AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Jeg røyker, men har lyst til å gå over til E-sigarett. Så det jeg lurer på om man får rynker av E sigarett på samme måte som med vanlig røyk ? Får man rynker av snus også ? Lurer også på om man får gule tenner av Esigarett som man får av røyk? Er det bedre å røyke Esigarett enn å snuse ? Anonymkode: 31577...497
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 E sigarett er bedre enn å snuse. Det vil allikevel påvirke tenner, hud og helse. Snus påvirker tenner mest av røyk, snus og e-sigarett. Det aller beste er å kutte ut alt fullstendig, men om du greier å slutte med vanlig røyk og holde deg til E sigaretter så er det godt jobba bare det og altså Det er bedre å røyke enn å snuse. Lykke til med røykeslutt! Holder på selv, nettopp av den samme overfladiske årsaken som deg; rynker. Vet ikke om det hjelper å slutte nå som rynkene allerede har begynt å danne seg, skulle vel aldri ha begynt, men tenker at selvom det kanskje ikke endrer huden så vil det hvertfall endre organene til det sunnere Anonymkode: 64ea9...9c9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: E sigarett er bedre enn å snuse. Det vil allikevel påvirke tenner, hud og helse. Snus påvirker tenner mest av røyk, snus og e-sigarett. Det aller beste er å kutte ut alt fullstendig, men om du greier å slutte med vanlig røyk og holde deg til E sigaretter så er det godt jobba bare det og altså Det er bedre å røyke enn å snuse. Lykke til med røykeslutt! Holder på selv, nettopp av den samme overfladiske årsaken som deg; rynker. Vet ikke om det hjelper å slutte nå som rynkene allerede har begynt å danne seg, skulle vel aldri ha begynt, men tenker at selvom det kanskje ikke endrer huden så vil det hvertfall endre organene til det sunnere Anonymkode: 64ea9...9c9 Jeg er bare 24 så vil slutte før jeg får rynker av røyken 🙊 jeg røyker ikke mye, kanskje 5 til maks 10 om dagem, 10 er hvis jeg har hatt en forferdelig dag 😅 jeg klarte å slutte i 5 mnd men la på meg sykt og matlysten ble uutholdende... men esigg ereller vel kanskje bedre for huden enn det røyk er ? Hvis man itilleg stiller inn på lav dose med nikotin? Er esigg bedre for huden enn snus ? Anonymkode: 31577...497
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare 24 så vil slutte før jeg får rynker av røyken 🙊 jeg røyker ikke mye, kanskje 5 til maks 10 om dagem, 10 er hvis jeg har hatt en forferdelig dag 😅 jeg klarte å slutte i 5 mnd men la på meg sykt og matlysten ble uutholdende... men esigg ereller vel kanskje bedre for huden enn det røyk er ? Hvis man itilleg stiller inn på lav dose med nikotin? Er esigg bedre for huden enn snus ? Anonymkode: 31577...497 Det er fra når du er 25 at kollagen produksjonen i huden minsker, så du må slutte før den minsker. Det du har røyket til nå er ikke synlig på huden din nå, men vil bli det når du er 30-32. Hos meg kom rynkene omtrent over natta når jeg var 29-30. Før det så jeg mange år yngre ut en hva jeg var, så trodde at jeg slapp billig unna men neida.. Jeg røyker også bare 1-10 røyk om dagen, der 10 er på fest og 4 er en vanlig dag. Ja matlysten øker når man sluttet å røyke, men om du vil hindre vektøkning er det bare å spise sunt til forbrenningen stabiliserer seg igjen (kan ta måneder), og spise mat som ris og pasta som metter fort. Pastasalater osv, og holde deg unna brus og godteri (sukker holder vekten oppe og er også en kraftig kilde til rynker). . Jeg vil tro at e-sigg er bedre for huden enn hva vanlig sigarett er. Jeg kan ikke med sikkerhet si hva som er best for huden av snus og røyk, men snus ødelegger tenna og tannkjøttet mye mer ihvertfall, og med giftstoffer som faktisk går rett inn i huden og kjøttet så kan jeg anta det gir større konsekvenser på huden enn noe som først går gjennom lunger og via lunger ut i oksygenomløpet i kroppen og deretter i huden og cellene. Men altså, alle tre alternativer er det ikke noe tvil om at er dårlig for både utseendet og helsen! Anonymkode: 64ea9...9c9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fra når du er 25 at kollagen produksjonen i huden minsker, så du må slutte før den minsker. Det du har røyket til nå er ikke synlig på huden din nå, men vil bli det når du er 30-32. Hos meg kom rynkene omtrent over natta når jeg var 29-30. Før det så jeg mange år yngre ut en hva jeg var, så trodde at jeg slapp billig unna men neida.. Jeg røyker også bare 1-10 røyk om dagen, der 10 er på fest og 4 er en vanlig dag. Ja matlysten øker når man sluttet å røyke, men om du vil hindre vektøkning er det bare å spise sunt til forbrenningen stabiliserer seg igjen (kan ta måneder), og spise mat som ris og pasta som metter fort. Pastasalater osv, og holde deg unna brus og godteri (sukker holder vekten oppe og er også en kraftig kilde til rynker). . Jeg vil tro at e-sigg er bedre for huden enn hva vanlig sigarett er. Jeg kan ikke med sikkerhet si hva som er best for huden av snus og røyk, men snus ødelegger tenna og tannkjøttet mye mer ihvertfall, og med giftstoffer som faktisk går rett inn i huden og kjøttet så kan jeg anta det gir større konsekvenser på huden enn noe som først går gjennom lunger og via lunger ut i oksygenomløpet i kroppen og deretter i huden og cellene. Men altså, alle tre alternativer er det ikke noe tvil om at er dårlig for både utseendet og helsen! Anonymkode: 64ea9...9c9 Så det jeg jeg har røyket til nå vil bli synlig på huden når jeg fyller ca 30 selvom jeg slutter å røyke nå ? .. Anonymkode: 31577...497
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg røyker, men har lyst til å gå over til E-sigarett. Så det jeg lurer på om man får rynker av E sigarett på samme måte som med vanlig røyk ? Får man rynker av snus også ? Lurer også på om man får gule tenner av Esigarett som man får av røyk? Er det bedre å røyke Esigarett enn å snuse ? Anonymkode: 31577...497 Hei, jeg røyker ikke, men jeg snuser. Har ingen rynker av snus, men nå er jeg bare 21 år da. Men, vet om flere som røyker og som er i 4-50 åra og de har masse rynker. Kan f.eks sammenligne mamma med tante. Mamma er 48 og har litt rynker, memns tante erbare et par år eldre og har masse, det er fordi hu røyker. Har sett det på mange som røyker, man tror de er eldre enn det de egentlig er. Stump røyken, og start heller med snus. Mye bedre for helsa. Nei, du vil nok ikke få rynker av snus. Hvor har du leste dette ? Anonymkode: 7579d...382
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: E sigarett er bedre enn å snuse. Det vil allikevel påvirke tenner, hud og helse. Snus påvirker tenner mest av røyk, snus og e-sigarett. Det aller beste er å kutte ut alt fullstendig, men om du greier å slutte med vanlig røyk og holde deg til E sigaretter så er det godt jobba bare det og altså Det er bedre å røyke enn å snuse. Lykke til med røykeslutt! Holder på selv, nettopp av den samme overfladiske årsaken som deg; rynker. Vet ikke om det hjelper å slutte nå som rynkene allerede har begynt å danne seg, skulle vel aldri ha begynt, men tenker at selvom det kanskje ikke endrer huden så vil det hvertfall endre organene til det sunnere Anonymkode: 64ea9...9c9 Hvordan påvirker e-sigarett tenner?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg røyker ikke, men jeg snuser. Har ingen rynker av snus, men nå er jeg bare 21 år da. Men, vet om flere som røyker og som er i 4-50 åra og de har masse rynker. Kan f.eks sammenligne mamma med tante. Mamma er 48 og har litt rynker, memns tante erbare et par år eldre og har masse, det er fordi hu røyker. Har sett det på mange som røyker, man tror de er eldre enn det de egentlig er. Stump røyken, og start heller med snus. Mye bedre for helsa. Nei, du vil nok ikke få rynker av snus. Hvor har du leste dette ? Anonymkode: 7579d...382 Fordi det er nikotienen i røyken som gir rynker, da det trekker sammen blodårene. Snus har mye mer nikotin enn røyk. Kommer aldri til å begynne å snuse, er helt forderdelig.😅 Anonymkode: 31577...497
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #10 Skrevet 30. mai 2018 50 minutter siden, Peonjenta skrev: Hvordan påvirker e-sigarett tenner? Tror det påvirker tenner på samme måte som røyk, altså at.nikotinen får tannkjøttet til å.trekke seg tilbake og man får større sjanse for tannløshet. Røyken gir gulfarge itilleg da... Anonymkode: 31577...497
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå