Gå til innhold

Melde til bv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ts her!

En liten oppdatering fra meg.

Jeg ringte inn til bv og snakket med en rådgiver ang denne saken. Rådgiveren sa at å la en 9 åring være alene i så mange timer IKKE er greit. Og i tillegg var denne 9 åringen syk. Og nei dette er ikke første gangen det skjer. 

Så sammen med henne lagde jeg en anmelding til bv. Hun damen takket meg så mye for at jeg ringte og ga beskjed.

Hun kalte dette for omsorgssvikt.

Anonymkode: 64f78...ddc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, ts her!

Jeg ringte inn til bv og snakket med en rådgiver ang denne saken. Rådgiveren sa at å la en 9 åring være alene i så mange timer IKKE er greit. Og i tillegg var denne 9 åringen syk. Og nei dette er ikke første gangen det skjer. 

Så sammen med henne lagde jeg en anmelding til bv. Hun damen takket meg så mye for at jeg ringte og ga beskjed.

Beklager, men jeg leser et eller annet mellom linjene her og jeg vil si at jeg ikke tror på historien din

Anonymkode: b5288...43f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ts her!

Hvis bv der du bor kaller dette omsorgssvikt har de nok svært unge ansatte som har vært alt for kort tid i jobben og i tillegg har alt for lite å gjøre.

Anonymkode: 7e1f1...6c6

• Liker 7
Skrevet (endret)
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ts her!

Det tror jeg ingenting på. 

I såfall så har denne ansatte ikke kompetanse til å ha jobben hun har. 

Ikke normalt at hun forteller deg at det er omsorgssvikt, hvis hun faktisk jobber der og har tilstrekkelig kompetanse så ville hun sagt 'takk for beskjeden, vi skal vurdere det' 

Eller sagt at dette  er ikke noe problem 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Det tror jeg ingenting på. 

I såfall så har denne ansatte ikke kompetanse til å ha jobben hun har. 

Ikke normalt at hun forteller deg at det er omsorgssvikt, hvis hun faktisk jobber der og har tilstrekkelig kompetanse så ville hun sagt 'takk for beskjeden, vi skal vurdere det' 

Ja, det var det jeg leste mellom linjene også

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det jeg leste mellom linjene også

Ja så dette er enten bare tull. Eller så har hun truffet på en eller annen inkompetent overivrig tulling. 

• Liker 7
Gjest Sirah
Skrevet

For en trist tråd.... Jeg klarte meg helt fint alene hjemme en dag innimellom når jeg var 9 år gammel - selv om formen ikke var helt på topp. Er vi virkelig blitt SÅ hysteriske? Stakkars kollegaen din TS. 

Skrevet (endret)

Åh, herregud, blir helt målløs. 

Hvorfor snakket du ikke med kollegaen din og uttrykte din bekymring FØR du ringte bv?? 

Endret av LatersBaby
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste ville fint klart seg hjemme med litt sykdom da han var 9. Eldste derimot var knapt nok selvstendig nok i 12års alderen 😜

Barn er forskjellige og sykdommer er forskjellige.  

Ville nok ikke ringt bv for dette om alt  annet virket ok.....

Anonymkode: 98962...e5e

AnonymBruker
Skrevet

All grunn til å frykte barnevernet om dette her er omsorgssvikt. Herregud. Foreldre i dag må gjøre en utrolig dårlig jobb dersom ingen 9-åringer kan være alene om de er forkjøla. 

Anonymkode: 85364...fa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min yngste ville fint klart seg hjemme med litt sykdom da han var 9. Eldste derimot var knapt nok selvstendig nok i 12års alderen 😜

Barn er forskjellige og sykdommer er forskjellige.  

Ville nok ikke ringt bv for dette om alt  annet virket ok.....

Anonymkode: 98962...e5e

Jeg synes ikke alt virker ok når man lar en 9 åring være alene hjemme. Det jeg vet er at hun har besteforeldre som kan stille opp og en pappa. Hvorfor ikke disse blir ringt, at det er bedre å la en 9 åring være alene hjemme når hun er syk, det vet ikke jeg. Men det jeg vet er at i det ene øyeblikket kan det se ut som at det bare er litt feber og ikke så nøye, og i det neste kan feberen være farlig høy. En 9 åring har ikke mulighet og skal ikke ha muligheten til å selvmedisinere seg selv, det er faktisk ulovlig. 

Og for ordensskyld, i de aller fleste saker kommer bv inn og veileder foreldrene. Ganske skjeldent de tar barna. 

Forstår ikke helt hvorfor dere tror dette er tull? Er det fordi dere blir skremte fordi dere gjør det selv?

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ts her!

Dette er enten ikke sant, eller du har snakket med en idiot.

Barnevernet har IKKE LOV til å konkludere med omsorgssvikt basert på en slik telefonsamtale.

Jeg gjetter at du fikk så mye motstand at du ville redde deg selv her. Blank løgn og drama er mine tanker her...

• Liker 7
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hvorfor dere tror dette er tull? Er det fordi dere blir skremte fordi dere gjør det selv?

Gjør det gjerne selv ja. Men er overhodet ikke skremt likevel. 

Skulle mot all formodning barnevernet dukke opp her på bakgrunn av det så hadde jeg vært 100% sikker på at det bare var noen som tullet med meg. Jeg hadde ledd, og slengt døren i fjeset på dem. Så hadde jeg anmeldt dem. 

For det hadde garantert ikke vært barnevernet, men noen som skulle ha det 'morsomt'. 

Edit: legger til (igjen), at det er selvsagt forskjell på sykdom. Ville ikke gått fra en niåring i åtte timer, med alvorlig og akutt sykdom. Men 90% av gangene de må være hjemme fra skolen er det ikke alvorlig. Og selvsagt har vi kontakt på telefon. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan vi klarte oss for 10-20 år siden. Vi var hjemme alene ofte fra 6-7 års alder. Fra skolestart var det forventet. 

Anonymkode: 5b8e0...d3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å la sykt bsrn være alene hjemme hele dagen

Anonymkode: d89b8...080

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 30.5.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt usikker på om jeg skal melde kolegaen min til bv. Hun sier stadig at datteren hennes er syk og er alene hjemme. Hun er 9 år. Hun er alene med henne, og er vikar. Så hun er vel kanskje redd for å miste jobben om hun er mye borte. Men jeg synes ikke det er forsvalig å la en 9 åring være alene hjemme fra 7:00 til 16:00, og i tillegg er ungen syk. 

Er dette noe å melde til barnevernet? Jeg føler veldig at dette må være omsorgssvikt? 

Hva slags syk er ungen? Forkjølelse, magevondt, skolevegring eller leukemi?

Jeg vet lite om barnevernet sin rolle, men har vanskelig for å se at dette er en barnevernssak. Hvis dette er et problem for dattera så bør heller arbeidsgiver og kollega tre til, så mor får mer tid til sin syke datter  

dattera har sikkert mobil og kan ringe moren. Kanskje hun har en far og andre kontaktpersoner som kan hjelpe til under situasjonen. Vet du noe om om nettverket de har?

Endret av Pipaluk
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk gi seg med at de skal melde hver eneste lille ting til barnevernet......dere er jo helt håpløs!!!! For alt dere vet,så lan denne 9-åringen være veldig selvstendig og voksen for alderen. Å måtte melde alt til barnevernet kan også være med på å ødelegge familien!!!!!

Anonymkode: e810b...e5a

Skrevet (endret)

Dette går det ikke an å tro på. Mange niåringer (alle som er født siste halvdel av året) går i femte klasse og har dermed ikke SFO. Det er med andre ord forventet at et barn fra 9,5 år skal kunne klare seg selv hjemme etter skoletid eller hele dagen på dager med skolefri. Dette er derfor ikke omsorgssvikt og det er umulig å tro på at det finnes ansatte i Barnevernet som mener at det er det. Så må man selvsagt ta med i beregningen at barnet er sykt og her tenker jeg at hvilken sykdom det er snakk om er avgjørende for om mor burde vært hjemme eller ikke. Snakker vi forkjølelse, litt magevondt eller f.eks. vannkopper som barnet selv ikke plages av, men som er smittsomme for andre er det noe helt annet enn om hun hadde mer alvorlig sykdom med dårlig allmenntilstand. Dette er uansett åpenbart et trolleinnlegg.

Endret av Arkana
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...