Gå til innhold

Fyllesyk hver dag


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

 

De siste ukene har jeg opplevd å føle at jeg er fyllesyk hver dag jeg står opp. Det startet i graviditeten, men forsvant etter jeg fødte. Nå 1 år senere kom symptomene igjen. Det skjer hver eneste gang etter jeg har vært sosial, trent eller vært på aktiviteter. Hvis jeg er i et bursdagsselskap er jeg den som våkner opp dagen etterpå med størst hangover, og jeg drikker ikke alkohol!! Dette begynner virkelig å gå utover livskvalitet og barna mine. Alle prøver hos legen er bra og bedre enn bra. Legen min tror dette kan være psykisk? Har noen opplevd disse symptomene, jeg ber til høyere makter at noen her inne kan hjelpe meg :( 

 

Sympomer; varm, klam, dehydrert, uvel, trøtt, utslitt (svir i øyelokka), avføring - som dagen derpå, tørr i munn. Eneste som hjelper er søvn og atter søvn.

er ikke gravid. 

 

Setter stor pris på svar ❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden søvn hjelper, så må du bare passe på å få sovet nok. Lytt til kroppendin - søvn er viktig!

Anonymkode: 701e6...67d

Skrevet (endret)

Dette har jeg erfaring med, men ikke daglig. Drømmer veldig mye når jeg sover og husker det meste. Noen morgener kan jeg våkne og tro jeg er fyllesjuk. Det henger igjen fra den gangen jeg drakk litt for mye for ofte. 

Men i søvne kan jeg drømme om at jeg er på en "fest", og når jeg våkner tror hjernen at jeg er fyllesjuk selv om jeg ikke er det. Hva skjedde i går liksom, er min første tanke før jeg våkner og før jeg blir klar i hodet. 

Heldigvis har det blitt mindre med årene av slike oppvåkninger. Jeg kan heller ikke se noe mønster. Har vært edru i opptil 1,5 år, likevel kom drømmen om fest og party, og våknet fyllesjuk. Lettelsen var stor når jeg oppdaga at jeg ikke var det. Men det var likevel ekkelt, som en hangover. 

For min del har jeg ruset meg og vært mye på party når jeg var ung. Var ekspert i bruke forfalske leg. Og låne av venninner. Da var jeg 16 år,  ble vant til å våkne og tro at jeg er knall fyllesjuk. Det er noe jeg aldri tror vil gå over. Men det har heldigvis roet seg. De nettene jeg drømmer om alkohol og sosial omgang, er det så rolig i drømmen at jeg i alle fall ikke rekker å få fyllenerver, hva gjorde jeg i går asså, hvor er bankkortet, mobilen, sa jeg noe dumt (det gjør jeg alltid, og de som kjenner meg vet det, men ikke alle forstår riktig helt, det sånne meg meg meg folk. Vi er likevel venner. Kjefting og misforståelser. Men det er ikke folk jeg drar på feie sammen med. Må også ha penger så jeg bare kan ta en taxi hjem hvis det blir for mange misforståelser. 

Jeg H a t e r drama. 

Men jeg liker å skrive. Men for tiden skriver jeg ingenting. Varmen og osv. 

En av grunnene til å kunne skrive på kg. 

Åh, det kan du da ikke gjøre!!! 

Hvorfor ikke?

Alt det du skriver på nett er og forblir overvåket. Har ikke noe å skjule, men at alt jeg skriver - her på kg og. Skal kunne oppdages, et ord er nok i denne dataverden. Ord blir overvåket. Overvåket er også et ord som blir overvåket.

Og det er skummelt, selv om jeg driter i det for min egen del. Men tar hensyn, legger aldri ut bilder av andre på f.boka. 

Det er en lettelse å våkne og tro man har vært på party, mens man sakte  oppdager at man ligger alene i sin egen seng. 

 Men så kom den - vann, fyllesjuk, hjertet galopperer trenger ikke være skjelven. Kun fordi man drømmer når man sover. Litt rart, og litt veldig rørende. 

 

Edit. Ts. Drømmene kommer og jeg tror det betyr at det vil gå bra. Underbevisstheten skal man ikke undervurdere. Men det er også et vær varsom plakat. 

Endret av Atea
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du for lite? (vann altså). Spiser du for lite på kvelden? 

Jeg får "hangover" om jeg er dehydrert eller har spist for lite. Å innse dette gjorde også at jeg slapp de "ekte" hangoverne". Det vil si - drakk jeg godt med vann gjennom festen, og spise godt før jeg la meg, var jeg helt fin dagen derpå. 

Anonymkode: b1264...6d1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden søvn hjelper, så må du bare passe på å få sovet nok. Lytt til kroppendin - søvn er viktig!

Anonymkode: 701e6...67d

Hvis det bare hadde vært så enkelt 😕 Desverre med barn, jobb, sosialt liv lar det seg ikke gjøre. Jeg tenker vel at dette ikke er normalt, og prøver å finne roten til selve problemet :( men takk for svar

Skrevet
2 timer siden, Atea skrev:

Dette har jeg erfaring med, men ikke daglig. Drømmer veldig mye når jeg sover og husker det meste. Noen morgener kan jeg våkne og tro jeg er fyllesjuk. Det henger igjen fra den gangen jeg drakk litt for mye for ofte. 

Men i søvne kan jeg drømme om at jeg er på en "fest", og når jeg våkner tror hjernen at jeg er fyllesjuk selv om jeg ikke er det. Hva skjedde i går liksom, er min første tanke før jeg våkner og før jeg blir klar i hodet. 

Heldigvis har det blitt mindre med årene av slike oppvåkninger. Jeg kan heller ikke se noe mønster. Har vært edru i opptil 1,5 år, likevel kom drømmen om fest og party, og våknet fyllesjuk. Lettelsen var stor når jeg oppdaga at jeg ikke var det. Men det var likevel ekkelt, som en hangover. 

For min del har jeg ruset meg og vært mye på party når jeg var ung. Var ekspert i bruke forfalske leg. Og låne av venninner. Da var jeg 16 år,  ble vant til å våkne og tro at jeg er knall fyllesjuk. Det er noe jeg aldri tror vil gå over. Men det har heldigvis roet seg. De nettene jeg drømmer om alkohol og sosial omgang, er det så rolig i drømmen at jeg i alle fall ikke rekker å få fyllenerver, hva gjorde jeg i går asså, hvor er bankkortet, mobilen, sa jeg noe dumt (det gjør jeg alltid, og de som kjenner meg vet det, men ikke alle forstår riktig helt, det sånne meg meg meg folk. Vi er likevel venner. Kjefting og misforståelser. Men det er ikke folk jeg drar på feie sammen med. Må også ha penger så jeg bare kan ta en taxi hjem hvis det blir for mange misforståelser. 

Jeg H a t e r drama. 

Men jeg liker å skrive. Men for tiden skriver jeg ingenting. Varmen og osv. 

En av grunnene til å kunne skrive på kg. 

Åh, det kan du da ikke gjøre!!! 

Hvorfor ikke?

Alt det du skriver på nett er og forblir overvåket. Har ikke noe å skjule, men at alt jeg skriver - her på kg og. Skal kunne oppdages, et ord er nok i denne dataverden. Ord blir overvåket. Overvåket er også et ord som blir overvåket.

Og det er skummelt, selv om jeg driter i det for min egen del. Men tar hensyn, legger aldri ut bilder av andre på f.boka. 

Det er en lettelse å våkne og tro man har vært på party, mens man sakte  oppdager at man ligger alene i sin egen seng. 

 Men så kom den - vann, fyllesjuk, hjertet galopperer trenger ikke være skjelven. Kun fordi man drømmer når man sover. Litt rart, og litt veldig rørende. 

 

Edit. Ts. Drømmene kommer og jeg tror det betyr at det vil gå bra. Underbevisstheten skal man ikke undervurdere. Men det er også et vær varsom plakat. 

Denne forstod jeg ikke helt, men det kanskje ligger noe i det du sier med underbevisstheten. Har selv hatt mange dager jeg har våknet opp og overabslysert dagen før. Kanskje hypnose er tingen? ;)

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du for lite? (vann altså). Spiser du for lite på kvelden? 

Jeg får "hangover" om jeg er dehydrert eller har spist for lite. Å innse dette gjorde også at jeg slapp de "ekte" hangoverne". Det vil si - drakk jeg godt med vann gjennom festen, og spise godt før jeg la meg, var jeg helt fin dagen derpå. 

Anonymkode: b1264...6d1

Jeg skal fokusere på vann og spise fremover så får vi se om det hjelper :) Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...