Gå til innhold

Hvordan få han til å flytte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi krangler. Når vi ikke krangler så slenger vi stygge bemerkninger hele tiden. Når jeg bestemmer meg for å slutte, fortsetter han. (Han er lang sint, jeg ikke). Alt er ok når jeg ikke sier så mye, men bare enstavelser  som ja, nei og amen. Det er slitsomt. Og avogtil renner det over for meg... vi har en baby på 4 mnd. Og mannen er kronisk syk. Han har også ikke mulighet til å flytte og betale leilighet. Men jeg orker ikke mer, og mener at det ikke er bra for baby. Hva gjøre? Dette fungere ikke... Hva skal jeg gjøre for å ikke ta meg nær av bemerkninger? Og hva gjøre for å få et bedre klima her hjemme?

Til info så  eier jeg huset vi bor i og betaler nesten alt av utgifter. Derfor har jeg ikke mulighet til å flytte, da jeg ikke har råd til å betale to boliger...

Anonymkode: a6ee2...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi krangler. Når vi ikke krangler så slenger vi stygge bemerkninger hele tiden. Når jeg bestemmer meg for å slutte, fortsetter han. (Han er lang sint, jeg ikke). Alt er ok når jeg ikke sier så mye, men bare enstavelser  som ja, nei og amen. Det er slitsomt. Og avogtil renner det over for meg... vi har en baby på 4 mnd. Og mannen er kronisk syk. Han har også ikke mulighet til å flytte og betale leilighet. Men jeg orker ikke mer, og mener at det ikke er bra for baby. Hva gjøre? Dette fungere ikke... Hva skal jeg gjøre for å ikke ta meg nær av bemerkninger? Og hva gjøre for å få et bedre klima her hjemme?

Til info så  eier jeg huset vi bor i og betaler nesten alt av utgifter. Derfor har jeg ikke mulighet til å flytte, da jeg ikke har råd til å betale to boliger...

Anonymkode: a6ee2...8f1

1. Par terapi! Dere på lære dere å kommunisere på en ordentlig måte. Velg deres kamper...
2. Går ikke dette, så gi han beskjed om at det er slutt og gi han tid til å finne seg et sted å bo. Nav kan være behjelpelig..3 mnd for eksempel..
3. Familievernkontoret for å ordne samlivsbrudd erklæring og samvær.

• Liker 3
Skrevet

Terapi funker ikke.

Nav hjelper han ikke.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, kode skrev:

Terapi funker ikke.

Nav hjelper han ikke.

Nav er pliktig til å hjelpe han om han står uten penger til livsopphold og bolig. 

Han skulle hatt supplerende sosialstønad allerede, for å dekke halvparten av felles utgifter til mat, bolig og barn. Eller er dere gift? Hvis dere er gift har du forsørgeransvar, er dere ikke gift så har du gitt bort penger uten grunn. 

Anonymkode: e2468...bb3

• Liker 14
Skrevet

Selv om nav er pliktig så funger ikke det systemet. Han får ikke noe ekstra. 

Han ønsker ikke flytte da han ikke stoler på meg, han vil være der barnet bor. Så hvordan få han til å forstå at det er til det beste for barnet at han flytter. 

Skrevet
15 minutter siden, kode skrev:

Han ønsker ikke flytte da han ikke stoler på meg, han vil være der barnet bor. Så hvordan få han til å forstå at det er til det beste for barnet at han flytter. 

Familievernkontoret!!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, kode skrev:

Tull. Da har dere ikke søkt på rett måte. Send inn en søknad om supplerende sosialstønad med en eneste gang. Legg ved dokumentasjon på felles utgifter og de inntektene han har. Få han inn i systemet nå, så blir det lettere når du faktisk må kaste han ut. Hadde ikke du sponset mat for han så hadde han ikke hatt mat. Det er ikke slik ting er i Norge, at man er prisgitt at noen andre gir deg gratis kost og losji. 

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, Minlillesky skrev:

Familievernkontoret!!

Funker ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, kode skrev:

Funker ikke. 

Da kontakter du namsmannen. Fortell at du har en mann boende hos deg som nekter å flytte. Bytt låser når han er ute av døren. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Da har dere ikke søkt på rett måte. Send inn en søknad om supplerende sosialstønad med en eneste gang. Legg ved dokumentasjon på felles utgifter og de inntektene han har. Få han inn i systemet nå, så blir det lettere når du faktisk må kaste han ut. Hadde ikke du sponset mat for han så hadde han ikke hatt mat. Det er ikke slik ting er i Norge, at man er prisgitt at noen andre gir deg gratis kost og losji. 

