AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har nå klart og fått sikkelig forstoppelse. Etter på ha vært relativt lite aktiv og ikke fått spist så mye i det siste grunnet mageproblemer så har jeg nå fått sikkelig stopp i systemet. Blir kvalm. Vondt i kroppen og rett og slett uvel. Og sykt sliten. Jeg føler meg så dårlig at jeg helst bare vil ha noe hjelp. Men jeg vet at det er ikke så mye leger kan gjøre med en forstoppelse. Jeg har prøvd nå klyster. Og det hjalp litt men får ikke ut så veldig mye. Vurderer å prøvde dulkolax til kvelden. Men er det noe jeg kan gjøre nå på dagen som vil gi meg bedre fordøyelse ? Anonymkode: 4309b...cbc
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har nå klart og fått sikkelig forstoppelse. Etter på ha vært relativt lite aktiv og ikke fått spist så mye i det siste grunnet mageproblemer så har jeg nå fått sikkelig stopp i systemet. Blir kvalm. Vondt i kroppen og rett og slett uvel. Og sykt sliten. Jeg føler meg så dårlig at jeg helst bare vil ha noe hjelp. Men jeg vet at det er ikke så mye leger kan gjøre med en forstoppelse. Jeg har prøvd nå klyster. Og det hjalp litt men får ikke ut så veldig mye. Vurderer å prøvde dulkolax til kvelden. Men er det noe jeg kan gjøre nå på dagen som vil gi meg bedre fordøyelse ? Anonymkode: 4309b...cbc Drikker forresten mye vann. Anonymkode: 4309b...cbc
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Vann, svisker, epler, druer, biola, mer klyster
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Vann, svisker, epler, druer, biola, mer klyster Hvor mye klyster Kan man ta ? Anonymkode: 4309b...cbc
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 (endret) Da min gutt var forstoppet, hendte det vi brukte både to og tre mikrolax. Den første hjalp ikke, først de andre da kom det steinharde egg vi omtrent måtte dra ut av ham. Som voksen ville jeg tatt til det monnet, selv om det egentlig bare er en. Endret 31. mai 2018 av Måbarefåsiat...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Da min gutt var forstoppet, hendte det vi brukte både to og tre mikrolax. Den første hjalp ikke, først de andre da kom det steinharde egg vi omtrent måtte dra ut av ham. Som voksen ville jeg tatt til det monnet, selv om det egentlig bare er en. Kom mer første gang en andre gang. Føler jo på en liten lettelse av å få gjort noe. Men så spiser jeg og smerten kommer tilsbke Anonymkode: 4309b...cbc
Nuttery Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 1. Dulcolax tabletter 2. Dulcolax stikkpille 3. Microlax 4. Klyster 5. Oppstart av parafin/laktulose 6. Spis mengder med lakris.
Måbarefåsiat... Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kom mer første gang en andre gang. Føler jo på en liten lettelse av å få gjort noe. Men så spiser jeg og smerten kommer tilsbke Anonymkode: 4309b...cbc Javel, men jeg kan ikke hjelpe deg noe mer. Forstår ikke hvorfor du mener legen ikke kan gjøre noe, men... 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 Drikk mye når du spiser, bruk olivenolje i/til maten, gå mye, fiberrik kost. Anonymkode: 2c7d7...d75
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 Spis lakris og tygg noen pakker sukkerfri tyggis. Anonymkode: 3f1cd...e84
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 Movicol har god effekt på magen, men det virker ikke umiddelbart. Det som virker best på meg, umiddelbart, er å stå opp tidlig på morgenen, drikke en kopp sterk kaffe og samtidig røyke en sigarett. Det får fart på sakene. Men barna ville vel fått sjokk om de så røyken, så det går jo ikke. Før i tiden var dette et triks jeg brukte, da. Når jeg er på jobb og strever med dette, bruker jeg å drikke vann og kaffe, og stå (har hev/senk-pult). Anonymkode: 3252b...fd7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 Sitronvann og juicing. Særlig selleri- og agurkjuice. MYE rå frukt og grønnsaker. Anonymkode: b1698...573
tirben Skrevet 31. mai 2018 #13 Skrevet 31. mai 2018 Duphalac er veldig bra! Ta det på kvelden, så får du ( forhåpentligvis) gått på do på morgenen. Fås kjøpt reseptfritt på apotek.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #14 Skrevet 31. mai 2018 Movicol har god effekt- bør få virke over natten. Den finnes i sitron og sjokoladesmak. Laxoberal er dråper man kan ha i drikke. Fungerer best om kvelden. Microlax brukes her kun i ekstreme tilfeller, men sist gang så var det så hardt at jeg brukte 15 min på å presse ut. ETTER bruk av sistnevnte. Anonymkode: 59965...b95
skruf Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 Hvis du er skikkelig forstoppa så spørs det om du ikke må «tømmes» fra begge ender.....dvs det holder ikke med bare et klyx, men du må også innta avføringsmiddel oralt. Ville prøvd enten laxoberaldråper eller dulcolaxtabletter om kvelden før du legger deg. Følg anvisning på pakken. Når du har fått tømt deg så bør du prøve å forebygge ny forstoppelse. Bruk gjerne dulphalac/lactulose morgen og kveld i en periode, høyere dose de første dagene, deretter lavdose for å holde systemet i gang. Alle disse produktene er reseptfrie. Avføringstabletter må du være litt forsiktig med, og ikke bruke de ofte pga tarmen kan bli avhengig, men dulphalac/lactulose er ufarlig og ikke avhengighetsskapende. Når systemet funker igjen så bør du også tenke tiltak for å unngå forstoppelse, som f.eks spise nok fiber/grove kornprodukter, drikke nok væske (mye fiber og lite væskeinntak gir motsatt effekt av fiber, og fiber blir som murstein i magen), aktivitet og gode dorutiner (ikke gå å holde deg når du må på do) 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Produkter ked kunstig søtning., lakris, bløtlagte linfrø. Anonymkode: e0200...071
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #17 Skrevet 3. juni 2018 Sikkert vanskelig å overføre praktiske råd fra en til en annen person. Jeg er ofte på reise i jobben og blir da gjerne litt treg i magen. Det jeg har funnet ut er til hjelp for meg er en kopp kaffi, deretter en rask gåtur eller litt jogging og da melder behovet seg vanligvis. Og for meg er det viktig å unngå å holde meg, men på grunn av jobben må jeg av og til det. Da blir jeg nesten alltid litt forstoppet. (Derfor har jeg også alltid litt dopapir i lomma når jeg jogger slik at jeg kan gå "bak en busk" om det blir nødvendig mens jeg er ute. Det høres kanskje litt dumt ut, men jeg synes faktisk også det er litt lettere å få det gjort når man sitter på huk.) Anonymkode: 2e519...b4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå