir «venninnen» din i form av mer enn bare materialistisk gave/penger. Det er vel tanken som teller?! 

Anonymkode: 5c20f...08e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har alle stått opp på feil bein i dag eller? Yeesus.. Godt dere er så fantastiske selv, så får vi andre noen å strebe etter ❤️

Gjør det du føler deg komfortabel med. 

Anonymkode: a014f...cb2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alle stått opp på feil bein i dag eller? Yeesus.. Godt dere er så fantastiske selv, så får vi andre noen å strebe etter ❤️

Gjør det du føler deg komfortabel med. 

Anonymkode: a014f...cb2

Nei, tror nok bare det er de som ikke er så smålig som kommenterer og sier meningen sin. Å ja, det er vel noe å strebe etter❤️

Anonymkode: 74dbe...5d4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jordbæra

Jeg trodde gaver handlet om et ønske om å gi, ikke få for å gi eller gi for å få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

The Kitten

Hvis du vil fremstå som smålig lar du være å gi gave

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Smålig!

Anonymkode: dab3d...f3b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Des14

Siden du har bestemt deg for å gå i bryllupet og betaler for både reisen og overnatting, synes jeg du bør fullføre det du har begynt på og gi en ordentlig gave. Jeg er ikke selv opptatt av pris, bare det er noe hyggelig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du må ha med deg gave når du først går, men den trenger ikke være så dyr.

Anonymkode: 9cbb9...436

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SoWhat?

Når du selv blir invitert og ikke kan komme, så passer du på å gi bryllupsgave? Med uthevet skrift.

For deg så er det riktig, og du setter deg selv som et godt eksempel. 

Men du er ikke noe bedre i det hele tatt med holdningen din. Tvert i mot. Du fremstår bare som beregnende og smålig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så du skal delta i bryllupet deres, spise maten deres og drikke det du får tilbudt, også skal du ikke ha med gave ? 

Smålig, ja! 

For noen er det kanskje ikke naturlig å gi gave i et bryllup de ikke deltar i. Men deltar du bør du absolutt gi gave. 

Anonymkode: 8830a...efc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her