AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Del Skrevet 31. mai 2018 første gangen, hva strøk du på ? Skal snart ha oppkjøring, selv og tenkte det var greit å vite hva jeg må passe meg ekstra for. Anonymkode: fa731...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Del Skrevet 31. mai 2018 Lukeparkering Med forbehold om at sensor ble sur da jeg spurte om han kunne engelsk, hvilket han tilsynelatende ikke kunne og var stolt av det. Kjørte opp i et EU-land. Bestod på andre forsøk, uten lukeparkering involvert Jeg kan også svare for broren min. Første gang et brudd på vikeplikt, andre gang stress i rundkjøring etter å ha kvelt motoren Anonymkode: 129f7...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Del Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lukeparkering Med forbehold om at sensor ble sur da jeg spurte om han kunne engelsk, hvilket han tilsynelatende ikke kunne og var stolt av det. Kjørte opp i et EU-land. Bestod på andre forsøk, uten lukeparkering involvert Jeg kan også svare for broren min. Første gang et brudd på vikeplikt, andre gang stress i rundkjøring etter å ha kvelt motoren Anonymkode: 129f7...8e6 Kjørelæreren min sier at jeg ikke vil få lukeparkering....så det har vi ikke øvd noe særlig på.. Anonymkode: fa731...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deadmansmarionet Skrevet 31. mai 2018 #4 Del Skrevet 31. mai 2018 Kjørte for fort inn mot kryss! 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Del Skrevet 31. mai 2018 Ikke bryt vikeplikten. Kjør forsiktig, men ikke for forsiktig. Velg fart etter forhold og sikt. (ikke velg feks 60 på lamdevei og kjør det hele veien, men sakk ned før sving og uoversiktlige plasser) Gjør du en liten feil, vær rolig ikke si oi og ups eller noe, bare rett den opp igjen og vis at du har kontroll. Anonymkode: e24e9...fed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 31. mai 2018 #6 Del Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bryt vikeplikten. Kjør forsiktig, men ikke for forsiktig. Velg fart etter forhold og sikt. (ikke velg feks 60 på lamdevei og kjør det hele veien, men sakk ned før sving og uoversiktlige plasser) Gjør du en liten feil, vær rolig ikke si oi og ups eller noe, bare rett den opp igjen og vis at du har kontroll. Anonymkode: e24e9...fed Dette. Ellers er det mye vikepliktsbrudd som er ute å går, for fort inn til kryss, ikke se trafikkbildet etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 31. mai 2018 #7 Del Skrevet 31. mai 2018 Sensor påsto at jeg kjørte for fort. Ikke enig, i 80 sona lå jeg på ca 82/83. Er det for fort egentlig. Ville aldri ha blitt stoppet i kontroll med den farta. Samme sensor mente det samme med en som kjørte rett etter meg, men hun var heldig da det var med en annen sensor akkurat på den timen som skulle evaluere sensor nr 1, og han var ikke enig. Hun fikk lappen. Men jeg måtte ta den opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 31. mai 2018 #8 Del Skrevet 31. mai 2018 *ahem* Første oppkjøring jeg hadde var etter en meter med snø hadde kommet. Jeg hadde lært å kjøre hele sommeren så vinterføre var ikke noe jeg var forberedt på. Min sensor syntes jeg var for "brå" for vinterføre selv om det var ingen problemer i trafikken, jeg holdt meg til fartsgrensen og alt det der. Også pekte han på frontruta og sa den ikke var ren nok. Meeeen, jeg var utrolig usikker på lukeparkeringen han utsatte meg for og visste ikke at jeg faktisk fikk lov til å f. eks. åpne døren og se bedre. Sååå, det er mulig jeg ble stressa og rygget bittelittegranne på lysstolpen som stod bak meg. Hadde han sagt jeg strøk fordi man ikke skal bumpe borti ting når man rygger (og det skal man jo ikke) ville jeg strengt tatt skjønt det, men han nevnte det faktisk ikke. Min andre oppkjøring var vinterføret mildere og dermed ikke glatt overhodet, men jeg tenkte på hva forrige fyren sa og tok det megarolig. Jeg kjørte ikke saktere enn fartsgrensa, jeg holdt meg akkurat på som man skal, men kjørte som om jeg var på glattisen og hvertfall i 90-åra. Ultraforsiktig med andre ord. Min sensor syntes jeg tok det allt for rolig og det var til hinder for resten av trafikken. Som f. eks da jeg la meg på min plass på motorveien foran en lastebil og ikke akselererte opp en lang bakke fordi jeg tross alt holdt fartsgrensen. Og da hadde visstnok ikke lastebilen "nok plass" fordi han måtte sakke for min skyld. Eller noe. Det er snart 20 år siden.. Det skal nevnes at jeg alltid har syntes høyre - venstre er litt forvirrende og jeg må hyppig tenke meg litt om før jeg peker eller løfter en hånd. Så ille at sensor 3 skriblet en H med kulepenn på hånda mi for å hjelpe halvveis gjennom oppkjøringen. Bare rolig, jeg kjører ikke idag. Tips: hold frontruta ren. Noe som pleier å være lett på sommerstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Del Skrevet 31. mai 2018 Var ikke noe spesielle feil. Men jeg virket ganske usikker på meg selv. Var også ganske stresset. Så jeg tenkte litt høyt for meg selv, dårlig uvane etter øvelseskjøring. For hovedproblemet mitt i starten var at jeg var bomstille. Kjørelæreren viste ikke hva jeg tenkte på Var maks stresset fordi jeg viste ikke hva jeg gikk til. Gikk mye bedre andre gangen. Var ingen store feil. Kun det at jeg virket så forsiktig og usikker på meg selv og mine kjøreevner. Teknikken og alt var aldri noe problem, samme med vikeplikt og slikt. Anonymkode: eaeda...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Del Skrevet 31. mai 2018 Rart det er så forskjell på sensorer. Jeg kjørte helt ræva og besto. Kvelte bilen i et kryss og greier.. Jadda.. Fikk litt refs av sensor underveis og tenkte at dette går aldri bra. Men lapp ble det jaggu. Har sympati med dere som stryker på filleting, dere er garantert flinkere enn hva jeg var. Anonymkode: c50e9...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #11 Del Skrevet 2. juni 2018 På 31.5.2018 den 17.37, Hmmmmmm skrev: Sensor påsto at jeg kjørte for fort. Ikke enig, i 80 sona lå jeg på ca 82/83. Er det for fort egentlig. Ville aldri ha blitt stoppet i kontroll med den farta. Samme sensor mente det samme med en som kjørte rett etter meg, men hun var heldig da det var med en annen sensor akkurat på den timen som skulle evaluere sensor nr 1, og han var ikke enig. Hun fikk lappen. Men jeg måtte ta den opp igjen Du er klar over at fartsgrenseskilt er forbudsskilt, sant? Står det 80 på skiltet, betyr det at det er forbudt å kjøre over 80 km/t. Rett og rimelig at du strøk. Det at en annen stod med samme feil, endrer ikke det faktum at du faktisk gjorde noe forbudt i trafikken. Anonymkode: 98a4c...d4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #12 Del Skrevet 3. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at fartsgrenseskilt er forbudsskilt, sant? Står det 80 på skiltet, betyr det at det er forbudt å kjøre over 80 km/t. Rett og rimelig at du strøk. Det at en annen stod med samme feil, endrer ikke det faktum at du faktisk gjorde noe forbudt i trafikken. Anonymkode: 98a4c...d4c Alle feil man gjør på en oppkjøring er i prinsippet forbudt. Folk står da selv om de gjør noe som er forbudt, det avgjørende er hvor alvorlig lovbruddet er. I en 80-sone er det forbudt å kjøre fortere enn 80, men det store problemet er å fastslå hvilken fart en bil faktisk har. Speedometeret er bare en indikasjon, ingen fasit. Alle biler kjører noe saktere enn speedometeret viser. Politiet ville aldri gått til sak mot en bil som kjørte 82 i 80-sone, fordi de aldri ville klart å bevise at bilen faktisk kjørte fortere enn 80. Til det er den angivelige hastigheten godt innenfor feilmarginen på utstyret som benyttes til å måle fart. Når politiet med sine avanserte målingsutstyr ikke med sikkerhet kan fastslå hastigheten, er det rart at en kjørelærer kan slå i bordet med 82 km/t. Antagelig basert på magefølelse. "- Jeg har kjørt bil lenge og vet hvordan 80 km/t føles" Anonymkode: 4d2c3...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #13 Del Skrevet 3. juni 2018 Lukeparkering i bakke, skulle rygge oppover og lukeparkere. Hvor mange av dere har noen gang hatt behov for å gjøre det? Sensor var kjent for å stryke annenhver elev, så han måtte vel finne noe jeg ikke klarte. Anonymkode: c7087...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #14 Del Skrevet 3. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at fartsgrenseskilt er forbudsskilt, sant? Står det 80 på skiltet, betyr det at det er forbudt å kjøre over 80 km/t. Rett og rimelig at du strøk. Det at en annen stod med samme feil, endrer ikke det faktum at du faktisk gjorde noe forbudt i trafikken. Anonymkode: 98a4c...d4c Ts må ok ha gjort flere feil og hatt dårlig helhetsinntrykk for å stryke. Anonymkode: e24e9...