AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Del Skrevet 31. mai 2018 Er det realistisk å tro at alle nybiler i 2025 er elektriske? Jeg personlig synes det er et hårete mål, og har vel mine tvil om dette lar seg gjøre. Fossildrevne biler forsvinner ikke over natta, og elbiler har også sine ulemper. Infrastrukturen i Norge er ikke per i dag tilpasset et så stort elbilinnrykk, og tilgangen på nok strøm blir vel også en utfordring. Hva tror dere? Anonymkode: e7aac...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. mai 2018 #2 Del Skrevet 31. mai 2018 Nei. Når alt av avgifter og bompassering/ferger blir innført for fullt på de blir det ikke solgt så mye av de. Alle nye bommer skal jo batteribilene betale fullt opp de også👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Del Skrevet 31. mai 2018 42 minutter siden, tdm900 said: Nei. Når alt av avgifter og bompassering/ferger blir innført for fullt på de blir det ikke solgt så mye av de. Alle nye bommer skal jo batteribilene betale fullt opp de også👍 Betale ja, men ingen har vel snakket om fullt. Eksemplene jeg har sett er det fortsatt under halv pris. Anonymkode: f79b0...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. mai 2018 #4 Del Skrevet 31. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betale ja, men ingen har vel snakket om fullt. Eksemplene jeg har sett er det fortsatt under halv pris. Anonymkode: f79b0...6be Det er blitt snikinnført for ikke lenge siden. Og det gjelder alle kommende bomstasjoner, eksisterende er bare halv avgift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Del Skrevet 31. mai 2018 Vel, jeg skal kjøpe ny bil nå, og kjøper bevisst dieselbil fordi prisene er dumpet på dem den siste tiden. Om jeg fortsatt har den i 2025, så er det ingen som kan komme og bare hente bilen min, fordi jeg ikke har lov å ha den. Da må jeg i så fall få en kompensasjon som lar meg kjøpe den bilen myndigheten vil jeg skal ha. Anonymkode: 01bef...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Del Skrevet 31. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg skal kjøpe ny bil nå, og kjøper bevisst dieselbil fordi prisene er dumpet på dem den siste tiden. Om jeg fortsatt har den i 2025, så er det ingen som kan komme og bare hente bilen min, fordi jeg ikke har lov å ha den. Da må jeg i så fall få en kompensasjon som lar meg kjøpe den bilen myndigheten vil jeg skal ha. Anonymkode: 01bef...7fd Du har misforstått. Ingen skal ta fra noen bilene sine. Det er snakk om at alle nye biler som selges skal være elbiler. Anonymkode: b1f82...a50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. mai 2018 #7 Del Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har misforstått. Ingen skal ta fra noen bilene sine. Det er snakk om at alle nye biler som selges skal være elbiler. Anonymkode: b1f82...a50 Norge er ikke alene om å bestemme akkurat dèt! Ser du på avgiftsfritaket til batteribil er det med velsignelse fra EØS. Hva skjer da tror du, når de blir dyrere? Ikke sikkert det blir så stas da, selv om bensin/diesel biler går opp i pris her på berget pga at staten føler lurt på forbruket til de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå