Gå til innhold

Norsk ord for "view"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber daglig med et dataprogram hvor jeg ofte ser på modeller av produkter som brukes i min bransje. I dette programmet kan jeg se på en modell fra alskens retninger og vinkler. På engelsk kalles dette forskjellige "views". Greit det, men jeg mangler et godt norsk ord for det samme. Google ønsker bare å oversette det med "utsikt", noe som slettes ikke føles riktig i denne sammenhengen. Noen forslag?

Anonymkode: a3a63...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Utsikt er riktig for det ordet. Selv om du ikke mener det passer.

Anonymkode: c630e...578

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visning? 

Anonymkode: ad251...119

Jaa! Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utforsket

Sett på

Sett av

Visninger

Anonymkode: b5b25...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber daglig med et dataprogram hvor jeg ofte ser på modeller av produkter som brukes i min bransje. I dette programmet kan jeg se på en modell fra alskens retninger og vinkler. På engelsk kalles dette forskjellige "views". Greit det, men jeg mangler et godt norsk ord for det samme. Google ønsker bare å oversette det med "utsikt", noe som slettes ikke føles riktig i denne sammenhengen. Noen forslag?

Jeg bruker tilsvarende programmer, og mener at "visning" er greit. "Presentasjon eller" fremvisning" kunne fungert.

Kanskje til og med "bilde"? Det, er langt fra direkte oversatt, men i grunnen mener jeg det kunne fungert bra. "Bilde 1", "Bilde 2" etc. Vi må jo finne opp språk her🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...