Gå til innhold

Terror-fare i London

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo risiko for terror svært mange steder for tiden, og London er ikke akkurat tryggere enn andre steder.

Du må jo imidlertid velge om du tar sjansen på at det skjer nettopp når du er der, eller om du heller blir hjemme for all fremtid innen terrorismen er tilintetgjort (ledende svar :wink: ).

Gjest Litjmæ
Skrevet

Som Belba sier, 100% trygt er jo egentlig ingenting. Jeg var i London i helga og jeg overlevde hvertfall ;)

Skrevet

Det var mamma som ringte og var bekymra, skjønner dokke.... ;) Men då skal eg prøve å betrygge henne!

Skrevet

Hmm...jeg vet ikke hvor mange mennesker det bor i London...men tatt i betraktning at det i allefall er langt flere enn et forelsket par fra Norge...så er allerede oddsen for at akkurat dere to skal rammes rimelig lav.

Legg så til hvor mange mennesker som oppholder seg i London i langt flere dager, og derfor har en større risiko for å bli rammet enn dere som skal på kjapptur.

Jeg har kun foretatt den type vurdering (om det er farlig å reise et sted) når det gjelder mitt ønske om å reise til Israel....ellers har jeg aldri tenkt tanken.

Er så lett å bli engstelig pga. avisoppslag i tabloidpressen.

Eks. For noen år siden var vi i Kina....farmoren til min mann hadde hørt på Dagsrevyen at en mann hadde blitt skutt i Kina og var redd det var barnebarnet. Jadda....da bodde det 1,250 milliarder mennesker der...sikkert veldig stor sjanse for at det var han gitt. :ler:

God tur...er du ferdig planlagt forresten? :)

Skrevet

Sånn halveis ferdig planlagt ja, har bestilt fly og hotell, må berre kjøpe billettar til fotball-kamp, så er vi i boks! Kva vi skal finne på når vi kjem bort, det skal vi planlegge sammen, tenkte eg.. :)

Skrevet
Så flott' date=' blir nok en fin tur. :)[/quote']

:enig_animasjon: Reknar med det!!!! Gledar meg så utruleg masse til å gi gåva til kjærasten min!!! Han har ikkje peiling på kva det er!!! Hihi...

Skrevet

London har veldig bra styr på dette med terror, bl.a. fordi de har masse erfaring fra lenge før 11. sept, pga. Nord-Irland. F.eks. blir alle søplekasser på Oxford Street tømt hver halve time, og jeg har blitt evakuert fra tuben to ganger, og det gikk veldig ordentlig for seg. Engelskmenn er jo så høflige og flinke til og stå i kø, så ingen stresset og presset seg frem.

Men nå det er sagt er jo London et opplagt terrormål. Men det vet de jo også godt og er derfor veldig godt forberedt.

Jeg bodde i London i 2002/2003 og da var det også masse terrortrusler, men jeg tenkte ihvertfall som så at den værste formen for terror er jo ikke en eller anden bombe, men den som forhinderer meg i å leve og gjøre som jeg vil. Derfor: Reis og ha en kjempe fin tur!

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...