Det er ikke tull. Han søkt alt som kan i over 15 år. Nav er tull. Mat er det eneste han bidrar med. Får han ikke det han vil spise, så går han uten i flere dager. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kontakter du namsmannen. Fortell at du har en mann boende hos deg som nekter å flytte. Bytt låser når han er ute av døren. 

Namsmannen trenger en større grunn enn at vi bare krangler. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er du egentlig ute etter? Du slår ned alle fornuftige forslag med flat hånd uten å engang vurdere om det kanskje kan finnes en mulighet der. 

• Liker 40
Skrevet
Akkurat nå, smilo skrev:

Hva er du egentlig ute etter? Du slår ned alle fornuftige forslag med flat hånd uten å engang vurdere om det kanskje kan finnes en mulighet der. 

Har prøvd alle de forslagene dere kommer med. Tenkte kanskje det var noe jeg ikke hadde prøvd. Men det er kanskje ikke det. Bortsett fra at jeg flytter selv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kode skrev:

Namsmannen trenger en større grunn enn at vi bare krangler. 

Nei. Grunnen er at det er din bolig, og han er kastet ut. Du må kontakte en advokat. Prosessen kan ta flere måneder, men det er namsmannen (politiet) som foretar den endelige utkastelsen. Namsmannen har ingen motiv eller hjemmel til å vurdere årsaken, årsaken her er jo samlivsbrudd. Er dere gift? Når du begynner prosessen, kan det hende han innser at han må. Familievernkontor må du på uansett, gå alene og få noen gode råd da vel. Det blir jo problematisk med samværsavtalen også. 

Anonymkode: 6c43a...7a4

• Liker 16
Skrevet

Skriv et brev der det kommer fram at han er uønsket på adressen, og at han må flytte. Gi han to ukers flyttefrist. 
Om han går etter deg for å krangle og trakassere deg ringer du politiet, sier at du har et barn på 4 måneder, en barnefar som nekter å flytte, og at du blir truet og trakassert av han og er redd for barnet ditt. 

Hvis du vil få han ut, så får du han ut! Men du må være hard! 
Kan lønne seg å snakke med en advokat. Du kan også ta en telefon til namsmannen og be om råd til hvordan du skal få han ut av huset. De kan rette gangen i dette, og tar vel ikke betalt for å råde over telefon, tror jeg. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som om dette er et miljø det er godt for et barn å vokse opp i, nei. Det er jeg enig med deg i. Både du og han må sette dere ned og snakke om barnets oppvekst og hvilket stress og følgeskader det kan tenkes at konfliktene deres påfører barnet. Hvis det er såpass dårlig stemning hjemme hos dere og han så trassig og kontrollerende som du beskriver, er situasjonen faktisk alvorlig. Kanskje mer enn du tar innover deg. 

Du få legge huset ut for salg, så har han ikke annet valg enn å komme seg ut. 

Anonymkode: 9fe37...c14

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Juniper skrev:

Skriv et brev der det kommer fram at han er uønsket på adressen, og at han må flytte. Gi han to ukers flyttefrist. 
Om han går etter deg for å krangle og trakassere deg ringer du politiet, sier at du har et barn på 4 måneder, en barnefar som nekter å flytte, og at du blir truet og trakassert av han og er redd for barnet ditt. 

Hvis du vil få han ut, så får du han ut! Men du må være hard! 
Kan lønne seg å snakke med en advokat. Du kan også ta en telefon til namsmannen og be om råd til hvordan du skal få han ut av huset. De kan rette gangen i dette, og tar vel ikke betalt for å råde over telefon, tror jeg. 

😀 ok advokat neste, men problemet er at han har 3 advokat venner som han sier stiller opp gratis... den ene jobber med skilsmissesaker... 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har pågått i 15 år (problemer med nav) og dere har et barn på 4 mnd???? 

Anonymkode: dba65...c23

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, kode skrev:

😀 ok advokat neste, men problemet er at han har 3 advokat venner som han sier stiller opp gratis... den ene jobber med skilsmissesaker... 

Hva er problemet med at han har advokatvenner? Ikke la ham true og skremme deg med det. 

Enten har han juridiske rettigheter, eller så har han ikke det. Disse advokatvennene hans kan jo ikke gi ham rettigheter han ikke har etter loven. Hvis du lurer på hvilke rettigheter du har, kan du i første omgang kontakte http://advokatvurdering.no/gratis-advokat for en times konsultasjon. Tlf 22 41 11 11

Anonymkode: 9fe37...c14

• Liker 21
Skrevet
8 minutter siden, kode said:

Men han bidrar fremdeles ikke økonomisk, sånn sett skylder han jo penger?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...