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #15 Del Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I en 80-sone er det forbudt å kjøre fortere enn 80, men det store problemet er å fastslå hvilken fart en bil faktisk har. Speedometeret er bare en indikasjon, ingen fasit. Alle biler kjører noe saktere enn speedometeret viser. MIn trafikklærer fortalte at hans kjøreskole hadde tatt opp dette med sensorer. Det ble sånn at man skal holde seg til det speedometeret viser og ikke reel fart. Det er nok best i en oppkjøringssituasjon. Anonymkode: 8cd12...d65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 3. juni 2018 #16 Del Skrevet 3. juni 2018 Vikeplikt. To ganger faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #17 Del Skrevet 3. juni 2018 På 31.5.2018 den 17.37, Hmmmmmm skrev: Sensor påsto at jeg kjørte for fort. Ikke enig, i 80 sona lå jeg på ca 82/83. Er det for fort egentlig. Ville aldri ha blitt stoppet i kontroll med den farta. Samme sensor mente det samme med en som kjørte rett etter meg, men hun var heldig da det var med en annen sensor akkurat på den timen som skulle evaluere sensor nr 1, og han var ikke enig. Hun fikk lappen. Men jeg måtte ta den opp igjen Ja, det er for fort. 80 betyr at det er maks 80. 2-3 km over fartsgrensen er egentlig ingenting, men det sier MYE om deg som sjåfør når dette er farten du velger å holde på oppkjøring med sensor i bilen. Jeg vet om folk som lå i fartsgrensen hele veien, men likevel strøk fordi de kjørte for fort i forhold til hva forholdene tilsa. Som sagt, 80 betyr MAKS 80, ikke 80 +-... Anonymkode: ef118...a55 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #18 Del Skrevet 3. juni 2018 Jeg gjorde noen småfeil som å glemme/ikke rekke å ta av mens jeg skulle følge skilt, men jeg besto. Gjør man sånne feil så roer man ned, kjører til det er forsvarlig å snu og retter opp feilen. Men de vanligste feilene er vel å kjøre for fort (eller for sakte!) med tanke på værforhold osv., brudd på vikeplikt, kjøre for fort mot kryss og rundkjøringer, og å ikke følge skilt. Det er f. eks. direkte stryk om du ikke stopper 100% foran et stoppskilt, selv om det ikke er noen trafikk. Det er også direkte stryk hvis man kjører inn gater som kun er tillatt for buss/taxi eller feil ende av en enveiskjørt gate, viktig å følge skilt!! Dersom en enveiskjørt gate har to filer og du legger deg til venstre men svinger til høyre er det også direkte stryk. Anonymkode: ef118...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 3. juni 2018 #19 Del Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts må ok ha gjort flere feil og hatt dårlig helhetsinntrykk for å stryke. Anonymkode: e24e9...fed Tro det eller ei, han baserte det kun på farten. Når jeg senere tok prøva opp igjen, fikk jeg samme sensor. Da satt jeg å ventet i 20 min på han, og når jeg gikk for å høre hvor det ble av sensoren fikk jeg beskjed om at han har forsovet seg. Så da fikk jeg 20 min med kjøring, og da gjorde det ingenting at jeg ikke fikk vist mine kjøreferdigheter for det hadde han ikke tid til. Fikk lappen den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 3. juni 2018 #20 Del Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde noen småfeil som å glemme/ikke rekke å ta av mens jeg skulle følge skilt, men jeg besto. Gjør man sånne feil så roer man ned, kjører til det er forsvarlig å snu og retter opp feilen. Men de vanligste feilene er vel å kjøre for fort (eller for sakte!) med tanke på værforhold osv., brudd på vikeplikt, kjøre for fort mot kryss og rundkjøringer, og å ikke følge skilt. Det er f. eks. direkte stryk om du ikke stopper 100% foran et stoppskilt, selv om det ikke er noen trafikk. Det er også direkte stryk hvis man kjører inn gater som kun er tillatt for buss/taxi eller feil ende av en enveiskjørt gate, viktig å følge skilt!! Dersom en enveiskjørt gate har to filer og du legger deg til venstre men svinger til høyre er det også direkte stryk. Anonymkode: ef118...a55 Jeg startet timen med å kvele motoren i rundkjøringen på vei ut fra biltilsynet. Nervene tok overhånd. 10 min før oppkjøringen var over klarte jeg å kjøre inn i en gate med enveiskjøring. Inn i feil ende altså. Sensor høgg inn bremsen og stoppet bilen. Guess what, jeg bestod oppkjøringen på første forsøk uansett. Er nok nødvendigvis ikke direkte stryk selv om man gjør en litt stor feil. I mitt tilfelle valgte sensor å gi meg lappen siden helheten av kjøringen var så bra. Hadde forresten oppkjøring med strykejernet Pia, men det gikk allikevel bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå