Gå til innhold

Ingefær podcast


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Sara Lossius som driver denne podcasten intervjuer kjente og ukjente innenfor helse og livsstil. 

Jeg likte episoden med henholdsvis  Funkygine og Henriette Lien veldig godt.

Er det flere av dere som lytter fast eller innimellom til denne?

I så fall, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat oppdaget denne og er i gang med å lytte meg bakover. Ja, den virker lovende, likte godt intervjuet med hun bak Oslo raw, det var interessant og litt annerledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den ikke. Har bare hørt en episode da. Handlet om mammakroppen og graviditet. Det ble for mye føling og synsing og lite konkret og forskningsbasert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Puny skrev:

Jeg likte den ikke. Har bare hørt en episode da. Handlet om mammakroppen og graviditet. Det ble for mye føling og synsing og lite konkret og forskningsbasert. 

Ja, akkurat den likte ikke jeg heller. Hørte ikke på hele for den var så tafatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pusla skrev:

Jeg har akkurat oppdaget denne og er i gang med å lytte meg bakover. Ja, den virker lovende, likte godt intervjuet med hun bak Oslo raw, det var interessant og litt annerledes. 

Ja, det var et veldig godt intervju med Tiril. For en jente! Kjøpte boka hennes etter å ha hørt den episoden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av intervjuepisodene liker jeg, mye fordi jeg nok har vært fan av intervjuobjektet. Feks episoden med Inger i Dubai synes jeg var helt topp. Meeen etter å ha hørt fast på henne gjennom hele 2017 er jeg egentlig gått lei og følger ikke lenger like ivrig med. Synes det går mye i det samme og at det blir litt motstridande til tider mtp hvor glade og fornøyde det hele tiden prekes om at vi skal være når det gjelder kropp og helse... Men selv om vi er aldri så fornøyde handler nesten hver episode om hvordan vi kan bli enda bedre.... Det er jo ment p være inspirerande... Men til tider blir jeg nesten heller stressa over alle rådene om ting mna bør gjøre, ikke bør gjøre, tenke eller si eller spise. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte på den en periode fordi hun hadde interessante gjester, men jeg måtte spole over den tørre introen og tiggingen etter likes, ratings og alt hun nå skal ha. Etterhvert var det ikke verdt det lenger, podden er så scripted og hun tar seg aldri friheten til å bare snakke, hun leser konstant fra et manus og ikke på en god måte. Hun kan like godt bare skrive blogginnlegg, så kan vi lese podden selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkjer intervjuobjekta ofte er veldig spennande, men eg sit så ofte igjen med at Sara brukar ein kvar sjangs til å snakka om seg sjølv og fremja seg sjølv, ofte i situasjonar der det er heilt unaturlig. Tykkjer nesten det kan bli usmakeleg når ho fortel at ho «aldri» har hatt menssmerter når ho har ein gjest med endometriose, eller at ho vart gravid med ein gong på begge forsøk når ho har ein gjest med x antall mislykka prøverørsforsøk bak seg. I settingen tykkjer eg det er heilt unaturleg og unødvendig å ta det opp, podcastene handler ikkje om ho, men om gjestane hennar.. Podcasten hadde vorte så utruleg mykje betre om ho kunne fokusert fullt ut på gjestane sine, istadanfor at ho alltid skal dra fokuset over på seg og sitt, og alltid tolka det gjestane seier på sin måte. Gjestane burde får fullt fokus, ikkje ledende spørsmål, og fått sjansen til å fortelja fritt! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, navle skrev:

Tykkjer intervjuobjekta ofte er veldig spennande, men eg sit så ofte igjen med at Sara brukar ein kvar sjangs til å snakka om seg sjølv og fremja seg sjølv, ofte i situasjonar der det er heilt unaturlig. Tykkjer nesten det kan bli usmakeleg når ho fortel at ho «aldri» har hatt menssmerter når ho har ein gjest med endometriose, eller at ho vart gravid med ein gong på begge forsøk når ho har ein gjest med x antall mislykka prøverørsforsøk bak seg. I settingen tykkjer eg det er heilt unaturleg og unødvendig å ta det opp, podcastene handler ikkje om ho, men om gjestane hennar.. Podcasten hadde vorte så utruleg mykje betre om ho kunne fokusert fullt ut på gjestane sine, istadanfor at ho alltid skal dra fokuset over på seg og sitt, og alltid tolka det gjestane seier på sin måte. Gjestane burde får fullt fokus, ikkje ledende spørsmål, og fått sjansen til å fortelja fritt! 

Ja, det at hun snakker om seg selv der det ikke virker passende har jeg også lagt merke til. Da lurer man på om det er et intervju, der det er fullt fokus på den besøkende, eller samtale, det begge parter bidrar med sine erfaringer. Veldig godt formulert av deg, synes jeg 👍🏻.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på den av og til, og har gjort det i ca 1,5 år. Lytter til.episodene jeg synes virker interessante. Jeg liker mye (hvis ikke hadde jeg ikke hørt på), men liker ikke når hun driver med selvskryt. Tror det er for å gi podden et personlig preg, men synes det ofte blir litt i meste laget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter til episodene jeg synes har interessante gjester! Men synes av og til det høres tydelig ut at hun leser fra et manus. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig i det at hun drar inn seg selv og sine erfaringer for mye. Tror hun glemmer at for lytteren blir det som å høre om samme gjest i hver bidige podcast. Har forsøkt å høre på podcasten flere ganger, men orker ikke av den grunnen. Sara er kunnskapsrik, grundig og har spennende gjester, men hadde blitt så mye bedre om hun ikke snakket så mye om seg selv. 

Endret av Hyacinth
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bet meg merke i at hun sa at hun hadde fordommer mot Henriette Lien før hun leste boken hennes og traff henne personlig. Hun sa at hun virket hippieaktig og uttrykte seg med et enkelt språk. Jeg synes Henriette svarte reflektert under intervjuet. Følte at den episoden ga meg mye fint påfyll om bla takknemlighet, grensesetting og tilstedeværelse i nåtiden.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte det også godt før, men gikk lei. Skikkelig lei.

Det blir for repetativt, for mye fokus på seg selv, og for lite flyt i praten. Syns hun har en merkelig måte å uttrykke seg på. Når det har vært engelske gjester har jeg ikke klart å høre på. (Børge Fagerli-poddene har vært veldig bra.)

Jeg er interessert i kosthold og sunn mat, og hun mener nok å være inspirerende, men når det hele tiden skal påpekes at ting er fermentert, økologisk, surdeig, sukkerfritt osv, så skaper det bare dårlig samvittighet hos meg, som også er småbarnsmor. Man rekker faktisk ikke alt dette i en travel hverdag, og jeg blir heller stressa, enn inspirert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg til hver episode i starten, men begynner også å gå lei. Kanskje jeg har høyere krav nå som podden er blitt "stor" og kommersiell. Det blir mye synsing og småprat, og jeg savner noe problematisering eller kritiske spørsmål fra Saras side. Jeg tror intervjuobjektene tåler det!

Jeg er enig i at det blir mye fokus på henne selv, og hun glemmer kanskje at hun har faste lyttere. Jeg skjønner at hun vil fortelle intervjuobjektet at hun har bodd i Sør-Afrika og studert i London, men vi har hørt det mange ganger før. Hun kan gjerne ha egne episoder som bare handler om henne selv, men da bør hun ha noen med seg i studio. Det er en grunn til at mange lager podcast sammen med noen. 

Jeg synes Sara virker kunnskapsrik, og hun stiller alltid godt forberedt. Hun er tøff som kaster seg ut i et prosjekt som dette, og hun må selvsagt få lov til å vokse i rollen. Men hun har holdt på lenge nå (et par år?) og det er mye å velge mellom der ute. Når det er sagt, jeg har ikke helt falt av lasset. Jeg følger med og får med meg episodene som virker interessante og lærerike. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg bet meg merke i at hun sa at hun hadde fordommer mot Henriette Lien før hun leste boken hennes og traff henne personlig. Hun sa at hun virket hippieaktig og uttrykte seg med et enkelt språk. Jeg synes Henriette svarte reflektert under intervjuet. Følte at den episoden ga meg mye fint påfyll om bla takknemlighet, grensesetting og tilstedeværelse i nåtiden.

Oi, den hørtes ut som noe jeg vil høre på! En annen ting jeg ikke helt skjønner er hvorfor beskrivelsene av episodene er milelang. Det holder med en kort og informativ beskrivelse, trenger ikke en halv A4-siden:) 

Endret av Katten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...