AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Først: Jeg vet at jeg var dum som glemte solfaktor. Men nå er skaden skjedd, og spørsmålet mitt er: Hvor lang tid tar det egentlig før det slutter å være ømt og rødt? Noen som vet? Når jeg googler, står det at det skal bli bedre i løpet av ca 4 dager. Det har det nok gjort for min del før også, men nå er det en uke sien jeg ble brent. Smør meg flere ganger daglig med after sun. Virker som det lindrer litt, men når blir jeg kvitt dette? Vurderte å gå til legen, men hos fastlegen er det lang ventetid, og jeg føler ikke at jeg kan ta opp plass på legevakten en uke etter at jeg ble solbrent. De har helt sikkert mer akutte tilfeller, antar jeg ... Anonymkode: 47240...cc8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Det har ingen hensikt å gå til legen, så lenge du ikke har blemmer og sår med infeksjon. Smør deg med alovera, ikke aftersun. Det forsvinner nok ganske snart:) Anonymkode: 0d52d...79b 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingen hensikt å gå til legen, så lenge du ikke har blemmer og sår med infeksjon. Smør deg med alovera, ikke aftersun. Det forsvinner nok ganske snart:) Anonymkode: 0d52d...79b Takk, satser på at du har rett. Skal ta meg en tur på apoteket i morgen og kjøpe aloe vera. Anonymkode: 47240...cc8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Kjør på med after sun og aloe vera og pass på å ikke utsette området for mer sol Anonymkode: ea2df...28d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Nå vet jeg ikke hvor brent du er, men som rødtopp har jeg hatt noen runder med dette:P Jeg pleier å finne lindring i å væte håndduker i kjølig vann og legge på bare for å få ned temperaturen litt, gjerne like før jeg legger meg. Du kan også dusje i kjølig vann(ikke så kaldt at du får frostskader oppå solbrenthet da ) Bruk Aloe vera uten parfyme. Og hold deg unna sola seff:) Det blir bedre etter noen dager ja, men det kommer selvsagt an på hvor brent du er. Anonymkode: febde...920
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå